domingo, 25 de octubre de 2020

Companyer #Inktober 25

- ¡Companyeras y companyers! - Chulián siempre empecipiaba los discursos con ixas parolas - ¡No podrán aturar-nos ni un día mas!...

Lo que veniba a l’arreu yera un largo clamamiento a toda la militancia d’o partiu pa que no reblase, pa que seguisen por cada día fendo toda la fayena que les levaría a ganar las eleccions y poder cambiar lo país como pensaban fer-lo. En cada paragrafo s’heba d’aturar pa que lo publico podese aplaudir. U repetir la cosigna con que gosaba de zarrar-los. Los mas veteranos, cansos de tantos anyos de luita, saliban d’os suyos mitins con recuperada rasmia pa tirar entabant quantos anyos mas. Los mas chovens veyeban a tocar la revolución que sus pais no podioron u gosoron fer. Yera un momento catarquico, una recarga a las quasi acotoladas pilas d’una organización que heba conoixiu tiempos millors. Chulián yera bien bueno en ixo de l’agit-prop, que le deciban los teoricos. Tot lo comité executivo lo sabeba y contaban con las suyas estrucias pa conseguir fer reviscolar lo prochecto politico suyo.

Lo mitin d’aquell día heba empecipiau como siempre. ¡Companyeras y companyers!. Con lo tono y la rasmia exacta. Con lo cenyo d’a cara suya bien calculau y medindo lo luengache corporal con que caleba acompanyar cada parola. Las eleccions s’acercaban y las enqüestas les situaban puyando. Chulián yera un fenomeno mediatico. Lo comité ya podeba quasi contar los cargos de poder que ocuparían.

- No podremos aplicar lo nuestro programa politico. Ye imposible - chiló Chulián

Tot l’audiotorio se quedó mudo. Lo comité, que veyeban dende la primer ringlera de sillas a lo suyo portavoz, fació uellos. Asperaban que en la siguient frase venise un chiro que cambiase lo significau d’o que acababa de decir. Lo propio Chulián, enarcau y sin saber porque heba dito ixo, prebó d’improvisar bella cosa. La suya boca, sin obedeixer-le mica, siguió, manimenos:

- Ye de tot inviable fer isto a curto plazo. Encara que ganasenos, y ixo ye bien dificil no tendríanos mayoría absoluta. Los mercaus, d’atra man no nos deixarían. Y si conseguisenos fer lei beluna d’istas propuestas, posiblement las asociacions de chueces nos las vulcarían. Ya sabetz que la mayoría son propiedat de bella interpresa u bell lobby y nusatros no en controlamos que uno, y poco.

Los periodistas, que dica alavez yeran quasi sondormius, se devantaban pa recullir con mayor precisión las estranias parolas d’aquell politico. Entre lo publico se sentiba una mormor que creixeba con cada frase de Chulián.

- De toda manera, contra mas votos tiengamos, mas cosas podremos fer. Colocar a belun d’os nuestros en puestos buenos, ixo seguro. N’i hai de bien carnuces que los deixaremos con bell cargo a on que pasen lo rato y no faigan guaire zancocho. Pa los de responsabilidat sí que tenemos a belún bueno. A mirar si i hai suerte, l’accepta y no nos lo malmeten en los pactos. Y no tien garra cosa amagada en lo suyo pasau y nos lo vulca la prensa. Y ¿quí sabe? Igual les colamos bella lei meyo buena.

Entre lo comité, bells quantos empecipioron, con poco seguimiento, a chilar consignas. La militancia yera chelada. No se creyeban lo que sentiban. Chulián prebaba de convencer a lo suyo cuerpo de que fese lo que teneba pensau de fer y no lo que yera fendo, en contra d’a suya voluntat.

- Asinas que dende aquí tos demando lo voto. Primero de tot, porque cobro por fer-lo. Pero tamién porque, a lo menos, la vuestra vida no será pior que si gubernasen los atros. Y agora, me’n voi t’o bar. ¡Muitas gracias!

Se’n baixó de l’atril y, entre chiflius de desaprebación, se’n fue t’o bar. Ixa estió la zaguer vegada que se vido a Chulián en publico. Lo partiu no ganó las eleccions.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020.

No hay comentarios: