sábado, 17 de octubre de 2020

Tronada #Inktober 17

Si me calese fer una lista con las mías cosas favoritas, tiengo bien claro tres d'ellas. Escribir, prou que sí, en ye una. Atras dos, que probablement serían por dencima, son leyer y los arbols. Asinas que no ye raro trobar-me, quan l'orache lo permite, con un libro baixo un camal. Habe anyos yera mesmo mas común. Agora tiengo una ripa d'obligacions editorials y compromisos socials. T'a part d'alavez yera un chovenardo con mas tiempo libre y anglucia por leyer cada parola que un ser human podese haber escrito nunca. 

Diz que, quan i hai tronada, cal fuyir d'os arbols. Que las posibilidatz de que le caiga un rayo son muito mas grans a que te'n caiga en casa tuya u caminando por la carrera. Con tot y con ixo, la posibilidat de que pase ye radida, asinas que ixo no iba a cambiar los plans mios. ¿Sabetz qué? Creigo que las tronadas tamién habrían d'estar en ixa lista de cosas favoritas. M'encanta la ulor que fan, l'estrapalucio d'o ciel trencando-se con los truens, las formas que te fa descubrir los eslampiuis, lo soniu d'a plevia cayendo firme a tierra.

Entre que la chent s'acubillaba, me calé la capucha y salié de casa mía, con lo libro en la pocha. Cerqueta bi heba un arbol gran. Chigant. D'anyos arrienda. Heba conoixiu la Guerra Civil, y las carlistas, y probablement mesmo la d'o francés. Teneba un cartelot, d'ixos que meten los concellos, a on que s'informaba d'a suya especie y de beluna d'as suyas caracteristicas. Baixo los suyos camals podeba alufrar lo parque vuedo, l'augua convertindo en basas los camins y a los arbols mas chicotz mover-se seguntes venise l'airera.

Me i posé, con la esquena refirmada en lo tronco y me disposé a capuzar-me en la lectura. Saqué lo marcapachinas y empecipié: Capitol VIII.

Ixa tronada, lo podetz consultar, tenió un record por la fura actividat electrica. Cayoron mas rayos que nunca en la historia d'a ciudat. Creigo que mesmo d'a peninsula. A yo, que no m'espantaba cosa, me teneba igual. Astí yera disfrutando d'a lectura, y d'a frescor y l'estrapalucio que aquell fenomeno meteorolochico me yera regalando. Pero cal fer caso a los scientificos. Y en cheneral a toda la chent que sabe mas que tu sobre bella cosa. Teneban razón. Un rayo cayió sobre l'arbol. D'a enerchía, salié aventau. Fotié un blinco de... que me sé yo, quatre u cinco metros. Lo samugazo estió furo. Manimenos, y de manera miraglosa seguntes totz los medicos que m'examinoron dimpués, no teneba cosa. Lo normal y lochico yera que m'hese quedau rustiu. Convertiu en cenisas. Una torcedura en lo brazo por lo tanganazo estió lo solo efecto que tenió ixe rayo sobre lo mío cuerpo.

Me devanté, agora sí, ixorrontau. Me calé las lunetas, que se m'heban caito en lo mío chiquet vuelo, y busqué lo libro. Yera una mica mullau pero en buen estau. Me lo fiqué en la pocha y fue ta casa. Me duché y me cambié de ropa pa baixar ta urchencias pa que me mirasen. Probablement me caldría aguardar un rato, asinas que agafé lo libro unatra vegada. Heba perdiu lo marcapachinas. En pillé unatro d'a mía colección y empecipié a buscar a ón me heba quedau. Pero lo libro yera cambiau. Sisquiá teneba la mesma estructura de capitols.

Lo ubrié por la primer pachina. Astí yera la frase con que, dende tiempo habe, teneba pensau d'empecipiar la mía primer novela. Siguié leyendo y todas las ideyas que dica alavez viviban en lo mío tozuel a lo torrullón heban preso forma, orden y lochica. Yera la mía primer novela, a la fin feita realidat.

La resta, ya lo sabetz, las he escrito "normal". Como las escriben toda la resta d'escritors. A pur de horas debant de l'ordinador, de revisions y re-revisions y, prou que sí, de pleitinas con la mía editora. Enriquidors debatz, que les diz ella. Vivo d'isto, y pocos lo pueden decir. Y si no hese teniu ixa primer novela l'exito que tenió, no hese teniu yo tot lo tiempo que le puedo adedicar a escribir. Asinas que gracias a la tronada, lo rayo y l'arbol, hue tos puedo presentar la mía nueva novela. ¿Bella pregunta?

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020

No hay comentarios: