jueves, 1 de octubre de 2020

Peix #Inktober 01

Dende lo pozal de plastico, lo peix recient pescau fació un zaguer esbrunzazo y aturó a pensar. No quereba malfurriar la poca rasmia que le quedaba. A lo suyo redol una miquirrina d’augua le proporcionaba un chiquet entorno a on que poder alentar bell minuto mas. Debaixo d’ell, quatre companyers d’especie chaceban tuertos y pudindo ya a muerte. Levaban firme rato afogaus.

Difuera se sentiba los dos humans, charrutiando sobre futbol. Sobre un equipo que, por lo que heba sentiu en la clase de cheografía d’a escuela marina, yera d’una ciudat que sisquiá teneba mar. ¿Cómo s’atreviban a quitar-les de l’augua d’ixas trazas? ¿Quí yeran ixos dos papis que cometeban un chenocidio en lo suyo vecindau? Prebó de reubicar-se en lo pozal, secutindo la coda pa aibar a un d’os peixes calavre. Alentó entre que la charrada externa feba casamuda ent’a politica. Bell representant publico «no teneba ni ideya», por lo que deciba un. «Tu, que lo que quiers ye vivir de l’estau», le respondeba l’atro, chilando mas por cada momento.

Adintro, l’oxicheno s’acotolaba. Heba de calcular lo suyo siguient movimiento con ficancia. Columbraba lo canto d’o pozal dende lo suyo puesto. Difuera, las parolas heban esdeveniu escacilos y faltadas. Los dos pescataires se tricolotiaban. Yera lo suyo momento. Con la zaguer ixafegada, secutió totz los suyos musclos. Lo suyo cuerpo blincó, prebando de fer un Fosbury ent’a libertat entre que los humans no’n feban caso. Consiguió asomar lo tozuel por dencima d’o pozal, deixando la enrobinada ansa de fierro abaixo, prebando de mover-se ent’as rocas a on que, dimpués de bell par de trucazos, asperaba trobar la mar. Pero igual como heba puyau, tornó t’o fosal que’n miraba de fuyir. Si hese puesto, hese zarrau los uellos, disposando-se a morir. La suya naturaleza le privaba de fer-lo.

Lo corazón traquetiaba a monico. Sentiba la suya hora plegando quan lo pozal se bochó. Ascuitó un lapo que se respondió a l’inte con unatro y, de rapiconté, lo suyo atabul de plastico s’heba vulcau. Los peixes calavres y ell, agarrapizau a lo filo de vida que le quedaba, salioron aventaus, rocas t’abaixo ent’a mar que les aguardaba. Fluashhhhh. Yera en lo suyo medio de nuevas. Alentó tranquilo dica que tornó a orientar-se. Yera en casa suya, en aquella immensa casa suya. Alto flotaban los calavres d’os suyos companyers de pozal y un poquet mas t’alla, lo d’un d’os pescataires que heban teniu la zaragata.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020.

No hay comentarios: