viernes, 2 de octubre de 2020

Esgarrón #Inktober 02

Lo tozuel le feba a saber qué mal encara. Debeba d'haber estau inconscient por quantas horas. A lo suyo redol, la sola companyía de calavres y repuis d'armas y armaduras. Ulor a vodiellos y sangre y lo barrunto d'a tronada que s'acercaba dende l'ueste. La enrestida d'a caballería yera la zaguer cosa que podeba remerar. Dimpués, tot yera fosco. La batalla yera perdida antes de que la primer flecha abandonase un d'os arcos enemigos. Lo rei s'heba encerrinau en resistir y lo suyo sinyor no le deixó guaires opcions. Podeba haber reblau. Podeba haber feito bella negociación, en tierras u en diners. Sabeba que atras vegadas las pleitinas s'heban apanyau d'ixas maneras. No pas en ista ocasión.

Prebó a devantar-se. Fació garras, pero tasament se teneba. La tierra esbarizaba. Los fluyius d'os suyos companyers d'armas la heban tornada toba. Trobó a un d'os portaestandartes. Astí yera la suya bandera, feita esgarrons como la suya tierra. Un país que luitaba por no dispareixer. Atro amo vendría, tant bueno u tant malo como lo que conoixeba. Ixo nunca no se sabeba. N'heba conoixiu de millors y piors y los anyos le heban amostrau que le caleba malfiar-se de totz ells. Mesmo los que pareixeba que trayeban a cotenas paz y prosperidat pa lo suyo puelo, a sobén acababan embolicando-los en belatro conflicto que dengún no entendeba.

Heba conoixiu pocos anyos sin guerra dende que participó en la primer, asinas que antimás de a malfiar-se d'os reis y sinyors, heba aprendiu lo que se fa quan se conquista un nuevo territorio. La fricasera que los soldaus deixan en pasar por lugars y ciudatz. Ixa chiqueta plana por a on que caminaba, ixos paisanos suyos chacendo por tierra, yera lo zaguer entrepuz que l'enemigo teneba antes de plegar en casa suya. En ixe momento, la suya muller, los suyos fillos, los primos, los vecins que d'una u atra manera s'hesen librau de participar en la batalla, y tot lo lugar, serían patindo la furia d'os invasors.

Replegó bell troz d'a bandera. Si plegaba a vivir bell anyo mas, si conseguiba eslampar ta bell cabo a on que podese instalar-se, ixe esgarrón sería tot lo país que quedaría con ell. Un troz de tela, memoria de tot lo que heba perdiu.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020. 

No hay comentarios: