sábado, 3 de octubre de 2020

Lo pre d'un malaudo

Allá ta marzo, quan la pasa va empecipiar a correr por la peninsula, bi habió un consenso social alto u baixo gran en que caleba encadar-nos si querebanos salvar las vidas de muita chent. Bi habió, prou que sí, voces que no i yeran d’alcuerdo. La mayoría yeran mas en contra de bella mida concreta que de l’esprito cheneral d’as leis que se facioron en aquellas envueltas. Pasau l’espanto primero, que nos deixó acollonadas en casa rodiadas de papel de culo, tornemos a salir t’as carreras, en una desescalada que acceleroron porque los pixautos iban encarranyaus y que acabó en la clamada “nueva normalidat”.

Una d’as cosas “normals” en ista “nueva normalidat” ye que muera chent. Ya somos anestesiadas. Las muertas ya no son que una inquesta estadistica. Nos molesta mas haber de portiar la mascareta que las UCIS plenas.

Eixemplo d’a desconexión con la vida d’ista nueva etapa coronavirica son los titulars que i hai en bell medio. “Zarrar Madrit costará nosequantas perras”, diz lo clickbait d’un prestichioso periodico monarquico. No pasaría cosa si ixa información fuese ixo, información, y no una campanya en contra de nuevas midas contra la pasa. Se discute y se debate sobre qué perdas economicas causarán los decretos u sobre las molestias que patirá la población. Pero pocas rufiertas veigo sobre las vidas que se salvan u se deixan de salvar.

Talment, dende la envista purament electoralista, Sánchez y Iglesias s’entivocoron. Talment no hese caliu las midas de metat de marzo. ¿Hese muerto muita mas chent? A fe que sí. Pero la economía no sería tant malament y, pa forro de bota, hese muerto un porcentache considerable de chubilaus que le cuestan diners a l’estau. I hai noticias totz los días sobre los diners que se pierden con tal u qual mida politica. Imos tot lo día chafando basas de glarimas d’os interpresarios que han de "malfurriar" chanfles en EPIs y que malfian de que treballemos dende casa pagando-nos luz, calefacción y wifi. Sería intresant que s’estudiase quántas vidas se salvoron por quedar-nos encadadas ixos meses. Quántas se salvan por cada día que s’aplican midas contra la covid. Y tamién, prou que sí, quántas ha costau ubrir Madrit antes de que tocase, quántas las condicions laborals en lo campo iste verano u amuntonar-nos en los medios de transporte masivo d’as ciudatz. Lo que pierde la economía ye de buen quantificar y le’n acumularán a lo gubierno. No pas las vidas salvadas. Qui quiera “salvar la economía”, que nos explique quántas vidas cuesta fer-lo. U quántas ye disposau a sacrificar.

Ye important la economía, prou que sí. Entre atros motivos porque ixo tamién suposa muertes a la fin. Pero queda pasa pa firme tiempo y creigo que somos perdendo la perspectiva de que isto se tracta de vidas. De chent que muere u chent que se salva. Y que la suya vida pende fundamentalment d’os recursos que tiengamos en la sanidat y d’as midas que se prenga dende l’administración. ¿A quántos euros va lo muerto?

No hay comentarios: