jueves, 22 de octubre de 2020

Cociner #Inktober 22

Dende que le anuncioron la suya participación en lo concurso de cocina, dormiba malament. Yera bien niervudo. Teneba una oportunidat de convertir-se, a la fin, en cociner profesional. De que tot lo treballo d’os suyos zaguers anyos se reconoixese. Cosa le faría mas feliz que poder ubrir lo suyo propio restaurant, servir las recetas que tanto tiempo heba estau aprestando, veyer como la chent disfrutaba cada mueso y leyer dimpués en las criticas d’os portals profesionals que los suyos platos yeran un goyo pa los sentius u cosas pareixidas. Todas las nueitz se chitaba pensando en qué faría si le obligaban a fer servir tal u qual ingredient. U si la preba semanal consistiba en que fesen servir bella tecnica que ell no dominaba. “Sisquiera cal que gane”, se deciba a sí mesmo, “con estar-me-ie qualques programas sería prou pa que se me conoixese y valurase en lo mundet culinario”.

La vispra d’a grabación no deixaba de mover-se adintro d’o leito. Chirando ta cucha y dreita, mirando de trobar la postura que le fese arribar lo suenio. Tasament dormió tres horas en toda la nueit, en tres turnos. En lo zaguer d’ells, una simpla clucadeta un poquet mas funda que las dos anteriors, tenió la revelación. Sant Pasqual Bailón le amostraba lo camín. Le avisaba d’a naturaleza d’a preba que tendría a l’atro día y, lo que ye millor, le explicaba, punto por agulla, qué heba de fer pa pasar de fase y esdevenir, de vez, trending topic en los retz socials.

- Serás lo tema de conversa en totz los treballos. Lo tuyo plato será lo mas comentau que haiga teniu garra programa de televisión - le dició.

- Gracias, Sant Pasqual

Dispertó ya canso, producto d’a falta de suenio. Pero con l’asperanza de que lo consello d’o suyo santo favorito, patrón d’os cociners, le podese fer honra. A escape y bien puntual, se presentó en l’estudio de televisión. Astí yeran los presentadors y belun d’os suyos companyers y adversarios. Totz visiblement niervudos. La rechidora les dio quantas indicacions y les tranquilizó bella mica. Empecipioron a grabar.

La preba finitiva plegó. Un d’os presentadors encomenzó a explicar-la. No se lo podeba creyer. Sant Pasqual no mentiba. Sabeba exactament lo que heba de fer y cómo ganar. “Gracias, Sant Pasqual, gracias” repetiba terne que terne en lo suyo tozuel entre que iba ateclando lo plato. No yera una receta embolicada, ni de mal fer. Yera chenial mesmo en la suya simplicidat. Argüelloso, con la sensación de estar capable de ganar lo Nobel de cocina, si existise, metió la zaguer brina de zafrán. Lo plato yera completo. Lo programa yera suyo.

Toda la resta siguió limpio cocinar entre que ell se los miraba tranquilo. De cabo ta quan revisaba que lo zafrán no s’hese moviu, que tot s’estase a on que caleba.

¡Tiempo! se sintió en lo plató, y totz habioron de deixar los traster de cocina. Los chueces y presentadors yeran furos. Bien furos. No tenioron piedat con garra d’os seis platos que desfendioron los suyos companyers antes que no ell. Le plegó lo redolín.

- Iste ye lo mío plato - empecipió a explicar - He quiesto fer…

Con la seguridat que le daba la protección de Sant Pasqual Bailón charró bell minuto, lo que le deixoron, sobre la suya propuesta. A metat d’una frase, un d’os presentadors le talló.

Contino vinió toda mena de faltadas. No nomás les pareixeba que lo plato no fuese propio d’o nivel d’o programa. Ni siquiá d’un aficionau. Mesmo un nino lo faría millor barrachando ingredients a la guingorria, le deciban. Nian lo tastoron. Qüestionoron, en uns segundos que se le facioron meses, todas las suyas estrucias, la formación que teneba y mesmo la suya honestidat. Plorando, malas que deixoron d’enfocar-le, se’n fue t’o camerino d’os concursants a amagar-se.

Sant Pasqual sí que teneba razón en una cosa: a l’atro día yera trending topic. En totz los programas de televisión y radio, en los grupos de whatsapp, en las rufiertas debant d’a maquina de café de cada interpresa, se charraba d’o desastre que heba estau lo suyo plato. Se’n esmelicaban. Se’n feban la mofla. En circuló memes a trompicuesco.

No tendría restaurant. Probablement ya no tendría futuro ni como chulo en una cocina. Y, prou que nunca no tornaría a tener fe en Sant Pasqual Bailón.

Si quiers saber como empecipió ista historia, y la envista de Sant Pasqual, leye lo relato d'ahiere.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020

No hay comentarios: