viernes, 30 de octubre de 2020

Ominoso #Inktober 30

- ¿Ominoso? ¡Au va! ¡Guarda si yes pedant! Huahuaha. T’he dito un ciento de vegadas que no t’inventes parolas.

Cosas asinas heba d’aguantar de Manel quan no entendeba lo que deciba. Siempre se feba la mofla de cómo charrabanos en la mía familia. En la suya teneban un vocabulario radiu de tot. Quasi se comunicaban a pur de chemecos, comodins como cocharro u tucu-tucu y onomatopeyas. Pareixeba que le hodeba que la resta tenesenos mas lexico y que lo fesenos servir, prebando d’explotar todas las ferramientas y posibilidatz expresivas que una luenga te da. No yera por faltar de formación. Hebanos iu t’a mesma escuela y t’o mesmo instituto. Totz dos tenebanos estudios universitarios. Patricia l’acumulaba a bell complexo d’inferioridat. Yo, simplament, a que yera un carnuz.

Se rediba tamién, de que isenos t’o teatro. “Cine, pero pior”, repetiba siempre mirando d’estar chuzón. Exposicions, presentacions de libros, conferencias… qualsequier actividat cultural que fesenos yera motivo de chanza.

Lo “día ominoso”, como le empecipiemos a clamar por haber estau ixa parola la que provocó tot lo que vinió contino, estió fendo gromas sobre la nuestra manera de fablar firme rato. Miraba de fer las nuestras voces y remedar los nuestros cenyos entre que s’inventaba vocablos bien largos y sin sentiu. Quan prebabanos d’argumentar-le no feba que esmelicar-se-ne mas.

Habríanos d’haber-lo ninviau a muyir cardelinas, pero Patricia, entre risa y risa de Manel, teixió un plan. Heba heredau las artes foscas de su mai. Sabeba fer fetizos, incantes y toda mena de bruixería. Asinas que aprestemos un breballo con una maldición pa lo desustanciau. La primer nueit que nos chuntemos, le’n chitemos unas gotetas en lo gin-tonic. Tardó poco a fer efecto. Bell minuto dimpués empecipió a charrar con una ripa de diminutivos absurdos. Pareixeba ixe personache chuntamanetas d’os Simpsons que ye tot lo rato rezando. Nusatras no nos adubibanos. Prebabanos de contener-nos la rialleta, pero yera de tot imposible. Marchemos ta casa esmelicadas y goyosas d’haber conseguiu la nuestra vendetta.

Denguna no hese puesto esmachinar que se chiraría en contra nuestra. Manel debeba de tener bella mena de carisma que nusatras nunca no le trobabanos. Dende que empecipió a charrar d’ixas trazas, los suyos amigos prencipioron a fer-lo tamién. En bell mes sentibanos ixe parlar a chent que no hebanos visto en la vida. Prenioron un accento diferent y estranio, de garra puesto que conoixesenos. Mesmo a nusatras, de cabo ta quan, se nos apegaba. S’ixemenó por tot. Mesmo en los medios de comunicación locals podeba ascuitar-se toda ixa parrafiquera de parolas rematadas en diminutivos.

¡Quánto nos n’hemos repenediu, d’ixa poción! Agora i hai mesmo mas chent que se nos fa la mofla. Nunca no ixuplidaremos lo diíta ominosito.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020.


No hay comentarios: