miércoles, 21 de octubre de 2020

Dormir #Inktober 21

Sant Pasqual Bailón levaba tiempo dormindo malament. Ixe día, dimpués de firme rato rechirando-se en lo leito, decidió de devantar-se antes y empecipiar a treballar. Entre que s’enchegaba l’ordinador, se sirvió un suco y unas madalenas. Dimpués se lavó los dients y la cara. En l’espiello trobó la imachen d’un santo farto, canso de quatrocientos anyos de rutina. “Iste no yera lo plan” se repetiba cada vegada que pensaba en la suya vida terrenal. Lo paradiso no yera como deciba la Biblia, ni los mosens de quan viviba en la suya dimensión carnal.

Ubrió lo correu electronico. “A mirar qué mierdas me trobo hue”. Totz los maitins iguals. Fendo burocracia y respondendo plegarias. Lo mundo le heba feito goyo. Tanto que, mesmo una vegada muerto, fació una zaguer uellada pa admirar la magna obra divina. Lo suyo zaguer miraglo, dicioron. En aquellas envueltas bi heba tantisma devoción que mesmo teneba quatre anchelotz pa aduyar-le con la papelamenta. Agora, no le rezaban que quatre chuntamanetas. Totz demandando y demandando y tornando a demandar. ¿Que no sabeban fer las cosas? Dengún no agradeixeba. Nomás demandaban.

Los mensaches nuevos amaneixioron en la parte alta d’a serbilla d’entrada. Promocions, l’informe de coordinación, facturas que faltaban en lo balanz trimestral… lo cutiano. Entre los correus, en trobó unatro d’o concursant d’o programa de televisión a qui heba baltizau como Chef Ababol. Un d’ixos que encara le rezaba como patrón d’os cociners. Totz los días, dende que le heban comunicau que participaría en lo concurso de cocina mas popular d’as ondas heba estau limpio rezar. “Si hese adedicau tot ixe tiempo a estudiar hostelería, ya faría millors platos”, ronyó Sant Pasqual. Ubrió lo correu. Mas demandas. Que me aduyes en lo concurso, que me des ideyas, que no se me pase lo guiso, como siempre.

¡Pero como no se te va a pasar, ababol! ¡Que yes un zaborrer y un pocas trazas!, chilaba Sant Pasqual encarranyau a la pantalla de l’ordinador.

Clamó una vegada mas a lo psicologo d’interpresa.

- ¿Podríanos concertar una cita? Tiengo unatra crisi.

- Pues lo siento, pero agora voi que no adubo. No yes lo solo santo con crisi. No veigas como voi en zagueras. Le he demandau aduya a Chesús, pero diz que tampoco no adube. Te puedo dar d’aquí a un mes.

- Bai, deixa-lo. Ya m’apanyaré.

En lo suyo escritorio, una foto d’Alconchel le amostraba como yera lo lugar agora. Tot lo que heba cambiau dende la suya nineza. Trobaba tanto a faltar lo mundo. Lo paradiso no valeba mica la pena. Quasi s’hese estimau mas d’ir ta mundiludiaple. Astí la seguridat yera de culicaiga y totz los condenaus se’n eslampaban de cabo ta quan t’o mundo d’os humans. Feban las suyas drezas, se’n iban de borina… Mesmo bailaban. ¡Con lo goyo que le feba de bailar! Y antiparte d’ixas cursas, ¿realment podría estar guaire pior la vida astí?

Farto. Canso. Sin ganas de seguir atentendo sanseladas y fendo informes, Sant Pasqual Bailón prenió una decisión. ¿Pa qué iba a fer-se-ie si no valeba pa cosa? A lo menos, se divertiría. No teneba cosa a perder. Si no le deciban cosa, se lo pasaría bien. Si decidiban castigar-le, la condena eterna ya no le pareixeba tant mala. En Alconchel, en Orito y en totz los puestos a on que heba viviu se remeroron por muitos anyos las suyas gromas. Ixe día tornaría a prener lo costumbre de fer-ne.

Un soniu le avisó d’a plegada d’un nuevo mensache. Unatro de Chef Ababol. A l’atro día empecipiaba lo concurso y le heba feito una zaguer oración antes de marchar t’o leito.

Por primer vegada en anyos, Sant Pasqual Bailón fació una riseta. Metió en lo suyo antigo chiradiscos un vinilo de cumbias y empecipió a preixinar.

Si quiers saber cómo remata la historia, no te pierdas lo relato de manyana

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020

No hay comentarios: