jueves, 8 de octubre de 2020

Dients #Inktober 08

- Pérez, ¿correcto?

- Correcto.

- Le hemos decomisau una taleca con un cientos de dients humans de toda mena: caixals, catirons y mesmo bella pala. Antimás de quantas monedas d'euro. ¿Se puet saber qué iba a fer con tot isto?

- Ya le'n he contau a lo suyo companyer, sinyor. M'adedico a replegar los dients de leit d'a cachimalla y, a truca, les...

- ¡No me torne a contar ixas falorias! Te levas bell negociau y l'esbrinaremos. Nos lo puetz contar de buen implaz u asumir las conseqüencias. Las leis d'os xoriguetz nos permiten tener-te aquí setanta y dos horas. Y no te creigas que vendrá garra advogau saputo. ¡Di-nos qué ibas a fer con totz ixos dients!

- Si me deixa, sinyor, le'n explicaré, prou que sí. Mire-se, lo mío bisvuelo tenió un amigo humán...

- ¡Ha! Ixa ye buena. Un zorz y un humán amigos. Tu sabes lo que nos fan los humans. Matar-nos. Asinas. Como chafo iste vaso con la mía garreta. Los humans han acotolau un ciento d'especies ya. Muitas viviban con nusatros. Pero a tu te tiene igual. Tu vas por astí furtando-les dients pa fer que me sé yo y metendo-nos a totz en periglo.

- No, no, s'entivoca, achent. Los humans me quieren a-saber-lo. Sobretot los ninos, que les deixo chanfles pa que se merquen laminerías. Soi parte d'a cultura popular. Fan libros y cintas recontando la mía fayena. Diz que Amazorz ye a pocas de fer-ne una serie.

- ¿A quí quiers enganyar? Regular que tu con isto te yes fendo rico. N'he visto arrienda, como tu. Pareixetz xoriguetz divertius y enchugardius. Vestius asinas, de colors, siempre fendo-tos la riseta. Pero dimpués tos amagatz en la foscor, como toda la resta. Radendo los respuis d'a birolla d'otri. Arrocegando-nos por los puestos mas fastiosos. ¿Los vendes pa bella mena de secta? ¿U bell ritual vudú? ¿No me dirás que ye bella perversión sexual? ¡En istos tiempos i hai de tot!

- Le churo que los diners no son pa yo, que son pa deixar-les-ne a los críos debaixo de l'almada

- ¡Qué me digas qué fas con los dients! No te lo quiero repetir.

- Los dients los aviento dimpués. ¿Qué quier vusté que faiga con los dients? ... ¡No, no!

- Que sepas que m'has obligau a fer-lo. Si no quiers mas como ixa, te recomiendo que confieses antes con antes. Te deixaré tiempo pa pensar-ie y quan tornes ta ista cambra quiero sentir una historia que me faiga goyo y tienga sentiu. Suárez, González, levar-tos-lo unatra vegada t'a gavia.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020

No hay comentarios: