miércoles, 14 de octubre de 2020

Puesto #Inktober 15

Lo puesto consistiba en una chiqueta torreta feita de fusta. Dende astí se veyeba la linia enemiga. Dos personas i viviban siempre: Manel y François. Cada día, abaixo d'a torreta, les deixaban birolla y augua pa los dos, y cada semana, la munición que aprecisasen. No'n yera guaire, ya que nunca no bi heba abances de l'enemigo. De cabo ta quan foteban bell tiro, sin apuntar ni cosa, por ixo d'espantar-los y que no se pensasen que lo puesto yera vuedo, u que podeban ganar la guerra de qualsequier manera. D'entretenimiento, en teneban poca cosa. Se miraban los muixons, quan feban las migracions. Y unas paixarelas que gosaban d'amaneixer quan pleveba, que afortunadament, yera a sobén. La resta d'o tiempo charraban d'o que farían quan rematase la guerra: las ciudatz que visitarían, los guisos que mincharían y las tardes que pasarían fendo gambadas con los suyos amigos. Tamién teneban un chuego de parchís. Un d'ixos que por l'atro costau yera una auca.

De l'auca, se'n heban cansau a escape. Yera un chuego masa simple. Lo parchís, manimenos, les feba pasar buens ratos. Chugaban con dos colors cadaún, pa fer-lo mas divertiu. Pasoron grans tardes asinas. La zaguera d'ellas empecipió prometedora. Bi heba boiras por l'este que feban barruntar plevia de cabotarde. A l'atro día sería un d'ixos de paixarelas. Manel empecipió la partida con las fichas royas y con muita suerte. Un cinco. En quitó una. La resta de colors no lo consiguioron en ixe primer turno. La ficheta iba abanzando. Poco tiempo mas tarde yera en casa y la resta d'o tauler pleno d'un Arco Sant Chuan de fichas que s'encorreban unas a atras. A las siet horadas teneban previsto disparar, asinas que Manel se devantó un momento, agafó lo fusil y fotió un tiro ent'a linia enemiga. En tornar, vido qualcosa que le deixó chelau.

- Ixa ficha azula no yera astí, François.

- Prou que sí. ¿Cómo no va a estar-ie?

- Como que no i yera. Tiengo buena memoria. A ixa la teneba a tiro d'a mía verda y agora ye a siet caixetas. Tu la has movida. Torna-la t'o suyo puesto.

- Yera astí. Habrás contau mal u que me sé yo, pero no s'ha moviu mica.

La pleitina continó firme rato, con totz los pocos argumentos que podeban tener pa desfender la suya posición. Yera aquí. No, no yera astí. Y poco mas.

- Mira-te, ¿sabes qué? Me'n voi. Me tiens farto. Si no sabes perder, busca-te belatro que quiera chugar con tu.

Manel se chiró y baixó las escaleras d'a torreta, entre que François le amostraba la luenga y le chilaba que s'iba a quedar sin veyer las paixarelas, ya que empecipiaba a espurniar. Sin sentir-le, ni muito menos fer-le caso, puyó la costera que le separaba d'a plana y pretó a caminar ent'as linias enemigas, con las mans en las pochas d'a chaqueta y mormostiando faltadas contra lo suyo ex-companyer.

- ¡Maldau François! Que se quede con lo parchís y las paixarelas. No voi a reblar. Si le hese minchau ixa ficha teneba la partida ganada. Ixo ye lo que pasa. Que no quereba que le'n ganase unatra.

Marchín-marchand, arribó sin parar cuenta t'a linia que buegaba la tierra suya d'a enemiga y, chusto alavez, sintió un rudio. Devantó lo tozuel y astí yera l'enemigo, un mozo con l'uniforme de l'exercito contrario que caminaba caricacho y ronyando. En aturar-se chafó una rameta que bi heba por tierra. L'enemigo lo vido tamién y totz dos blincoron a escape dezaga de dos matas. Manel yera desarmau. Heba deixau lo fusil en lo puesto y no teneba ni un triste cultro con que punchar a l'atro. Las piedras que teneba cerca, como muito, podeban fer-le bella cuquera. Habría de reblar y asperar que tenesen consideración con ell.

- ¡Enemigo! - le chiló dende la mata

- ¡Di-me! - le respondió l'adversario dende la suya

- No tiengo armas, ni ganas tampoco de barallar-me, asinas que me rindo. Pero no me mates. Y no cal que me tortures, que a fe que te contaré lo poco que sé sin que calga foradar-me, tallar-me ni trucar-me.

- Yo tampoco no'n tiengo, d'armas. Ni de ganas de tornar t'o mío bando. Y muito menos con un prisioner.

Totz dos se quedoron callaus uns segundos.

- ¡Enemigo! - tornó a chilar Manel - ¿Y si salimos d'as nuestras matas y charramos?

- Por yo, bien. Aguarda. ¿No será una trampa y querrás aproveitar pa fer-me prisioner? Que ganas de correr, no'n tiengo mica, pero si cal, fuigo escapau.

- Puetz estar-te tranquilo.

No teneban cosa a temer de l'atro, como podioron comprebar a escape. En un petén heban feito pacha y yeran recontando-se cosas d'a vida diaria en lo frent. Chuanet, que asinas se deciba lo teorico enemigo de Manel, heba viviu la mesma historia, quasi punto por agulla, que ell. En lo suyo puesto, no i yeran que dos: ell y lo suyo companyer Rick. Dende astí tampoco no veyeban nunca a l'enemigo y, nomás de cabo ta quan, foteban bell tiro con un fusil pa que no se decise que no feban cosa. La mayor parte d'o tiempo s'estaban mirando los muixons, quan feban las migracions, u las paixarelas que amaneixeban dimpués de que plevese.

- Buena cosa n'amaneixerá dimpués d'ista tronada – apuntó Chuanet. Manel respondió con una riseta.

La resta d'o tiempo gosaban de pasar-lo chugando a parchís, y cadaún trigaba dos colors pa fer-lo mas divertiu. Dica aquell día, que Rick le heba feito trampas y dimpués d'una buena zaragata heba decidiu d'espipar-ne y desertar. La gran diferencia yera que Chuanet s'heba levau lo chuego de parchís.

- ¿Lo tiens aquí? - preguntó Manel malas que se'n enteró.

- Prou que sí. A ixe matután no le quereba deixar ni pon.

- ¿Qué te pareixe si chugamos una partida?

- ¡De pistón!

Metioron lo tauler dencima d'un tuero. Cadaún trigó dos colors, pa fer-lo mas divertiu. Manel tenió suerte y en la primer tirada le salió un cinco y podió quitar-ne ficha. Yeran encantaus. Ni la plevia pareixeba molestar-les. Quan Chuanet ficaba la tercer ficha en casa, deixó de plever. Una paixarela, de colors anaranchadas esvolastrió t'a on que yeran y se posó dencima d'o tauler. Los dos ex-enemigos se la miraban fito-fito, admirando las suyas formas y tonalidatz. Hesen dito que se los miró, a un y a l'atro, chusto antes de que lo soniu d'un disparo sonase. Quan ubrioron los uellos, dimpués de l'espanto, lo tauler de parchís yera feito micazas y la paixarela heba dispareixiu.

- Habrá estau François. Feba días que no disparabanos y ya tocaba. Sin yo, antimás, será aburriu.

- Talment ye estau Rick. Si hese teniu lo parchís hese puesto chugar, encara que nomás fuese con ell mesmo.

- Enemig.. digo Chuanet: ¿tu creyes que durará guaire la guerra?

- Que me sé yo. ¿Quánto tiempo levamos asinas? ¿Anyos?

- Ya ni m'acuerdo de qué treballaba antes d'o conflicto.

- Yo cuento que yera mecanico u qualcosa pareixida.

- ¿Y qué femos, nos tornamos t'os nuestros puestos?

- Tu me dirás. Si salimos d'aquí, nos fusilan. Rai si ye por estar enemigo u por estar desertor. Y si nos quedamos, no tenemos birolla, ni augua, y talment bell día, por error, nos acierten François u Rick.

- ¡Y agora sin parchís! Pa forro de bota, tu ya no en tiens... No me pareixe bien que te'n tornes t'o tuyo puesto sin parchís – pensó un momentet – Mira-te, yo me'n torno con François, y d'aquí a seis meses pillo lo parchís, lo traigo t'aquí, nos femos una partida y te lo levas t'o tuyo puesto. Asinas Rick y tu podretz chugar. A los seis meses fas lo mesmo tu.

- D'alcuerdo, Manel.

Dimpués d'un chiquet capazo a on que siguioron compartindo las suyas alegrías y penas, los dos ex-enemigos se chiroron y enfiloron cara t'os suyos puestos. China-chana y tornando-se de cabo ta quan pa mirar-se y saludar-se, dica que se perdioron en l'horizont.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020. 

No hay comentarios: