sábado, 3 de octubre de 2020

Granizo #Inktober 03

Abel ya yera granizo de chiquet. Quan empecipiemos primaria feba un tozuel mas d'altaria que Drazen, lo fillo d'os serbios que totz sabebanos que acabaría de chugador de baloncesto. Pero en arribar a la secundaria, quan la resta creyebanos que nos igualaríanos bell poquet, pasó tot lo contrario. Siguió limpio creixer. Por cada día, bell centimetro mas. En un mes s'heba feito bell palmo mas altero. S'heba d'acochar pa entrar ta clase y a la fin d'o curso, mesmo heba de fer-lo a galapatons.

A la chent tant grandaz la sabiduría popular le acumula bella mena de fateza. Las personas como Abel siempre se describen bien birontons en libros, cintas y comics. Ell, manimenos, yera tot lo contrario. Agudico como lo que mas d'a clase que, curiosament, tamién yera Drazen. Encara que como lo serbio faltaba muito por los entrenamientos d'alto rendimiento, las notas suyas yeran prou piors. Pareixeba que lo tozuel d'Abel, gran en consonancia con las resta d'o suyo ser, yera capable d'amuntonar totz los conoiximientos que lo profesorau nos transmitiba. Los suyos treballos, en cuenta de copia-pegas d'a Wikipedia, como febanos totz, yeran verdaderas tesis. Las suyas redaccions, literatura d'avantguardia.

Con tot y con ixo lo pobrichón patiba como alma en peneta por lo suyo volumen que le privaba de fer a-saber-las cosas. Los calculos que ell mesmo fació deixaban claro que dimpués d'o verano ya sisquiá i culliría en l'aula. Los amigos hebanos de fer qualcosa. Y prou que lo faciemos. Prebemos a tallar-le un peu, que yera lo mas facil. Talment asinas deixaría de creixer. Lo menos ya yera un troz mas chiquet. Abel se dispertó, sin lo suyo peu, encantau. Si me tallatz lo cucho tamién puet estar que entre en clase de nuevas, nos proposó. Concha, que teneba una vesant psicopata que a totz nos feba miedo, le'n talló de camín. Lo propio Abel nos fue decindo qué parte tallar cada día. A ell no pareixeba molestar-le quedar-se sin partes d'o cuerpo. A nusatros, rai. Y Concha, acontentada con la suya nueva fayena.

Tallemos y tallemos. Y tanto tallemos que pa lo nuevo curso Abel yera nomás intelecto. Como a tot ixe conoiximiento, tanto formal como informal, le caleba un contenedor fisico, decidió distribuyir-se entre las ments de toda la clase y, dende ixe día, totz somos un poquet mas agudos.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020. 

No hay comentarios: