lunes, 19 de octubre de 2020

Mariau #Inktober 19

Quan me fació la entrevista, ya paré cuenta de que lo mío chefe yera la incompetencia personificada. Me preguntó mas sobre las mías aficions que por los treballos que heba teniu antes. Consiguié lo puesto a pesar de que bi heba quantos atros candidatos muito mas adequaus que no yo. ¿Por qué? Encara me foi cruces. Cuento que veyería bella cosa en yo que le cuacaría. U talment bell follet le’n dició, que me sé yo.

Los primers meses estié tranquilo y calladet, adaptando-me a las dinamicas d’a interpresa. Aprendendo cómo se feban las cosas, fendo-me a las rutinas laborals y conoixendo a los mios companyers.

Los viernes yeran lo solo día que veyebanos a lo chefe. Ya lo chueves de tardes empecipiabanos a temer ixe momento. No porque fuese un ogro ni cosa pareixida. Yera un buenaz. Lo problema yera la suya extraordinaria capacidat de convertir tot lo facil en dificil, lo simple en embolicau, treballadors eficients que sabeban fer la suya fayena en patos mariaus.

Cada vegada que le sentibanos decir “he teniu una ideya”, totz pretabanos a tremolar. “A partir de hue faremos isto asinas”, deciba. Y ixe “asinas” suposaba un sistema tant nuevo como absurdo que habríanos d’implantar. Quan a la fin lo febanos, y se contrimostraba que yera pior, tornabanos ta l’antigo entre que ronyaba porque no hebanos entendiu bien la suya ideya, u porque la sociedat no yera presta pa la suya envista u por qualsiquier atro motivo que no fuese la suya caboliosa incompetencia.

En totz los treballos que he teniu la cosa funcionaba igual. A lo nuevo nunca no le charran d’o chefe. Nunca no se sabe qui ye un pelota u un chivato, asinas que la prudencia fa que dengún no i confie, en los nuevos. Bell día, entre que te fas un café, bell treballador te fa un comentario. Inocent, en primeras, pero que amaga un globo sonda pa saber la tuya opinión sobre lo mainate. Como qui fica lo peu en la badina pa saber si ye l’augua masa freda, vas prebando si ye convenient criticar-lo, cómo y quánto. Poco tiempo dimpués se gosa d’acabar en lo bar d’o treballo - siempre i hai un “bar d’o treballo” - comentando todas las esferras que fa lo chefe, l’encargau u lo carnuz que cadaún pateixe en la fayena suya.

La opinión yera unanime y, como no lo veyebanos guaire, se feban gromas abundants sobre la suya ineptitut. Yo, que ya dende chiquet yera lo payaso d’a clase, prenié ixe mesmo papel en la interpresa. Empecipié con fateras. Lo imitaba en las pausas pa lo café u le cambiaba cosas de puesto en la suya mesa pa que se tornase varrenau buscando-las. Atro día le deixaba floixo bell cable de l’ordinador u le pillaba lo mobil d’amagatons y le cambiaba la luenga a euskera u lapón.

Lo viernes esdevenió lo día d’o chefe y tamién d’a mía groma. Totz aguardan en candeletas que fese la mía dreza, pa esmelicar-se-ne malas que salise por la puerta. Creigo que tamién acabé prenendo-me-lo como un reto. No heba rematau de fer-le-ne una y ya yera preixinando la siguient. Pasó un rato malo con lo laxant que le chité en lo café. Probablement hese habiu d’aturar astí pero me sentiba como una estrela d’a televisión, con un publico fiel y la necesidat de fer un guion cada vegada mas inchenioso pa que l’audiencia no cambiase de canal.

La zaguer groma que facié se me fue d’as mans. Lo mio ex-chefe encara contina en coma. Los míos ex-companyers m’abandonoron de camín. Todas las risas que s’heban feito se tornoron en didos acusadors. Totz los que criticaban a los chivatos avisoron a la policía en un tres y no res de quí yera lo culpable. Totz los que heban aplaudiu las mías gracietas pasoron a decir que yera un alunau. Poco menos que un psicopata.

Me facioron fuera, ye claro. En lo chuicio me libré d’os cargos mas grieus. M’ha costau a-saber-lo de trobar un nuevo treballo. En lo mío sector nos conoixemos totz y la mía historia arribó a muitos oyius. No sé quánto aguantaré. La competencia ye bien fura y, dende que lo mío antigo chefe no puet ir a treballar, la suya interpresa va tant bien que, si no dispierta, probablement se faiga con tot lo mercau antes que no remate l’anyo. 

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020

No hay comentarios: