viernes, 16 de octubre de 2020

Codete #Inktober 16

La sola canción d'Elton John que me feba goyo yera Rocket Man. Yera una d'as mías favoritas,chunto con Space Oddity, de Bowie. Todas dos parlaban d'a soledat de l'espacio. Una soledat que quereba poder sentir a tot trance, si ixo significaba que yera sobrevolando la Tierra. Leyeba con anglucia los libros d'Asimov y Arthur C. Clarke. Y qualsequier cosa que pasase por las mías mans y que charrase de todas ixas estrelas que podeba alufrar quan salibanos d'a ciudat. Las cintas de sciencia-ficción, me las heba vistas todas. Lo repalmar d'o videoclub me lo sabeba de corazón. Soniaba con poder bell día deixar lo planeta en un codete, viachar t'a Luna, veyer las galochas d'Armstrong y Aldrin. Seguir rumbo enta Marte, Chupiter y dillá, a on que la prometedora tecnolochía d'un futuro cercano nos permitise arribar.

Pai y mai a escape s'encargoron de fer-me ixuplidar totz ixos suenios. Dende bien chiquet no i veyeba bien. La chimnasia yera l'asignatura que pior nota teneba. No correba guaire, no blincaba guaire, ni aguantaba masa rato sin alentar. No teneba vertigo, pero l'altaria me produciba mas que respecto. Pa estar astronauta cal una extraordinaria forma fisica, me deciban. Y prou que no estar miope. Yera bueno en los estudios, sí, pero n'i heba quantos en clase millors que no yo. No digamos en la ciudat, en lo país, en lo mundo. Tot y que fuese por dencima d'a media, muitas atras personas yeran por dencima de yo. Nomás los mas saputos, con a-saber-los estudios y buenizas notas puyan ta l'espacio, sentiba decir terne que terne. Pa forro de bota, sisquiá yera estatounidense ni ruso, las potencias que dominaban los ciels quan yera chiquet.

M'aconhorté con las novelas y las cintas, con soniar con que los míos nietos talment podesen ir t'a on que yo siempre querié. Me centré en la vida d'a Tierra, la de fichar totz los días en lo treballo, pasar bell tiempo con la familia y amigos y disfrutar d'as suyas maravillas en las vacacions y bell viache quan la economía lo permitiba.

Fa tiempo que pentinaba canas y que la muerte no yera una cosa aluenyada ni allena. Muitos d'os companyers que heban sufierto las mías estrolicaderas sobre l'espacio ya heban muerto. La resta, como yo, yeran chaquientos. No asperaba lo present que la familia me faría ixe anyo. A pur de fer pocha prou tiempo l'heban conseguiu. Los viaches en orbita arredol d'a Tierra yeran bien caros pero ya asequibles pa los ricos. Y tamién pa qui, como yo, teneba una gran familia que tanto me quiere, y decidida a que, antes d'abandonar la vida, podese abandonar lo planeta. Pasé las prebas fisicas por muit poco. Barrunto que, con los diners dencima d'a mesa y la ripa de disclaimers que firmé, las hese pasau mesmo meyo muerto.

Agora soi aquí alto. No veigo la Tierra, como deciba Sagan, como un bufino punto azul. Me caldría viachar muito mas luent pa tener ixa envista. Ye bien gran, emplindo quasi toda la finestra. Astí baixo son todas las personas que he conoixiu en la mía vida. Practicament la totalidat d'a humanidat, fueras d'as pocas decenas que son treballando en las estacions orbitals u fendo turismo espacial. Astí han pasau todas las cosas malas y buenas sobre las que tanto hemos escrito. Astí son todas las nacions que han existiu nunca y se parlan todas las luengas que bella vegada haiga puesto sentir. Baixo los míos peus ye toda la nuestra historia. A l'atro costau, la luna, como nunca la heba puesto veyer. Y difuera, rodiando-me, toda una galaxia a on que i cullen totz los míos suenios.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020

No hay comentarios: