martes, 13 de octubre de 2020

Duna #Inktober 13

Sebastián demandó unatro palo de golf a lo suyo caddy. La bola heba tornau a cayer en la parte baixa d'a duna, en la zona que encara yera arena. En ueito clotz yera la tercer vegada que teneba una error asinas. Yera cabolioso que no yera lo suyo día. Quasi s'heba obligau a chugar, pa no perder la practica. Antimás, la suya muller le insistiba con que le caleba ixoriar-se un poquet. En zagueras teneba a-saber-las preocupacions. La crisi menazaba con baixar los beneficios de qualcuna d'as suyas interpresas y los ababols d'o gubierno no yeran disposaus a prener las midas que caleba. Pa forro de bota, totz los días le gritaba bell amigo pa demandar-le bella favor. En yera farto, de toda ixa clica de pitulers. Tot buena chent, ixo sí. D'os que intresaba que medrasen en la sociedat y, sobretot, que le debesen bella favor. Nunca no se sabeba si plegaría lo día que aprecisase que le'n tornasen.

Lo zaguer, d'Alfonsita, que no conseguiba que lo fillo suyo trobase treballo. ¿Qué iba a trobar aquell birontón, si teneba lo talento chusto p'anyudar-se lo calcero? Como ell, un ciento de fillos, chovens, cunyaus y pocachollas de toda mena que les heba feito fuera d'as suyas fayenas u que nunca no s'heban planteyau lo de treballar dica que pai zarró la cheta d'os diners porque no'n teneba ni pa ell mesmo.

Trucó la bola y siguió con la uellada la suya trachectoria. Cayió chusto en l'alto d'a duna, y tornó a baixar enta lo suyo puesto. Deixó de rodar a pocos metros d'ell. No heba conseguiu cosa. Cambió de palo y s'acercó t'a bola.

¿Qué podeba fer con toda ixa furrufalla? A belún lo podría colocar en lo banco, prou que sí. A belatro en la televisión. Bella oposición podría apanyar tamién. Pero pa ixo caleba disimular bell poquet. No podeba calar-ie a qualsequier. Y muito menos a lo fillo d'Alfonsita, que yera un desucau. Fabán como lo suyo guardia de seguridat.

Lo siguient tochazo sí que fació volar la pilota. Pasó la duna y s'acercó prou t'o green. Entre que la veyeba cayer le vinió t'o tozuel la ideya. ¡La interpresa de seguridat! Ell mesmo n'heba creyau una, bien chiqueta, pa no haber de contractar-ne atra. Lo suyo guardia fabán, y muitos atros piors que no ell, i treballaban. No caleba estudios, no caleba talento, y mesmo si bella vegada fesen bell zancocho, ya s'encargaría de que les tocase lo chuez millor pa los suyos intreses.

Entre que marchaba t'o green, empecipió a preixinar. Pa poder fer-lo rendible, caleba que la chent invertise mas diners en seguridat. Lo país no yera lo mas tranquilo d'o mundo pero yera bien luent d'estar perigloso.

- Un putter, Juan Luis – demandó a lo suyo caddy.

De camín, se le empecipioron a ocurrir mas y mas ideyas pa fer lo negocio redondo. Si la chugada saliba bien, los diners que perdeba en las atras interpresas, los ganaría con ista. Y antimás, engueraría a lo fillo d'Alfonsita.

La bola se ficó en lo clot y Sebastián empecipió a trucar por telefono.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020.

No hay comentarios: