Esferents charradas y remeranzas m’han remerau un afer cutiano tocant a la Biblia y a la moral. O primer ye o "Prochecto razón" (Project reason) a on que, entre atrás cosas, s’adedican a fer visteras as contradiccions d’a Biblia, que’n son muitas. Gracias a Purnas por fer-me saber d’ista web. A segunda ye una remeranza de quan yera más chobenot. Yera en a una penya d’un lugar t’a on que gosaba d’ir ta fiestas. En un inte, dicié que yo yera ateo y que no creyera en garra Dios. Una mesacha, toda alticamada, me preguntó, meyo chilando “alavez ,¿no tiens moral, u que?". Yera una mesacha choven y con estudios y todas ixas cosas que se suposa que te dan cultura y una ment ubierta. Me quedé tan enlucernau que tardé bell rato en responder-le. Yera a primer vegada que sentiba qualcosa asinas, encara que dimpués lo he sentiu d’una traza u una atra muito asoben. Ta rematar, una atra charrada me fació pensar sobre o mesmo. Estió con una persona d’a familia mía, que me deciba la d’obras buenas que feba Caritas y todas as ONGs y personas cristianas a ran particlar.
Tot isto relaciona dos cosas: Biblia y moral. (Quan charro d’a Biblia lo podetz sustituyir por o Corán, a Torá u lo que tos agane…) Dawkins esfendeba en The God delusion, y en isto soi de raso d’alcuerdo con el, que ye de tot imposible que dengún no pueda alacetar a suya moral en a Biblia. As debanditas contradiccions no son nomás bella cosa de quantos animals ficó Noé en l’arca suya, u quals yeran os debampasaus de Chusé, pai (alto u baixo) de Chesús. As contradiccions tamién plegan en a demba d’a moral. Prou que en l’Antigo Testamento a on que se chustifican as violacions, o masclismo, a homofobia, a pena de muerte, as guerras u se demoniza a sciencia y a razón. Por tot lo texto nos trobamos con toda mena de comportamientos que son eixemplo de tot lo contrario a las nuestras normas morals. Buena parti d'os personaches biblicos, incluyiu Dios, son chenocidas, psicopatas, infanticidas u proxenetas, por no charrar d'atros muitos comportamientos tamién censurables baixo l'anviesta d'a moral actual.
O nuevo testamento amillora moralment o viello, pero con tot y con ixo, tampoco no ye eixemplo de cosa. Chesús nunca no desautoriza o viello testamento y tot lo que i ye escrito.¡Vienga, que ye Dios! (u lo fillo suyo, u tot de vegada...). Se suposa que sabe lo que ell mesmo dictó a la humanidat, ¿no?. Y si no’n ye d’alcuerdo habría d’haber dito bella cosa. Talment lo ixublidó...
Prou que no diz cosa d’a homosexualidat, d’o sexo en cheneral, de l’aborto ni de todas as “políticas d’o cuerpo” que agora fan enrestir a la ilesia. Isto lo fan servir o cristianamen progre ta esfender as suyas incoderencias. Prou que existiban todas ixas cosas alavez, pero Chesús no'n diz ni pon. Talment no estasen problemas graus ta part d’alavez. Lo que sí que existiba de seguras y yera un problema y gran yera a esclavitut. Chesús tampoco no’n diz mica. ¿Yera a favor? ¿Yera en contra? Yera l’alazet d’a economía. Y yera de tot inchusto. Pero Chesús, o gran filosofo, ixublida ixe “problemeta”.
Dios / Chesús d’una man diz de “meter l’atro tuixo”. D’atra, enriste a zurriagazos contra os mercaders d’o templo. (Juan 2, 13-25.) . ¿En qué quedamos? ¿Cal estar pacifista pase lo que pase u bi ha situacions a on que podemos encorrer a la chent a zurriagazos? No quiero ni pensar en que hese feito con os mercaus que se fan agora de lamins y palmas en istos diyas de Semana Santa arredol de todas as ilesias...
Chesús clama tamién a abandonar a familia y ir seguir-le. ¿Ye ixo un comportamiento moral? ¿Deixar a la familia tuya y marchar con un sinyor que te diz lo que has de fer? A yo me pareix un comportamiento más bien de secta, ¿no?. Quiero decir de secta con o sentiu peyorativo que le damos agora y con ixe distingo que fan os meyos de comunicación (yo no) entre secta y relichión.
Chesús no esleixe a garra hombre entre os suyos apostols. Una persona que nos vei a totz y todas como iguals y que ye sobrebueno, habría d'haber esleixiu a bella muller tamién, ¿no?. No habría d'estar Dios / Chesús, si ye infinitament chusto, o primer en dar eixemplo y meter a mullers entre o suyo “Dream Team”. Pues no, dotze masclos...
Chesús y o Nuevo Testamento son una continación d’o Dios de l’antigo testamento. Esclavista, masclista, vengativo, violento... Más amanau a la moral d’agora, más pacifico, pero con os mesmos defectos y incoderencias.
Alavez, ¿d’a on surte a moral cristiana? No pas d’a Biblia. O cristianamen puet esleixir que pasaches, qué partis d’a Biblia le fan goi u no pas y alazetar a suya moral en ixo. Igual que puet fer-lo con cualsiquier atro libro. Si esleixes que partis d’a Biblia compartes y qué partis no, ye que ya tiens una moral, y prebas d’adaptar a Biblia a la tuya moral., no pas de reves. A moral cristiana, como todas as morals, surten de l’entorno de cadagún, d’as personas y ideyas arredol d’una y d’a triga d’as que’n yes d’alcuerdo y d’as que no. A preba d’ixo en o mundo de hue, ye a graniza esferencia entre unas cristianas y atras, entre unas musulmanas y atras, entre unas chodigas y atras y asinas con todas as relichions grans. Surte de l’entorno cultural, nacional, de l’amostranza recibida, d’a parentalla, d’as amigas, d’os libros leyius,... de muitos cabos, pero denguna, no puet alazetar a suya moral en a Biblia sin tornar-se esquizofrenica.
As ilesias sí que son una fuent de moral. Sí que dictan una morals que muitas siguen, alto u baixo, y tamién con as suyas propias contradiccions. Pero a lo menos, tienen una serie de regles que seguir: no a l’aborto, ni a la libertat sexual, ni a la eutanasia, no minchar seguntes que cosas, no zorriar, … toda una patacada de normas más u menos razonadas y una politica feita arredol d’ellas. Asoben quedan como fieras debant d’o progresismo u la cucha, pero como en todas as relichions bi ha de tot, muitas fan referencia de cutio a las “buenas obras d’a ilesia”, ixublidando toda la resta: as ONG’s como Caritas u Medicus Mundi que fan cosas “buenismas por a pobretalla d’a Tierra”. Pero ¿por qué fan ixo?. Lo pueden fer por a suya moral que, como he dito antis, no puet venir d’a Biblia, u lo pueden fer por a suya creyencia en que bi habrá un paradiso asperando-les dimpués de morir. En o primer caso, no cal ni a Biblia ni a relichión ta cosa. Ye por o mesmo motivo que muitas ateas u agnosticas treballan en ONGs. Por una moral que les empenta a fer ixo u a colaborar-ie de bella traza. Por solidaridat u por lo que siga. Cadagún con as suyas razons. Moral que surte de muitas cosas, pero no pas d’A Bilia.
A segunda, o paradiso t’as buenas personas, ye tamién una contradicción. Si lo fas nomás por ir t’o paradiso, ¡qué motivo tan penible!. ¿Qué te fa pensar que Dios (omniscient, remeremos) no’n parará cuenta d’o tuyo egoismo y d’a tuya hipocresía y te deixará as puertas pataleras en o ciel? ¿Cómo aimas a Dios y prebas d’enganyuflar-lo?
A razón y a sciencia dicen que cal contrimostrar a existencia d’as cosas, no pas a inexistencia pero, si bell diya podesenos demostrar a inexistencia de Dios, ¿creyetz que todas ixas “buenas personas” se’n tornarían ta casa deixando a la pobretalla? Talment belun lo fese, quiero pensar que no guaires, pero cuento que, a más gran parti, i remanería y continaría con as suyas fainas. Talment con un planteyamiento esferent, pero i continaría. ¿Quanta chent des-descubre a Dios en os países empobrecius? No son buenas por a Biblia u por a relichión sino a tamás d'ellas.
Más se podría charrar d’as ONG’s y muito más d’as cristianas, pero ixo lo deixo t’atro diya.
Remato con una frase, como no, d'ixe chenio que estió Isaac Asimov: “Leyida con cudiau, a Biblia ye a mas potent fuerza pro-ateismo nunca no concebida”.