jueves, 26 de enero de 2012

Ampraus 060

Lo hibierno s’amana... pero no remata de plegar. Alto u baixo como a inspiración. Y como siempre que no’n tiengo, pues tiro con un Ampraus y aspero que tos faiga buen prebo.
 
Desaparecidos ye o titol d’una nueva exposición d’o fotoperiodista Gervasio Sánchez. Se tracta d’una ripa de fotos sobre as personas desapareixidas en conflictos armaus de tot o mundo: Kurdistán, Colombia, Camboya, Iraq, Guatemala, Bosnia... y tamién, ta rematar, Aragón, a on que siguió o proceso d’ubrir un fosal en Cetina d’una persona asesinada en a Guerra Civil Espanyola. Tenié a suerte de viyer-la guidada y de que compartise con qui bi yeranos as historias que bi ha dezaga de cada foto. Ye penible lo que as humanas somos capables de fer quan nos metemos boques. Ye penible que contine habendo-ie tantas resistencias por chent no-tan-de-dreitas a que aclareixca lo pasau de l’estau espanyol. No deixetz pasar a oportunidat de viyer ista expo que ye en o Centro d’historias dica o 12 de febrero.

Sant Valer, rosconer y ventoler. Iste sí que plega y con ell, movidicas, como siempre. Un chiquet puent y o Roscón Rock que, en fer ueito anyadas ya, ye tradición. Ista anyada cuento que no nos chelaremos tanto como atras. O Caracol Zaragoza, antimás, organiza una chicolatada a las 18:00 en o local Treziclo d’o vico zaragozano d’a Madalena. Bi informarán d’as suyas actividatz y antimás de chicolate y roscón prometen sospresas .. y revolución.

Fa bellas anyadas (no pas guaires) en un Sant Valer, visité por primer vegada A Seu de Sant Salvador. Soi tan ababol que vivindo a tres minutos d’astí encara no la heba visitada. Ixe diya yera fendo una gambadeta quan viyé que feban chornada de puertas pataleras ta que una ringlera de cristianas ‘mayors’ besasen uns uesos de, probablement, bella persona d’o sieglo XII. O caso ye que podetz aprofeitar ta viyer por aintro ista repolida catedral que siempre i trobas nuevas maraviellas en visitar-la.

Febrero feminista: Tamién se ye fendo tradición. Una atra anyada torna o mes más feminista. O mes que aprofeitamos ta formarnos un poco y treballar (más) iste tema. A programación d’ista anyada torna a estar bien ampla y pincha. Aqui la tenetz.

Thatcher pareix, por lo que he sentiu que dicen d’a cinta, que yera una gran democrata y millor persona. Como Fraga. Que bien se ye muerto! Quanta hipocresía por o mundo! Encara remero quan yera calient o calabre de Karol Wojtyla que comenté, entre atras ateas, que yera contento porque bi heba un boque menos en o mundo y que moriba un complice de miles de muertes por SIDA y por gubiernos totalitarios. As personas que me sentiban, que atras vegadas hesen estau d’alcuerdo con yo, me dicioron que me pasaba. Probablement hue cretiquen a Ratzinger y quan muera digan que me paso. Que muera una persona no me fa cambiar a opinión que tiengo sobre ella. Tornando t'a dama de fierro, yera mirando de trobar una canta de Elton John a on que deciba “Goyoso nadal, Margaret Thatcher, totz celebramos iste diya, porque en falta uno menos t’a muerte tuya”,  y he trobau ixa y atras cantas. Iste que tos pencho ye un articlo de Rolling Stone con siet canta adedicadas ta ista democrata, amiguica de Pinochet, atro democrata, con videos de Elvis Costello, Sinead O’Connor, Morrissey, Public Enemy, Renaud y Crass. D’a canta d’Elton John no i mete video, pero si unas fotos muito intresants d’as movilizacions obreras en Anglaterra, asinas que lo pencho contino.

miércoles, 18 de enero de 2012

Exercendo lo pasquinismo 007: Laminando culos

En istas zaguers semanas se queda uno un poquet preocupau. Tantas y tantas periodistas laminando culos talment faiga que se les acotole a luenga y haigan de deixar o suyo treballo. Y no ye a cosa como ta más esqueferadas...

Lo de Urdangarín ya yera penible. Ye impresionant como cada vegada que se’n charra, toda una ripa de periodistas, opinadoras y rufierteras corren a tot meter a decir lo bueno y campechano que ye lo rei, que nos salvó o 23F, que ye guaranciando a democracia, a constitución y que me se yo que más... Y ixo que en zaguerías, y dende a carranyada ixa que tenió de ‘lo pin en a fonsera’ bella periodista ya no le ride tanto as gracietas.
 
O cenit d’o pelotismo plegó dimpués d’o monologo nadalenco quan dició ixo de que todas yeranos iguals debant d’a chusticia (¡sin redir-se-ne! ¿cómo lo fa?) y o periodistamen quasi lo fan santo. Que lo diga ell, que siquiá en teoría ye igual como a resta, en tien de bemols!!!
 
Encara que talment bi haiga un pacto ta laminar o culo de totz os repuis d’o franquismo. De tot lo suyo herencio. Pues be-te-me que as periodistas d’os mass media, antiparti de a lo hereu de Franco, tamién cantan loas a los suyos ex-ministros.
 
A muerte de Fraga m’ha deixau sin sangre en a pocha de viyer como as periodistas progres repetiban quanto heba aduyau a la plegada d’a democracia y a las libertatz. Ixo, en a SER, que en a COPE u en Intereconomía no quiero ni saber lo que i habrán puesto decir... Que fastio feban Carrillo y Maria Antonia (que prou en fan ya por un regular) Y que fastio Rubalcabas, Rosa Diez y espanyolamen variau
 
Afortunadament por os retes socials virtuals y fisicos a escape nos trobamos con chent con memoria y hemerotecas que remeran qui estió ixe faixista, qué fació en estando vivo y quals yeran as suyas opinions. Que goi de viyer como surten como fongos por os facebooks os videos y os articlos que, una vegada más, fan esclatera a hipocresía y l’oportunismo de tot iste tarabidau politico meyativo y interpresarial.

miércoles, 11 de enero de 2012

Malfurriar diners IV. En crisi



Amprada de Manel Fontdevilla
Siempre soi estau un poquet radiu. D’o ‘punyo preto’ que se diz en o castellano, por aquí a lo menos. Dende que me independicé, mesmo más. Talment por ixa cultura d’o no gastar que lo que calga u talment por as mias ideyas politicas, u un poquet de cada y d’atras cosas nunca no he levau bien que se malfurriasen os diners. Asinas lo he denunciau, como poco tres vegadas (I, II y III). U más. M’he sorprendiu en viyer lo que sale mirando ‘malfurriardiners’ en iste mesmo blog.


No soi d’as que creyen que ‘vivibanos por dencima d’as nuestras posibilidatz’. Me pareix que ixa frase ye un atro mantra neoliberal como ‘en Espanya no se tortura’ u ‘totz os extremos son malos’. Tener casa, vehiclo, ropa, bells trastes tecnolochicos y marchar bell cabo de semana t’o monte no son luxos. U millor dito, no habrían d’estar-ne.


Pero sí que creigo que muitas han viviu (y a mas gran parti continan vivindo) como han quiesto. Permitindo-se totz os concietos politicos que se les pasaban por l’esmo y, prou que sí, con os diners d’o pueblo. Valencia y Balears pareixen os paradigmas d’o malfurriar. Pero de aeropuertos sin avions u de prochectos de campos de futbol absurdos, tamién en sabemos por aquí. Dicen agora que Catalunya retallará en eventos chorras. Sisquía lo faigan. Y sisquiá aprendamos por aquí y a Belloch no le torne a dar por ExpoNabo, Zaragoza ciudat cultural u qualsiquier atra fatera nueva. A Urdangarín l’han pillau con o carret d’o chelau y furtando patacadas de diners con a suya fundación. (Cada vegada que siento a parola Fundación tremolo, pues gosan d’estar cheras a on que chitar os diners publicos) As periodistas, muito profesionals, s’han fotiu de lapos a viyer qui podeba laminar más o cul d’a suya machestat. ¿Qué tendrá a casa reyal?.... Ah sí, diners.


Tot isto ye mal, prou que sí. El jueves tien, dende fa bells meses, una pachina adedicada a casos a on que se malfurria diners. Cada semana i apareixen quatre casos y en fan un chiste. Podrían apareixer-ne quaranta, soi seguro. Pero a mia pregunta ye ¿qual ye o problema: que se malfurrien diners u que se malfurrien agora que bi ha crisi?.


Quan a cucha anticapitalista nos manifestabanos contra Expo Flufi, Expo Nabo, Expo Cultura u Expo Farlopa, quan denunciabanos o malfurrie en a casa reyal, en as barquichotas de l’Ebro, en aeropuertos vuedos y campos de futbol a cascar-la ta equipos que blincan de división masiau, quan luitabanos contra Gran Stafa – lo millor que l’heba pasau a Aragón dende os Reis Catolicos deciba belún...-, quan criticabanos os gastos en representación y caterins u que se pagase l’AVE y o caché d’un carnuz ‘tertuliano’ famoso espanyol ta que venise a pasar lo maitin en Aragón TV, quan demandabanos retalladas en os cuerpos y fuerzas de seguridat de l'estau, muitas personas que hue son carranyadas con o politicamen nos deciban que yeranos unas hippiosas en contra de tot, unas carranyadas y que les querebanos hoder a fiesta, a la finitiba. Muitas encara nos lo dicen y continando con os mantras neoliberals de que os macroeventos u costruyir cosas ye bella cosa buena ‘per sé’, muitas continan decindo-nos-lo. Y mesmo nos culpan de que no se faiga Gran Stafa u ExpoOstiasEnVinagre. Por desgracia ta todas, o tiempo nos da la razón masiau asoben.


Y agora tenemos aeropuertos, prochectos de campos de futbol, azutes, bien de militars y de policia y de trastes ta que chuguen, telecabinas bien alteros en a ciudat d'o cierzo, un desierto a meyo vender, catedras de homeopatía entre que s’esboldrega l’edificio de Filosofía, vicos vuedos en casa dios y casas vuedas en mel meyo d’a ciudat, tranvías ta conectar os vicos vuedos con o paseu Independencia, en obras una anyada de cada dos, y a los más carnuces de totz os partius políticos treballando en l’administración y en as interpresas publicas creyadas ta ixo. Pero se cobra por as medicinas, a catrinalla va t’a escuelas en prefabricaus y ‘cal’ baixar-nos os chornals ta que a Ilesia Catolica y a Monarquía, entre atros, continen con a suya ‘rave ta cutio’.


Ta yo isto nunca no ye tolerable. Ni en crisi ni nunca. Si todas istas anyadas os diners adedicaus a fateras, a prochectos publicitarios y a fer a fiesta d’a cocaína, s’hesen adedicau a fer escuelas, a amillorar a sanidat, a fer d’as ciudatz un puesto razonable y comodo a on vivir, a costruyir os equipamientos que de verdat les calen a los vicos, a que os lugars tiengan unas comunicacions y unas condicions de vida más dignas... hue prebablement seríanos en crisi, pero cosa no sería igual.

Diz que de tot s’aprende. Cada diya confio menos en a humanidat. Creigo que saldremos d’ista y a mas gran parti d’a chent ixublidará tot. Tornará a clamar-nos hippiosos estricalladors de borinas cada vegada que nos oposemos a eventos con mascota u a infraestructuras molonas. Nusatras no deixaremos de luitar, de denunciar y d’explicar porque no sabemos vivir d’atra traza.