sábado, 23 de octubre de 2010

Sant Agustín de Hipona

De fa tiempos me fa goi de saber un poquet d'a historia d'as carreras de Zaragoza. Más que más, d'as d'a Madalena, o vico a on que vivo y prou que o millor de Zaragoza y d'o mundo. M'intresé por a carrera Sant Agustín y por saber qui yera ixe personache y que heba feito ta que le dasen una carrera en Zaragoza. Y be-te-me que ye tot un eixemplo de un buen cristiano. Masclista, anti-scientificos y imposador d'o cristianismo a sangre y fuego si ye menister. Gracias a Pixe, qui me pasó un vinclo a una web sobre vidas de santos, m'enteré d'a versión catolica d'a vida suya.

Un articlo que remata con a frase:
"Con él se lega a la posteridad el pensamiento filosófico-teológico más influyente de la historia. " No puedo estar más d'alcuerdo con ixa frase. Pero conoixcamos as opinions de San Agustín de Hipona (354-430 d'a era cristiana). A más gran parti son ampradas d'a web SinDioses...

"El buen cristiano debe permanecer alerta de los matemáticos y todos aquellos que realicen profecías vacías. Ya existe el peligro de que los matemáticos hayan hecho una alianza con el demonio para oscurecer el espíritu y confinar al hombre en las ataduras del Infierno."

"Las heridas de un amigo son mejores que los besos de un enemigo. Amar con dureza es mejor que engañar con delicadeza... En Lucas 14: 23 está escrito: 'Obliguen a la gente a entrar'. Con amenazas de la ira de Dios, el Padre atrae almas hacia su Hijo."

"Nada rebaja tanto a la mente varonil de su altura como acariciar mujeres y esos contactos corporales que pertenecen al estado del matrimonio."

"Es Eva, la tentadora, de quien debemos cuidarnos en toda mujer... No alcanzo a ver qué utilidad puede servir la mujer para el hombre, si se excluye la función de concebir niños."

"Las mujeres no deben ser iluminadas ni educadas en forma alguna. De hecho, deberían ser segregadas, ya que son causa de insidiosas e involuntarias erecciones en los santos varones."

"Dos clases de humanos, los cristianos y los judíos. La luz y las tinieblas. Pecadores, homicidas, basura revuelta."

Lo dito: tot un eixemplo de cristianismo.

viernes, 22 de octubre de 2010

Ampraus 049


Dimpués de pasar o reseco pilarista y de tornar t'os treballos, caldrá continar escribindo, no? Y como ya sabetz que soi muito chandro, pues torno con un ampraus. Un poquet de tot.

Quanto vale? Ye una d'as frases que más sentié decir en Pilars. Por treballar en un bar y porque en salir-ne, un par de nueitz m'amané t'o cabaret que organizaba Dada en a Plaza San Pedro Nolasco. En no estar subvencionau por o concello, ni por garra atra institución, terne que terne pasaban o chaper ta replegar as perras d'a chent que i yera a lo chilo de "¿Quanto vale?" " Vale menos un concierto que una chambreta de Zara?" Quantisma razón. O show que i facioron mientres os Pilars estió tot un eixemplo de cómo fer as cosas autochestionadas. Humor, mosica, más humor, contorsionismo, poesía... ta tot lo mundo. De baldes, u no, seguntes lo que cadagún querese y podese dar. A saber-lo de momentos ta no ixublidar como a versión reggae de "Soy el novio de la muerte", os sobrebuens conciertos de Dada y Los teloneros u o monologo sobre a perda d'a virchinidat de Juako Malavirgen. Asperemos que en os Pilars venients torne a haber-ie bella cosa parellana... ¿Quanto vale?

O movimiento okupa en Zaragoza ye bien fuerte en as zaguers anyadas y son fendo reyalidat ixo de "un desaloix, una atra okupación. Malas que son forachitaus d'un espacio liberau, en prenen un atro. Quan prencipié a escribir isto existiba encara La Vieja Escuela y en tasament tres diyas l'antiga garchola de Torrero ye estada liberada por as okupas a on que se ye fendo agora mesmo o Hackmeeting. Asperemos que dure bien de tiempo y se i puedan organizar tantas u más cosas que en os anterior C.S.O.'s que bi ha habiu en as zaguers anyadas. Suerte!

"L'aragonés ye bien vivo" torna ta La Enredadera iste mesmo domingo. Se i charrará de muitas cosas y, como ye de dar, d'o empecipiallo d'os cursos d'aragonés. ¿Cómo? ¿Que encara no te i has apuntau? ¿A que yes asperando? Por ufierta no será... Nogara fa cursos de maitins, de tardis, os cabos de semana, on line.... Fablans tamién. Y de seguras que en a tuya redolada, si yes de difuera de Zaragoza, bi ha bella asociación que'n fa. Y si no, posa-te en contacto con qualsiquier d'as debanditas asociacions que bell apanyo podrán fer. Prou que millor presencials que no pas a distancia. Que o contacto humano ye muito important, moceta!

Marcelino marcha ta Madrid. Caleba charrar-ne. Pero poco en queda por decir. Ha estau o manso d'os mansos. O president que no se movió y salió en a foto. Ya me pareixeba a yo que tornar a fer clases de esquí, como que no... Nos deixa o marrón de que a venient presidenta será u Almunia u la Rudi. Villamala y Villapior. Ai mama! Madalena independient y autochestionaria ya!

La rematadera la da o debandito video d'o cabaret, o reggae de Soy el novio de la muerte "perpetrau" por Diego Peña. Que tos faiga goi.

viernes, 8 de octubre de 2010

microbarrenaus: zarrau por Pilars

Istos Pilars me toca de treballar, como muitas sabretz, asinas que poca fiesta podré tener. Prebaré d'ir ta Comando Cucaracha o miercols y ta Barricada o viernes, pero ixo ye tot. A lo menos podré estar en os Pilars d'A Flama y en as barras d'o BIC, que estianyo se meterán en a Plaza d'a Madalena... Asinas que astí nos viyeremos. Tierra de barrenaus cuento que remanirá zarrau dica o 18 u más. Que tos faigan buen prebo as fiestas y fetz-me una visiteta!



...y o 18, baixa por borina.

miércoles, 6 de octubre de 2010

En leyendo... Aqui, asti, alli (3 de 3)

.... y remataremos ista serie con o Dr. Francho Nagore y a suya Gramatica. Aspero que haiga feito honra.

Amprau de Gramática de la lengua aragonesa. Francho Nagore Laín. Mira Editores. Zaragoza, 1977.

- astí = ahí (aunque, a veces, puede traducirse por ‘aquí’ o por ‘allí’): y tó que tos digo, amigos / d’aquí y d’astí y d’allá = y todo lo que os digo, amigos / de aquí y de ahí y de allá (A. CONTE, p. 21); ¿Cómo le ha ido astí por casa? = ¿cómo le ha ido por ahí, por casa? (Danze de Sariñena; DEL ARCO, p. 200); astí ye a mía cheografía = ahí está mi geografía (E. VIDENTE DE VERA, p. 13)



martes, 5 de octubre de 2010

En leyendo... Aqui, asti, alli (2 de 3)

Y dimpués de l'ansotano, o belsetán...

Amprau de Aspectos morfosintácticos del belsetán (aragonés del valle de Bielsa). Chabier Lozano Sierra y Ángel Luis Saludas Bernad. Gara d’Edizions. Zaragoza, 2005

Adverbios deícticos:

Los adverbios deícticos belsetanes son aquí, astí y allá / allí. Como ya se explicó al hablar de los demostrativos, en aragonés belsetán el segundo término adopta funciones del primer y tercer términos del castellano (el aquí castellano más lejano y el allí castellano más próximo). Veamos algunos ejemplos de su uso.

- aquí: cuan aquí nos afoguemoscuando aquí nos ahoguemos”, (…), no pas aquí “en absoluto aquí”, e pa ir ta Plan tenenos que pasar per aquí enta baixo “y para ir a Plan teníamos que pasar por aquí hacia abajo”, yo no yere aquí “yo no estaba aquí”, aquí el deixo pa tú “aquí lo dejo para ti (…)

- astí: adverbio locativo típico del aragonés y del catalán noroccidental fronterizo con el aragonés: (…) astí an que ye la casa es forestals “ahí donde está la casa de los forestales”, ¿qué t’han feto astí difuera? “¿qué te han hecho ahí afuera?”, (….), bas a fer cuatro pins per astí “vas a cortar cuatro pinos por ahí”, astí fa brempa de camín “ahí da la sombra rápidamente”, (…)

- allí – allá: como ocurre en benasqués el primero es más concreto que el segundo: (…) per allí i eba un rabaño de casas “por allí había muchísimas casas” (…), me bañabe allí en’o río “me bañaba allí en el río (…) ¿e no se’n ban cara allá? “¿Y no se van hacia allá?”, d’agüerro marchaban t’allá “en otoño se marchaban hacia allá”

- dillá / dellá: adverbio que expresa la máxima lejanía, suele combinarse con el adverbio astí: astí dillá en’a codera la Pina ye l’alatre “ahí lejos en el fondo de la Plana está el arado”(…) Cuando va solo su significado más preciso es “al otro lado”. Frente a este adverbio nos encontramos su opuesto decá “el lado de aquí” (…)

domingo, 3 de octubre de 2010

En leyendo... Aqui, asti, alli (1 de 3)

A viyer si ya aprendemos a fer-los servir bien...

Amprau de El aragonés ansontano: Estudio lingüístico de Ansó y Fago. Miguel Ángel Barcos. Gara d’edizions. Zaragoza, 2007.

Adverbios deícticos:

También llamados demostrativos, son en ansotano aquí, astí y allí / allá.

- Aquí. Denota cercanía extrema, aunque está muy confundido con el adverbio astí, que en buena parte de realizaciones ocupa el espacio completo de aquí. De tal forma es así que las locuciones biene t’aquí o biene t’astí “ven aquí” tienen el mismo valor.

- Astí. Denota cercanía. Todo aquello que se encuentre a la vista. Como ya se ha comentado, astí ocupa buena parte de las denotaciones del “aquí” y del “allí” castellanos. Ejemplos: Astí en ixas peñas “ahí / allí en aquellas piedras”, astí mesmo tiengo os trucos “aquí / ahí mismo tengo los cencerros”

- Allí / allá. Denota lejanía extrema, prácticamente lo que ya no se alcanza con la vista. Allí tiene un sentido de más concreción que allá. Ejemplos: En Aguatuerta, allí sí que se’n fa “en Aguatuerta, allí si que crecen (hongos)”, estió soldau t’allá t’Africa “fue soldado allá en África”.

Estos adverbios pueden ir precedidos de preposición y combinarse con otros adverbios. Ejemplos: aquí baxo “aquí debajo”, t’allá “para allá”

(…)”

viernes, 1 de octubre de 2010

De manifestacions y sinyals

Bi ha muitas valuracions que fer d'a manifestación d'a plataforma "Que a crisi la bosen os ricos" y se son fendo por totz os cabos. Muita chent, muito esferent, una alternativa, una gran compleganza de movimientos socials "d'abaixo y a la cucha" que dicen as zapatistas y asinas asinas. Podetz leyer-las en blogs, webs, "feisbus" y tot ixo que se'n ye charrando muito. O mío analís no cambiaría guaire d'o que se i ye fendo, en totz ixos puestos, asinas que poco a adibir en tiengo. Manimenos sí que bi ha un aspecto que me'n fería goi de charrar, pues quereba escribir bella cosa sobre isto dende feba muito y no sabeba guaire bien cómo. No ye que a "simbolochía" que se i fació servir.

Dende que prencipiaba a dentrar en os movimientos politicos y en a cucha alternativa, por clamar-la de bella traza, bi ha habiu debatz perens. Que si violencia sí u no pas y en que grau, que qui apareix en as cabeceras, que si deixamos a los tal u qual organización dentrar en tal u qual plataforma, que si legalizamos a manifestación.... y prou que si en a manifestación que pertocase se podeban levar sinyals y quals.

De chicorrón gosaban as anarquistas queixar-se por os sinyals nacionals d'Aragón en as manifestacions. Os suyos sinyals, os anarquistas, pareixeba que no yeran "trapos de colors", que nomás en yeran os nuestros. Dimpués muita chent se queixaba d'os sinyals de partius u d'organizacions, por un regular más grans que no la que perteneixeba a persona que se queixaba. En as manis d'a segunda guerra Iraq-USA, o lema oficial yera que dengún no i levase garra identificación de garra mena.

Ye una opción respectable y, prou que si una asambleya u plataforma que organiza una manifestación diz de no levar-ne lo respectaré, como facié en a mani d'as luengas, y no i portaré cosa. Pero no ye una decisión que me faiga goi. Por un regular me fa muito más goi de viyer qui va ta una manifestación. Me fa goi de viyer todas as colors politicas refleixadas. Que siga platero qui bi ye y qui no pas. No veigo porqué una persona ha d'amagar a suya opción politica y expresar-la visualment en una manifestación. Y más si ye una manifestación convocada por organizacions tan diferents como en as debanditas u en a vada d'o 29-S. Que OSTA quieren ir todas chuntas en plan lechión romana, en formación, con chalecos y sinyals ta todas? Pues bien, que faigan lo que les pete. Que a resta hemos iu en colletas mezcloteyadas a on que se viyeban en poquetz metros sinyals anarquistas, comunistas y independentistas? Pues ye a nuestra opción igual de respectable. Y en a mía opinión prou polida. Que se i viyesen pegallos de todas as organizacions, sinyals de todas as opcions politicas. Que tanyesen quasi de conchunta batucadas y donzainas. Tot ixo ta yo no ye oportunismo politico u proselitismo, que tamién puet estar seguntes cómo se faiga. Ta yo ye muito enriquidor. Ye un sinyal de que somos plurals, de que tenendo esferents ideyas y motivacions podemos meter-nos d'alcuerdo, en bells minimos a lo menos. De que todas, de conchunta, y repectando as nuestras esferencias, podemos prencipiar a construyir un mundo esferent. No portar garra sinyal nos fa a todas iguals y ixo no ye necesariament bueno.

Muitas dicen que bi ha organizacions que no van t'as manifestacions que ta fer nuevas socias, afiliadas, militants u lo que sía. Lo primer, yo no sé qué piensan en as organizacions que no i soi, asinas que habríanos de estar prudents en fer seguntes que valuracions. Segundo, si una organización X crei en una luita, ha de fer tot lo posible por arroclar a más chent en ixa luita. Y dentrar en ixa organización X ye una traza de fer-lo. Ta qui ye en X, de seguras que ye a millor traza de luitar, asinas que ¿por qué no ha de convidar a fulana u mengana a que luite y a que luite en a suya organización?. Una afiliada, socia, militant... más ye una persona más que va a tener información, que va a estar organizada, que va a ir t'as manifestacions y convocatorias de X y de todas as plataformas y asambleyas a on que sía X. Que va a conoixer a chent d'atras organizacions y de tot lo teixiu social zaragozano y aragonés. En a mía opinión, hemos de sacar-nos os complexos y hemos de fer vistero a que organización u movimiento social perteneixemos todas (si queremos, prou que sí, que bi ha chent que simplament no quier que a resta lo sepa).

Antimás, l'actitut d'una organización en una manifestación ye sinyalera d'a organización en si mesma. Si son disciplinadas u no pas, horizontals u verticals, combativas u sozmesas, ubiertas a las resta d'ideyas u zarradas a toda influyencia exterior y prou que si a luita les importa más u menos que a organización, tot ixo se vei platero en as manifestacions. Y cal que se veiga.

Tamién siempre bi ha habiu chent queixando-se de que s'esparda información d'atras qüestions en as manifestacions. En ista d'a vada, me plegoron pasquins de as organizacions en esfensa d'o Sahara, de una convocatoria de manifestación que fa MHUEL por un estau laico o venient 23 d'octobre, d'as actividatz en o C.S.O. "La vieja escuela"... Por qué no s'ha d'aprofeitar una manifestación por os dreitos laborals ta fer plegar atros mensaches que pueden estar intresants ta qui bi ye? Muitas d'as que i yeranos somos intresadas por todas ixas causas tamién. Qual ye o problema?

A manifestación d'o 29-S, y tot lo que se fació de maitins tamién, estió, ta yo, eixemplar de muitas cosas. Una d'ellas ixas. Que de goi que me fació viyer-ie toda ixa ripa de siglas, sinyals, chapas, chambretas... se esferents sensibilidatz, de conchunta por una mesma causa. Si todas estasen asinas, millor iríanos... Gracias a todas qui hetz feito posible ista compleganza d'organizacions, movimientos socials y chent de toda mena.