En todas as anyadas que pasé en a universidat, y en estioron muitas, bi habió una mena de enzerrinamiento de man d'a mayestralla por aventar convocatorias d'examens. Meteban como razón que sería millor ta l'alumnalla porque se centrarían más en l'asistencia ta clase y no en os examens. As novedatz de Bolonia tocant a la metodolochía docent se suposaba (y se suposa) que iban a fer de l'aprendizache qualcosa más contina y más dependient d'os poders que fese l'alumna mientres toda l'anyada (examens parcials, treballos, ...) que no d'examens totals a la fin d'o curso. Muito poliu teoricament pero de tot irreyal. Talment se pueda aplicar, como ya se veniba aplicando en bellas carreras u asignaturas con poca chent matriculada y a on que os treballos de verdat puedan fer-se servir como criterio de si una persona ha aprofeitau u no as clases y si ha estudiau u a lo menos leyiu os textos.
Manimenos en carreras como la mía, incheniería, ye de tot imposible d'aplicar ixa metodolochía a la más gran parti d'as asignaturas. Por varios factors. Un, a masificación en as aulas. Bi heba asignaturas con 200 matriculadas. Garra mayestra correchirá 200 treballos sobre, por eixemplo, Electronica analochica. A lo menos con bella mica de rigor. En Oficina Tecnica, asignatura obligatoria de tercer anyada, parti d'a nota pendeba d'un treballo que todas nos copiabanos d'anyadas anteriors y que as mayestras tasament le feban una uelladeta en haber de correchir más de cien. Resultau: no'n aprendebanos mica. Cal decir que l'asignatura yera de tot inutil asinas que tampoco no me penó guaire.¿Yera un sistema millor que os examens de tot lo curso? ¡Ni de cuenya!, que dirían por a Madalena. A masificación en as aulas fa de tot imposible l'aplicación de'ista (y atras) metodolochías docents.
D'atra man, siempre se diz, y con razón, que a Universidat ye un dinosaurio d'ixos grans que le costaba a saber-lo de mover-se por a suya grandaria y peso. Buena parti d'a mayestralla refusa de tot qualsiquier innovación de qualsiquier mena. Fer clase pareix que les molesta y quieren adedicar-se a las suyas importantismas investigacions. U a pretar F5, lo que quiera que faigan en os suyos estudietz. Asinas que a suya cutiana faina se resume en plegar, "soltar a chapa" en clase y correchir un par de vegadas a l'anyada una ripa d'examens d'ixas estalentadas que tienen como alumnalla. ¿Toda ixa crica va a cambiar a suya vida ta estar de contino correchindo treballos y fendo examens parcials? Me pienso que no.
Bi ha una tercer razón. Bi ha muitas alumnas que treballan de vegada que fan a carrera. Alumnas que no pueden ir t'as clases y que, masiau asoben, se troban con que seguntes que asignaturas son imposibles d'aprebar sin fer-lo. No porque ixos conoiximientos no se puedan aprender por una mesma, sino porque a mayestra no les aprebará nunca en no haber iu ta clase. U porque les falta de fer unas practicas, por un regular, absurdas.
Agora quieren sacar os septiembres con a mesma enchaquia. ¿Tanto les molestan os examens? ¿Tanto les molesta treballar bell poquet? Sacar os septiembres no tien GARRA beneficio ta l'alumnalla. ¿Tener o verano libre? Qui quiere ya lo tien. No ye obligatorio parar os septiembres. Y si antimás a nueva metodolochía s'aplica y ye tan buena, no se i presentará dengún...
Qui ha quiesto meter as cosas más facils ta l'alumnallas – y ha puesto- lo ha feito ya. As pretendidas innovacions metodolochicas, las vien aplicando parti d'a mayestralla dende fa muitismas anyadas. Y sin que existise Bolonia (o plan, no pas a ciudat).
¿Qual será o resultau final? Que bi habrá una sola convocatoria de chunio-chulio, que buena parti d'a mayestralla continará fendo clases machistrals y que l'alumnalla se queda sin una atra oportunidat de recuperar as asignaturas. Más ingresos t'a universidat en forma de segundas y tercers matriclas (más caras) y menos treballo t'as profesoras.
Los enemigos. Septiembre.