lunes, 24 de enero de 2011

Exercendo lo pasquinismo 003

/*NOTA: escrito lo viernes de maitins, antis d'a reokupación.*/
Como ya charré en Exerciendo lo pasquinismo 002, as actuacions policials gosan estar un d'os eixemplos más esclaters de pasquinismo. Como siempre que bi ha un desaloix, a policia bi ye, y bi ye ta reprimir tanto a las propias okupas como a toda que se i amane ta refirmar-las.
Dende que desaloixoron o CSO Kike Mur, a embute de noticias han surtiu. Por un regular, con un tracto millor que no m'asperaba. Como eixemplo o video de Sin ir más lejos" y o posterior debat que podetz viyer a la fin d'iste post. Un d'os rufierters que i charrra contrimuestra un esconoiximiento de tot d'o movimiento okupa. Ridiculos os comentarios sobre fuegos y cheras....
Pero voi t'o que motiva iste ElP. Yera yo en o treballo, de tardis, sentindo Aragón Radio ("la nuestra, la de totz os aragoneses"). Bi habió un corte informativo d'ixos que nomás fan titulars de bells 15-30 segundos. A sentencia d'os atropellos de Uesca, as declaracions d'Aguirre sobre o R. Zaragoza, cosas asinas. Muito breus. Una voz da o titular y una atra lo desembolica bell poquet. I plegó a noticia d'o desaloix: "Desaloixan a Garchola de Torrero (titular), O C.S.O. d'a viella garchola de Torrero, blablabla..." y remata a noticia: "Antimás un choven ha estau deteniu en o vico d'As Fuents por cremar un contenedor" (remata a noticia). ¿Comorl? ¿Pero que ye isto? - Me pensaba.... Con uellos de caparra no me podeba creyer lo que plegaba d'ascuitar. ¿Qué fosca relación teixe o redactor entre as dos noticias? Si las hesen dau contino, nomás podríanos sospeitar. Pero ye que feban parti d'a mesma noticia! Impresionant...
/* Escrito Hue*/
Como cuento que sabretz, o C.S.O. Kike Mur ye okupau de nuevas. A concentración d'o sabado de refirme remató en una reokupación d'a garchola. Quan lo leyié o domingo de maitins no podeba nian creyer-lo... A verdat ye que o movimiento okupa ye contando cada vegada con más refirmes en a ciudat de Zaragoza (mesmo en os meyos de comunicación) y más que más en o vico de Torrero. Contino, pencho bells vinclos intresants y un par de videos sobre o desaloix y a reokupación.
Entalto Torrero okupa y obrero!




miércoles, 12 de enero de 2011

Ampraus 053


O primer ampraus de 2011. Ya viyetz que no me trobo guaire creyatibo y he de tirar de seccions. Que le voi a fer...

Prencipio con una vinyeta publicada fa bell tiempo en Publico y que me fació firme goi. Tantas y tantas vegadas he pensau ixo quan tanta y tanta chent charra d'as luengas sin saber-ne mica... Siempre he dito que vivimos en un país con 1.200.000 filologos. Que tot lo mundo se permite o luxo d'opinar sobre lingüistica sin tener-ne ni puta ideya u repetindo os topicos que sienten en a TV y os meyos de masas. Tamién en o debat lingüistico – politico se troban a faltar muitas vegadas os lingüistas y expertos en cuenta de tanto matután ignorant. Aquí queda ixa vinyeta con tantisma razón de Fontdevilla. Y si queretz viyer-ne más o suyo blog ye http://blogs.publico.es/manel/.

TV: U no pas, porque d'o que voi a charrar lo he visto tot en o rete. A primer recomendación ye Walking dead, nueva serie que facioron ahiere os dos primers capitols en La Sexta. Sobre un holocausto zombie, que agora ye muito de moda. Qui me lo iba a decir, de chicorron, quan aquel amigo friki me meteba todas ixas cintas de Romero, que anyadas dimpués serían toda una moda! A serie prencipia muito bien, con totz os ingredients tipicos d'as cintas de zombies. Si no queretz viyer-la como la fan en a TV, con anuncios y a horas malencas, la tenetz penchada dica o seiseno episodio en www.divxatope.com. Apuratz-tos antis que no la tranque la Sinde!

D'atra man, tamién habié de viyer on-line a nueva serie documental de EITB, que se diz Escépticos. I charrarán d'ixo, de l'escepticismo. O primer capitol ha tractau sobre a plegada (u no) d'os humans en a Luna. Muito intresant. Podetz viyer-la punchando aqui.

A embute de convocatorias ta ista semana. O chueves prencipiamos con a cata de biera mudejar en A Flama. ¿Que encara no la has tastada? ¿Que te falta bella variedat de tastar? Pues tiens a oportunidat de fer-lo ¡de baldes! En A Flama dende as 20. Qué millor traza de prencipiar o cabo de semana!.

O viernes en A Enrestida, un poquet de solidaridat con as antifaixistas chuzgadas por prebar d'organizar o concierto final d'as chornadas antifas d'ista anyada. Borina y tot l'esquilmen adedicau a pagar os gastos chudicials y as pinyoras, que ya sabetz que ye buen fascal de diners. Más info en a web d'a Enrestida.

Tamién o viernes prencipian as chornadas de presentación de la librería asociativa La Pantera Rossa. Ixe viernes podremos conoixer iste prochecto y mientres o sabado bi habrá charradas ta conoixer atros prochectos de librerías asociativas y centros socials. Muito intresant.

Qué mal levo lo de deixar de fumar! Y una d'as razons ye porque tot lo diya, terne que terne, en totz os meyos de comunicación, son charrando-ne. Pocas noticias heban durau tanto en os meyos como ista. Y limpio a dar-le vueltas! Ni a tregua d'ETA, ni as negociacions sobre a chubilación, ni Haiti, Sudán u Palestina ocuparán tantismo espacio en os meyos como ista lei anti-tabaco. Lo pior de tot ye viyer a o fachamen de siempre chilando por a libertat ta drogar-se con tabaco, entre que continan amarguinando y condenando a la ilegalidat a toda a resta de drogas, muitas menos periglosas que no o tabaco. Ta ellas, y ta todas, porque a canta ye buenisma, les adedico iste video de Dr. Calypso que penchó V.S. en o suyo facebook ahiere y que m'encantó!


martes, 11 de enero de 2011

En leyendo... Identidades asesinas (II)

Asoben me trobo con o discurso xenofobo de "Vienen t'aqui y han de fer-se a os nuestros costumbres, no pas de revés". Fa poco me lo trobé en una persona que no m'asperaba que estase asinas. La consideraba más intelichent y comprensivo, más que más estando que ye un forano (catalán, en concreto) vivindo en Zaragoza. Lo primer que goso de preguntar en istas ocasions ye si quan charra d'os costumbres nuestros, charra d'os suyos u d'os mios, que no gosan estar nian parellanos. Tamién le recomendaría iste libro y iste troz que pencho contino.


Amprau de Identidades asesinas. Amin Maalouf. Edición en castellano de Alianza editorial, mayo de 2004. Pachinas 56 a 58.

Una vez más, la palabra clave es "reciprocidad": si acepto a mi país de adopción, si lo considero como mío, si estimo que en adelante forma parte de mí y yo formo parte de él, y si actúo en consecuencia, entonces tengo derecho a criticar todos sus aspectos: paralelamente, si ese país me respeta, si reconoce lo que yo le aporto, si a partir de ahora me considera, con mis singularidades, com parte de él, entonces tiene derecho a rechazar algunos aspectos de mi cultura que podrían ser incompatibles con su modo de vida o con el espíritu de sus instituciones.

El derecho a criticar al otro se gana, se merece. Si tratamos a alguien con hostilidad o desprecio, la menor observación que formulemos, esté justificada o no, le parecerá una agresión que lo empujará a resistir, a encerrarse en sí mismo, dificilmente a corregirse; y a la inversa, si le demostramos amistad, simpatía y consideración, no solamente en las apariencias sino con una actitud sincera y sentida como tal, entonces es lícito criticar en lo que estimamos criticable, y tenemos alguna posibilidad de que nos escuche.

¿Pienso acaso, al escribir estas palabras, en controversias como la que se ha producido en varios países sobre el "velo islámico"? No es lo esencial, aunque sí que estoy convencido de que los problemas de este tipo serían más fáciles de resolver si las relaciones con los emigrados se abordaran con un espíritu distinto. Cuando sienten que su lengua es despreciada, que su religión es objeto de mofa, que se minusvalora su cultura, reaccionan exhibiendo con ostentación los signos de su diferencia; cuando por el contrario se sienten respetados, cuando perciben que tienen un sitio en el país que han elegido para vivir, entonces reacciónan de otra manera.

Para ir con decisión en busca del otro, hay que tener los brazos abiertos y la cabeza alta, y la única forma de tener los brazos abiertos es llevar la cabeza alta. Si a cada paso que da una persona siente que está traicionando a los a los suyos, está renegando de sí misma, el acercamiento al otro estará viciado; si aquel cuya lengua estoy estudiando no respeta la mía, hablar su lengua deja de ser un gesto de apertura y se convierte en un acto de vasallaje y sumisión.

Volviendo brevemente a la cuestión del "velo", estoy seguro de que se trata de un comportamiento nostálgico y retrógrado. Podría extenderme mucho para explicar por qué pienso así, a la luz de mis convicciones y recordando diversos episodios de la historia del mundo árabe musulmán y de la larga lucha de sus mujeres por la emancipación. Pero sería inútil, pues no está ahí el meollo de la cuestión. No está en saber si nos enfrentamos a un conflicto entre arcaísmo y modernidad, sino en pensar por qué, en la historia de los pueblos, la modernidad se ve a veces rechazada, por qué no se percibe siempre como un avance, como una evolución positiva.