lunes, 24 de enero de 2011
Exercendo lo pasquinismo 003
miércoles, 12 de enero de 2011
Ampraus 053
Prencipio con una vinyeta publicada fa bell tiempo en Publico y que me fació firme goi. Tantas y tantas vegadas he pensau ixo quan tanta y tanta chent charra d'as luengas sin saber-ne mica... Siempre he dito que vivimos en un país con 1.200.000 filologos. Que tot lo mundo se permite o luxo d'opinar sobre lingüistica sin tener-ne ni puta ideya u repetindo os topicos que sienten en a TV y os meyos de masas. Tamién en o debat lingüistico – politico se troban a faltar muitas vegadas os lingüistas y expertos en cuenta de tanto matután ignorant. Aquí queda ixa vinyeta con tantisma razón de Fontdevilla. Y si queretz viyer-ne más o suyo blog ye http://blogs.publico.es/manel/.
TV: U no pas, porque d'o que voi a charrar lo he visto tot en o rete. A primer recomendación ye Walking dead, nueva serie que facioron ahiere os dos primers capitols en La Sexta. Sobre un holocausto zombie, que agora ye muito de moda. Qui me lo iba a decir, de chicorron, quan aquel amigo friki me meteba todas ixas cintas de Romero, que anyadas dimpués serían toda una moda! A serie prencipia muito bien, con totz os ingredients tipicos d'as cintas de zombies. Si no queretz viyer-la como la fan en a TV, con anuncios y a horas malencas, la tenetz penchada dica o seiseno episodio en www.divxatope.com. Apuratz-tos antis que no la tranque la Sinde!
D'atra man, tamién habié de viyer on-line a nueva serie documental de EITB, que se diz Escépticos. I charrarán d'ixo, de l'escepticismo. O primer capitol ha tractau sobre a plegada (u no) d'os humans en a Luna. Muito intresant. Podetz viyer-la punchando aqui.
A embute de convocatorias ta ista semana. O chueves prencipiamos con a cata de biera mudejar en A Flama. ¿Que encara no la has tastada? ¿Que te falta bella variedat de tastar? Pues tiens a oportunidat de fer-lo ¡de baldes! En A Flama dende as 20. Qué millor traza de prencipiar o cabo de semana!.
O viernes en A Enrestida, un poquet de solidaridat con as antifaixistas chuzgadas por prebar d'organizar o concierto final d'as chornadas antifas d'ista anyada. Borina y tot l'esquilmen adedicau a pagar os gastos chudicials y as pinyoras, que ya sabetz que ye buen fascal de diners. Más info en a web d'a Enrestida.
Tamién o viernes prencipian as chornadas de presentación de la librería asociativa La Pantera Rossa. Ixe viernes podremos conoixer iste prochecto y mientres o sabado bi habrá charradas ta conoixer atros prochectos de librerías asociativas y centros socials. Muito intresant.
Qué mal levo lo de deixar de fumar! Y una d'as razons ye porque tot lo diya, terne que terne, en totz os meyos de comunicación, son charrando-ne. Pocas noticias heban durau tanto en os meyos como ista. Y limpio a dar-le vueltas! Ni a tregua d'ETA, ni as negociacions sobre a chubilación, ni Haiti, Sudán u Palestina ocuparán tantismo espacio en os meyos como ista lei anti-tabaco. Lo pior de tot ye viyer a o fachamen de siempre chilando por a libertat ta drogar-se con tabaco, entre que continan amarguinando y condenando a la ilegalidat a toda a resta de drogas, muitas menos periglosas que no o tabaco. Ta ellas, y ta todas, porque a canta ye buenisma, les adedico iste video de Dr. Calypso que penchó V.S. en o suyo facebook ahiere y que m'encantó!
martes, 11 de enero de 2011
En leyendo... Identidades asesinas (II)
Amprau de Identidades asesinas. Amin Maalouf. Edición en castellano de Alianza editorial, mayo de 2004. Pachinas 56 a 58.
Una vez más, la palabra clave es "reciprocidad": si acepto a mi país de adopción, si lo considero como mío, si estimo que en adelante forma parte de mí y yo formo parte de él, y si actúo en consecuencia, entonces tengo derecho a criticar todos sus aspectos: paralelamente, si ese país me respeta, si reconoce lo que yo le aporto, si a partir de ahora me considera, con mis singularidades, com parte de él, entonces tiene derecho a rechazar algunos aspectos de mi cultura que podrían ser incompatibles con su modo de vida o con el espíritu de sus instituciones.
El derecho a criticar al otro se gana, se merece. Si tratamos a alguien con hostilidad o desprecio, la menor observación que formulemos, esté justificada o no, le parecerá una agresión que lo empujará a resistir, a encerrarse en sí mismo, dificilmente a corregirse; y a la inversa, si le demostramos amistad, simpatía y consideración, no solamente en las apariencias sino con una actitud sincera y sentida como tal, entonces es lícito criticar en lo que estimamos criticable, y tenemos alguna posibilidad de que nos escuche.
¿Pienso acaso, al escribir estas palabras, en controversias como la que se ha producido en varios países sobre el "velo islámico"? No es lo esencial, aunque sí que estoy convencido de que los problemas de este tipo serían más fáciles de resolver si las relaciones con los emigrados se abordaran con un espíritu distinto. Cuando sienten que su lengua es despreciada, que su religión es objeto de mofa, que se minusvalora su cultura, reaccionan exhibiendo con ostentación los signos de su diferencia; cuando por el contrario se sienten respetados, cuando perciben que tienen un sitio en el país que han elegido para vivir, entonces reacciónan de otra manera.
Para ir con decisión en busca del otro, hay que tener los brazos abiertos y la cabeza alta, y la única forma de tener los brazos abiertos es llevar la cabeza alta. Si a cada paso que da una persona siente que está traicionando a los a los suyos, está renegando de sí misma, el acercamiento al otro estará viciado; si aquel cuya lengua estoy estudiando no respeta la mía, hablar su lengua deja de ser un gesto de apertura y se convierte en un acto de vasallaje y sumisión.
Volviendo brevemente a la cuestión del "velo", estoy seguro de que se trata de un comportamiento nostálgico y retrógrado. Podría extenderme mucho para explicar por qué pienso así, a la luz de mis convicciones y recordando diversos episodios de la historia del mundo árabe musulmán y de la larga lucha de sus mujeres por la emancipación. Pero sería inútil, pues no está ahí el meollo de la cuestión. No está en saber si nos enfrentamos a un conflicto entre arcaísmo y modernidad, sino en pensar por qué, en la historia de los pueblos, la modernidad se ve a veces rechazada, por qué no se percibe siempre como un avance, como una evolución positiva.