viernes, 11 de octubre de 2019

Nieu #Inktober 11

La cursa s’acercaba a la suya fin y tot heba saliu de butibamba. Nos hebanos dispertau a la hora alcordada. Hebanos empecipiau lo viache con l’orache previsto. Chusto a on que sabeba que veyeríanos sarrios, astí yeran. Como si las autoridatz d’a Comarca los hesen meso de propio pa nusatros. Tamién los vueitres amaneixioron quan tocaba. Con las suyas grans figuras aladas fendo roldes sobre ixe ciel tant azul. Lo camín teneba prou nieu pa chugarriar y disfrutar-la, pero no pas tanta pa que se fese dificil caminar-lo. Hebanos arribau t’o ibón y nos hebanos pretau un entropan bien bueno. La foto heba quedau de pistón. Un enquadre perfecto en un paradiso montanyés. Toda la familia con un riso que feba goyo de veyer-lo. La nina, lo nino, la mia muller y yo. Ixa yera d’as que trigaría pa l’album que guardaríanos d’o viache. En la P, de Pirineus.

Agora tocaba la zaguer actividat d’o diya: fer lo monyaco de nieu. Palmira y Tomás heban feito las bolas y las heban amuntonau correctament. Arredol, la impresionant naturaleza d’ixe mont nos furniba de tot lo que caleba pa acabar la figura. Fueron fendo-le pels con punchas de pin. Dos pinyas sirvioron de uellos y con fuellas facioron las orellas. Me chiré un momento y alenté fundo emplindo los mios livianos d’ixe aire fredo que tant sano diz que ye. Quan torné la mía uellada, dos palos saliban d’a nieu sobre la boca d’o monyaco.- ¿Y isto? ¿Por qué le hetz meso iste naso tant raro?


- No ye un naso. En son dos. Iste monyaco de nieu en tien dos. Le diremos Chaime Dos-nasos. Asinas alentará millor iste aire fredo que tant sano dicen que ye
- Pero Palmira, las personas nomás tenemos un naso.
- No pas Chaime Dos-nasos. Ell en tien dos - lo suyo chirmán chiquet asentiba tanimientres con un amplo cenyo de felicidat y complicidat.


Prebé d’explicar-les l’anatomía humana. Que no existiban personas con dos nasos. Y que si n’existiban, a fe que serían amarguinaus por la resta de chent con nomás un naso. U que talment les fesen experimentos pa saber por qué ixa duplicidat nasal. Miré de razonar, d’ixorrontar-les, de fer-les veyer lo absurdo d’a suya ideya, pero no rebloron. Ixa abominación continaría tenendo dos nasos de palo.

- Bueno, pues aquí se queda Chaime Dos-nasos. Nusatros hemos d’ixopar. Pero… Pareixe que bi ha buena luz. Irene, ¿te importa levar-te a los ninos? Creigo que aproveitaré la luz d’o cabotarde pa tirar-le bella foto mas a iste paisache. ¿T’importa?

Palmira y Tomás se despidioron d’o monyaco. “Adios Chaime, que alientes bien!” le deciban movendo la man entre que marchaban. Yo feba como que retocaba los achustes d’a camara. Me la miraba, devantaba los uellos ta l’horizont. Asinas dica que deixé de sentir las suyas voces. Heban dispareixiu por lo camín t’abaixo. Fue enta Chaime. Me lo miré fito-fito. Dos nasos. ¿Quí les habría amostrau qualcosa asinas a los míos fillos? Lo lunes charraría con las tutoras. Heba d’apuntar-lo en l’achenda antes d’ixuplidar-lo. Agafé un d’os palos y lo aventé. Centré l’atro y calé una mica mas de nieu pa emplir los foraus que s’heban quedau. Reculé un metro. Asinas yera perfecto, como lo día. Le tiré bella foto dica que en consiguié una buena. Me la miré en lo display d’a camara dichital. Esborré las malas y me quedé con la millor. Con la que iría en l’album que guardaríanos d’o viache. En la P, de Pirineus.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2019. 

No hay comentarios: