lunes, 7 de octubre de 2019

Encantau #Inktober 7

Yayo Miguel siempre se meteba en iste puent a dar-les de minchar a los patos. Pillaba un coscurro y iba esmicazando-lo a esmodregón dica que se lo acorasen los habitants d’ixa parte d’o rio. Ixe día no i heba que un pato. Yera raro. Siempre n’i heba habiu meya dotzena lo menos. Pero ixe maitín yera nomás ell. Un pato normal. Pato d’os de siempre. No pas d’ixos nuevos, chigants, d’un ciento de colors que i hai agora. Pato, pato.

Un troz de medolla cayió en l’augua y lo agafó con lo pico. Se lo minchó de camín y pretó a parlar:.

- ‘Qué suerte has teniu, Yayo Miguel, que le has dau de minchar a un pato encantau!
- ¡Oi! ¡Pues sí que ye suerte! Agora ¿qué tiengo? ¿Tres deseyos?
- No, no. Soi un pato, no pas un chenio. Tiens un piso en Torrevieja, Alicante.
-Pero yo soi un yayo. No puedo mover-me guaire, los mios fillos treballan tot lo día y no me pueden levar-ie. Y pa forro de bota, la placha no me fa mica goyo. ¿No me puetz dar dos deseyos sisquiá?
- No. Tiengo lo de l’apartamento en Torrevieja. Tot lo mundo me l’heba acceptau de buen implaz dica agora. Aguarda que miro a veyer si i hai garra atra opción.

Lo pato fundió la suya capeza entre las alas. Yayo Miguel se miraba lo reloch. Como tardase guaire, faría tarde en misa y le sacarían lo banco bueno. Ixe que se podeba veyer la puyada d’a hostia con un buen anglo.

- ¡Quark! Has teniu suerte. Tamién puedo ofrir-te un Hummer.
- ¿Un Jumer? ¿Ixo qué ye?
- Ye l’auto mas absurdament gran que puet circular por la ciudat. Farás que toda la chent a lo tuyo arredol te tienga quimera. Ixo ye lo que mas deseyatz los humanos, no?
- ¡Bai nino! Si tasament i veigo. Y con l’artrosi nian podría guiar-lo.
- ¡Qué contorniello! Pues bella cosa t’habré de dar. Si no, me la montan en lo sendicato. ¿Qué querrías alavez?
- A la mia edat, lo que mas apreciso, ye valor pa luitar contra las mias pantasmas personals, que me deshoran nueit par d’atra, tot preocupando-me por los mios nietos y lo suyo futuro.
- Malament. Los patos encantaus somos mas de cosas materials. Una paloma encantada talment te podría furnir de bella virtut teologal, pero yo…
- Pues siente, deixa-lo. Yo marcho ta misa y prou. Le das lo piso en Torrevieja a lo siguient que pase por aquí, que regular que le fará aprecio.
- No, no, no, no, quark que no. No puetz marchar sin cosa, que me deixas sin encantamiento, y me quedo tot lo día fendo quark d’aqui t’alla como ixos patos ababols d’a desembocadura. Deixa-me rechirar… Tiene, ¿que te pareixe un pincho de tortiella y un Carinyena?
- Bueno, a ixo no le diré que no. Si me dases una miqueta de pan pa pasar lo pincho, millor. Ye que, como le’n doi tot a los patos, no me’n queda.
- Oi prou que sí. Aqui en tiens. De buena m’he salvau. Ya me creyeba que te’n ibas.
- Bueno, pato encantau, un placer. Yo agora marcho ta misa. A la tortiella le faltaba un sinyalín de sal, pero lo vin yera excelent. Ya perdonarás que no me quede de charreta, pero si foi mas tarde, me sacan lo banco bueno. ¡Muita suerte con lo tuyo!

Ixa mesma nueit, armau con lo escarbadients d’o pincho de tortiella, Yayo Miguel se concaró con las suya pantasmas personals, deixando bien brilant lo futuro d’os suyos nietos.


Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2019. 

No hay comentarios: