miércoles, 9 de octubre de 2019

Bandiador #Inktober 9

Veyendo a la mia filla chugar en lo parque, recuerdo lo dia que quasi tenió un bandiador en lo chardín de casa. Ramón y yo le’n hebanos mercau pa lo día que feba siet anyos. Veniba en una caixa a on que saliba una nina, probablement escandinava, pasando-lo de pistón posada en lo repoliu chuguete. A Inés le encantaban los bandiadors. Siempre que ibanos ta bell parque, correba atarrantada en veyer-ne uno. Se i podeba estar horas. Su pai y yo aproveitabanos ixos momentos pa tener conversas d’adultos, prebar d’ordenar la nuestra vida y mesmo, de cabo ta quan, charrar sobre afers banals.

Asinas que decidiemos de mercar-le-ne uno pa casa. “Monta-lo tu, que yes incheniera. Yo pa isto no valgo” me dició Ramón. ¡Como si en Telecomunicacions nos amostrasen qualcosa sobre estructuras u materials!. Muita chent se piensa que los incheniers igual te femos un puent que un satelite de comunicacions. Y lo mío mariu, a pesar de que le’n heba explicau un ciento de vegadas, yera un d’ells.

Quité d’a caixa lo ciento de piezas que trayeba y lo manual de montache. Yera un d’ixos que no explican res, que tot son dibuixos. Si fa u no fa, entendeba las primers instruccions asinas que empecipié. Malament. Las dos primers piezas no encaixaban. Prebé empentando una mica mas. Iba masa chusto. Pensé en dar-le bella grasa, u en limar-la bell poquet. Pero no. Heba d’estar entivocando-me de pieza. Si yera bien disenyau, y por los diners que nos heba costau, heba d’estar-ne, cada elemento habría d’achustar-se bien con la resta sin que calese fer fuerza. Tot suau. Asinas se feban los buen disenyos.

Asinas yera la mia relación con Ramón antes mas. Cada parte de nusatros se combinaba perfectament con las de l’atro. No caleba grasa, ni limar. Ni garra proceso que alterase lo que en esencia yeranos. Tot iba suau. Si t’a part d’alavez la nuestra parella hese formau un bandiador, nunca no hese esgarrilau. Nunca no hese pasau miedo porque las cuerdas que aparaban lo posiento podesen trencar-se.

Pero como qualsiquier estructura, se fue esmarchinando. Por cada día nos intresaba menos la vida de l’atro. Las vacacions yeran mas un tramite que un goyo. Los cabos de semana en lo supermercau sustituyioron a las cursas t’o mont, lo teatro, los conciertos… - ¿Cómo va? - me chiló ixe día Ramón dende lo sofá - ¿Lo consigues montar?

- No. Creigo que ye defectuoso. Cal fer fuerza pa que las piezas encaixen y se suposa que habría d’estar tot mas facil.
- Tu da-le fuerte, que a la fin entrarán.
- No, Ramón. No cal forzar-lo. Si se fuerza, se trenca - dicié a escuchetes, sin que me podese sentir

Deixé los trozos d’o bandiador que teneba en las mans y prenié aire. Bella ideya que levaba tiempo amagada en lo mio tozuel, decidió d’acucutar. Grité a una amiga y quedé con ella a fer-nos un café. Ramón se quedó cusirando d’Inés, por una vegada. A l’atro día deixemos la nuestra relación.

Empento una mica a la nina. “¡Da-me mas fuerte, mama!” Le siguen encantando los bandiadors. A yo tamién.


Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2019. 

No hay comentarios: