miércoles, 2 de octubre de 2019

Carnuz #Inktober 2

Aquell día los carnuces voloron, y como ell heba sospeitau que pasaría, no se veyeba lo sol. Tot un clis de carnucería heba enfoscau l’astro rei. Los suyos companyers de treballo s’heban iu puyando ent’o ciel. China-chana en primeras y mas aprisa dimpués. Quan topetaban en lo teito d’a oficina, bella corrient d’aire los menaba ent’as finestras por a on que saliban pa unir-se con los suyos camaradas de radiu cocient intelectual. Dende la siella d’o suyo puesto veyeba pasar chent de contino: lo botiguer, que siempre que le daba un billet gran, farfallaba: “¿No podría haber-lo cambiau en lo bar? - Sienta, que si no quier, ya me mercaré la depeixa en atro cabo - No, hombre, no. Le’n cambeo, pero…”; lo suyo primo, que en todas las chentas familiars heba de parlar d’o tema tabú que pertocase ixe día. Que si lo procés, que si la manada, que si lo casoplón d’o codetas; la vecina, la d’o cocho que no deixaba d’escanyutar, fendo la ploramica por horas cada vegada que saliba de casa.

Totz flotaban sobre la ciudat. Como quan en fiestas la policía encorre a lo chitán que vende los globos de personaches de televisión y, en aventar-los pa poder fuyir, imple lo ciel de coloretas. En primeras se sentiba chilos d’espanto. “¿Qué me pasa? ¿Por qué floto?”. Belún, de fundas creyencias relichiosas, pensaba que se reuniba con lo suyo creyador: “¡Voi t’allá, Chesús. A la fin has feito caso d’as mías rogativas!”. Dimpués, tot silencio. Si belún tartiba astí alto, abaixo no arribaba lo soniu d’as suyas parolas.

Se’n baixó t’a carrera salindo d’a oficina. Astí yera la crèm de la crèm. Los saputaces, los listos, la elite. Los que sabeban realment cómo funcionaban las cosas. Mirando-se ent’o ciel, sabedors de que en un plazo breu de tiempo trobarían explicación a lo fenomeno d’os “carnuces voladors”, como ya lo heban baltizau. Un riso en todas las suyas caras feba d’ells una alegre comunidat.

Miranda yera a l’atro canto d’a carrera. Agora tendrían tiempo pa charrar sin tanto sorol molestando-les. Fació un paso pa ir a trobar-la y paró cuenta de que garra d’os suyos dos peus yera ya tocando tierra. Caminaba a un palmo d’o gudrón que bi heba entre ixas dos ceras. Prebó de fer peso con lo cuerpo, de que la baixada d’o peu dreito arrocegase la resta d’os suyos ueitanta kilogramos. S’elevó unatro palmo y lo suyo riso empecipió a cayer. La boca pasó de fer una “u” a una “n”. Miranda, con un suau movimiento d’o cuello, se chiró ignorando-lo entre que puyaba y puyaba.

Pero si ell no yera un carnuz, ¿por qué volaba? Seguiba sin veyer lo sol que la primer furnada de carnuces heba tapau feba rato ya, pero barruntaba que luego sentiría unatra vegada la suya calor.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2019. 

No hay comentarios: