lunes, 14 de octubre de 2019

Chigant #Inktober 14

La vechetación yera l’ama de Zaragoza. L’apocalipsi le heba regalau toda una ciudat por a on que medrar. Yera impresionant veyer como, mesmo en lo puesto mas rarizo, bell chito feba tranya. Los animals d’a redolada, antes mas espantaus por la nuestra pudor, lo nuestro rudio y la nuestra agresividat contra ells, heban conqueriu totz los nuestros espacios. Lo chabalins correban por tot lo Parque Gran como si hese estau lo suyo habitat dende habe sieglos. I heba crabas, ciervos, cans salvaches... por tot. Los gatos heban pasau de protagonizar adorables videos a on que feban sonar un piano a suposar un buen problema si te los escunzabas en seguntes qué puestos.

Levaba ya un anyo sin veyer humanos vivos. Los primers diyas me preocupé de amuntonar y cremar los calavres d’o mio vico. Dimpués ya me’n cansé. Los bichos en darían buena cuenta. Heba recorriu las carreras cercanas, buscando birolla y ferramientas pa sobrevivir. Agora la ciudat me pareixeba chigant. Un gran y silencioso territorio habitau nomás por yo. Prebaba de charrar en voz alta, pa no perder lo costumbre. Pa no sentir-me tant solo. Un anyo ya.

Ixe maitín yera chunto a o río. Teneba un puesto dende a on que pescaba. Los barbols me se me feban agora luxo culinario y por l’Ebro tornaban a baixar-ne a trompicuesco. Bella cosa se movió en l’atra orilla. Agafé los prismaticos. A l’endrecho yera ella. Caminando entre los arbols d’a marguin cucha. Quasi ueitocientas mil personas viviban en Zaragoza antes de l’apocalipsi y chusto heba sobreviviu una d’as que conoixeba. Nunca no hebanos feito guaire pacha. Tasament hebanos charrau. Pero tenebanos quantos amigos en común.

Lo mío primer impulso estió chilar-le, pero a l’inte decidié de pensar-ie bell poco mas. La fin d’o mundo m’heba ensinyau a estar prudent. Si ella sabese d’a mia existencia probablement querría compartir los suministros, las armas, las ferramientas, la vida. Habríanos de charrar. ¿Y de qué charraríanos, si ya no bi heba ni tele, ni esportes, ni sisquiá politica u treballo? Talment mesmo querese repoblar la ciudat y nunca no m’heba feito goyo fisicament.

No le diría cosa. No habría de compartir la mia birolla, ni la gran casa a on que viviba agora. Ni pensar en temas pa charrar. Las mias cosas continarían estando nomás mías. M’amagué pa que no me veyese. Entre la hierbas la cusiré con los prismaticos dica que marchó. Sospiré aliviau. No m’heba visto. No habría d’aguantar-la. Toda la ciudat seguiba estando mía. U lo menos, la marguin dreita.


Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2019. 

No hay comentarios: