martes, 22 de octubre de 2019

Pantasma #Inktober 22

Siempre heba creito que un esdeveniba pantasma quan se moriba. Que lo cuerpo tuyo se quedaba en lo mundo, fendo-se birolla pa los cucos y abono pa los arbols, entre que lo tuyo esprito marchaba ta… Bueno, t’a on que cada ún creyese. Que me sé yo. Lo ciel, lo mas allá, Chupiter, unatro cuerpo… I hai qui diz que mesmo unatro ser. Que te podebas ficar en lo cuerpo d’una gacela Thompson, u d’un koala. ¿T’esmachinas? ¿Tot lo día minchando eucalipto?

Pues no. Yo me torné una pantasma encara vivo. La mía alma se’n fue un día d’o cuerpo que heba habitau toda la vida. Lo menos dende que teneba memoria. Talment no pas de borche. Ixo no lo puedo guarenciar 100%. Pero bien d’anyos me i heba fotiu. Astí volando, sentiba como me saliba d’o mio ser fisico. Los musclos, uesos, pels y organos i continaban, con toda la ropa y las funcions vitals propias d’un animal. Pero yo, lo que quasi todas las filosofías y relichions entienden como “yo”, n’heba ixopau.

Preocupau, me quedé cerqueta d’o cuerpo, por si en bell momento podeba tornar-ie. Lo veyeba que no sabeba guaire bien a on se trobaba. La uellada perdida en l’horizont, trepuzando-se de cabo ta quan y sin mica intrés por cosa. En poco tiempo empecipió a tener comportamientos bien raros. Cada día un de diferent. Igual le daba por veyer reality shows, que por torturar fornigas en lo parque. Atro día se fació d’una cofraría y unatro se metió a cocinar decenas de tortiellas de trunfas que deixó podrir en lo rafe d’a finestra de casa suya.

Yo, lo mío yo etereo, por cada día yera mas convenciu de que no i tornaría nunca. Talment se me sacaban las ganas quan lo veyeba fer ixas cosas. S’heba tricolotiau ya con quantos vecins, y mesmo heba teniu una baralla con un taxista por no se qué d’a radio. Por la mía parte, viviba prou solo. Las pocas almas que m’escunzaba yeran bien furonas. No les feba goyo de charrar guaire y quan les preguntaba por lo funcionamiento d’ixe mundo tant nuevo pa yo, a escape saliban con qualque sincusa pa marchar a tot meter. Dica que me trobé con l’achent d’almas, ixa semana que lo mío cuerpo heba decidiu prescindir d’a minima hichiene.

Le reconté la mía situación, y lo que yera fendo lo mío yo fisico. Dimpués de tot ixe tiempo, agradeixié que m’ascuitase. Teneba ya ganas de desafogar-me con belun. Prenió nota y m’explicó que, por desgracia, yera un problema bien común en zagueras. Diz que s’heban abaratau los costes en la fabricación d’as almas y que de cabo ta quan pasaba. Bi heba habiu un ciento de reclamacions ya. Los nuevos modelos d’almas, actualizaus contra los fallos, arribarían en bella semana. Si lo mío cuerpo aguantaba dica alavez, no bi habría problemas pa tornar-ie.

Sospiré aliviau. Lo d’estar pantasma ye gracioso bell rato. Ixorrontas a belún, lucaneyas a la chent, veyes paisaches imposibles por las limitacions terrenals… pero trobas a faltar muito los vicios fisicos. A la fin, un alma humana no deixa d’estar humana, con deseyos humanos y necesidatz humanas. Malas que torné t’o mío cuerpo, me facié buen banyo y prebé de tornar a fer pacha con los vecins. Pero lo de torturar fornigas contino fendo-lo de cabo ta quan. Cuento que lo cuerpo pilla inercias que ni l’alma mas fuerte puet fer cambiar.


Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2019. 

No hay comentarios: