miércoles, 29 de agosto de 2018

Historias d'un chobenallo (1): Planta Baja, Resistencia y antifaixismo

Chobenalla Aragonesista estió la primer organización a on que milité de verdat. Pero d’organizacions en tenié una antes. Efimera de tot. Nian lo suyo nombre recuerdo con seguridat, pero creigo que se dició Resistencia. Debió d'estar en bell momento entre lo 95 y lo 98. L’ambient politico mio yera alavez basicament l’antifaixismo. L’arribada en l’instituto me fació trobar-me con una colleta de nazis que tenebanos en lo Medina Albaida. Yeran pocos y poco importants, pero daban muito mal. Y lo que ye pior, de cabo ta quan, se sorteyaba bell sobo. Yo me iba librando - d’uno por muit poco- pero sabeba que me podeba tocar qualsiquier dia.


Difuera de l’instituto, me pasaba la vida en lo Planta Baja, mitico bar d’a carrera Vasconia, que yera tocando con atro mitico: l’Ifi. Astí nos chuntabanos buena parte d’a mainada antifaixista. Y digo mainada, porque d’a colleta mia bien pocos yeran mayors d’edat. Gosabanos de quedar sobre las cinco, febanos botellada por astí cerca, y a ixo d’as 19 que s’ubriba lo “Planta”, ya yeranos en la puerta, prestas a aduyar a escobar si caleba, por tal de que ubrisen bell rato antes, y porque bella vez, lo cambrero nos convidaba a un pozalico de tinticola. Astí sentibanos DEF CON DOS, La Polla, Reincidentes, y lo que yera de moda alavez. Y charrabanos. Charrabanos muito. D’o que charran los adolescents y sobre tot de politica. Astí fue aprendendo lo que yera, u lo que creyebanos que yera, l’anarquismo, lo comunismo, y la izquierda en tot lo suyo amplo espectro.


En la mesma carrera, a bella ventena de metros como muito, yera El Rollo. Un guariche que teneba un publico composau por militars, faixistas y militars faixistas. Quasi cada nueit acababa en bell empandullo con ixa chentucia. Mas d’una vegada habiemos de baixar la persiana d’o Planta pa acubillar-nos-ie. Cuento que tamién les faríanos bell zancocho, pero no me’n alcuerdo de garra. Tamién son anyos que, por efecto de l’alcohol, he perdiu a saber qué detalles y recuerdos.


En ixe ambient, bells quantos d’os que nos i chuntabanos tenebanos ganas de militar en bella cosa, pero tampoco no sabebanos guaire bien cómo fer-lo ni a ón. Belún yera d’o SEI (Sindicato de Estudiantes de Izquierdas) que t’a part d’alavez yera bien fuerte en los institutos y entre la choventut en cheneral. Tampoco no conoixebanos guaire lo teixiu social y politico d’a ciudat ni d’o país. Y antimás, cadaún yera d’una coda diferent. I yeranos anarquistas, comunistas de diferents corrients y belun que no s’adscribía ni a uns ni a atros. Yeranos tot lo anarquistas y comunistas que se puet estar con la formación que tenebanos que, en muitos casos, como lo mio, tendeba a zero.


A la fin, tres u quatre zagals, que yeran un poquet mas mayors que no yo, decidioron de fer un colectivo antifaixista. Creigo que le clamemos “Resistencia”. La primer reunión la faciemos en Liberagoza, un local que zarró fa no guaires anyos, que yera en la carrera Palafox. Yera un d’ixos locals que feba servir colectivos politicos y socials a embute pa reunions, elaboración de materials y cosas asinas. Teneba un chiquet bar que se petaba pa Pilars, y bella sala de reunión adintro. En ixa primer reunión, i estiemos bella quincena de personas. Charremos bien de rato, de las nuestras diferencias, pero sobre tot, de lo que nos uniba que yera basicament l’antifaixismo. Y decidiemos d’empecipiar una campanya de cartels. Sé que yera contra los nazis, pero no recuerdo que i meteba exactament. Si belun lo tenese por casa le’n agradeixería de tot que me lo fese arribar.


La campanya estió bien pincha y apeguemos buena cosa de cartels, que estioron los primers cartels que apegué yo en la mia vida. Cada vegada que iba por la carrera y me trobaba con belun, me feba bien argüelloso. La segunda reunión la faciemos con atros colectivos. No recuerdo quals, pero la sensación que me levé yera de que no alportabanos cosa nueva a la luita antifaixista y que faríanos mas honra integrando-nos en belún d’os colectivos que existiban en Zaragoza que no pas fendo-ne uno nuevo..


En aquell momento no entendeba que la nuestra existencia como colectivo tampoco no teneba sentiu y que, efectivament, hese estau prou mas util que entrasenos en qualsiquier d’as organizacions chovens antifaixistas que yeran luitando en la ciudat y en lo país. Me quedé prou chafau. Creyeba que lo mio colectivo yera lo millor y que ibanos a petar-lo y que la resta d’organizacions reconoixerían a escape la nuestra chenialidat y me trobé con que lo mesmo que querebanos fer, ya lo feban atros. Que no hebanos inventau la rueda precisament. Alavez no lo entendié.


En la tercer reunión ya no i estiemos que dos d’os que heban teniu la ideya, un compa de clase que me i levé, y yo. Meyo deprimius, estiemos charrando de tot una miqueta. Recuerdo que un d’ells nos estió charrando d’a historia real d’a bruixería y de como s’untaban drogas en l’escopallo pa surber-las por la totera y colocar-se. Nos faciemos bell hordio, y nos ne fuemos de borina por astí.


Ixa estió la mia primer militancia “real”. En l’instituto, de vez, la clica que ibanos chuntas ta las manifestacions, siempre nos metebanos bell nombre de colectivo gracioso, remedando lo que feba DEF CON DOS en los suyos discos. Asinas naixioron lo Komando Jokoso Festivo, u la Asociación Kuidadico Konmigo Ke Soy De Aragón que nunca no pasoron d’una groma u bell pegallo handmade de Pilars.


En tiempo d’adolescent tardaría muito a tornar a sentir-me parte d’una organización. En Resistencia vivié las mias primers reunions, los mios primers cartels y panfletos, y la mia primer militancia. En lo Planta Baja, la vida siguió igual dimpués d’aquell colectivo. Las mesmas zorreras, la mesma mosica y las mesmas pleitinas con los nazis de El Rollo y de dillá. De toda aquella chent, muita acabó en organizacions de toda mena. Atros deixoron la militancia poco dimpués. A belun me lo contino trobando por las luitas y de muitos no n’he tornau a saber cosa.


ACTUALIZACIÓN: Dimpués d’escribir la primer versión d’isto, quedé con un d’os miembros de Resistencia que me confirmó lo nombre d’o colectivo y corrichió bell dato erronio que he sacau d’o texto orichinal. Lo cartel efectivament yera d’una campanya antifaixista pero, por agora, no n’hemos trobau copia.

No hay comentarios: