Las influencias que una persona tien son infinitas. Los pais en ye una. Bien important, sin dubda, pero nomás una. La escuela ye unatra d'as mas importants. Adintro d'as suyas aulas, s'ha de proporcionar una educación en una serie de valors que las escolars no siempre tienen a lo suyo redol. A sobén, ye astí lo solo puesto a on que sienten charrar de dreitos humans u de respecto a la diversidat. Con tot y con ixo, pa miraglos cal marchar ta Lorda y, por muito que se i faiga, en la escuela, sigue estando nomás una d'ixas debantditas influencias. Pocas cosas se pueden solucionar con una asignatura nueva u anyadendo cosas a un curriclo educativo que ya fa tiempo que rebute contenius. Chunto a la familia y la escuela, tenemos a los medios de comunicación, lo vecindau, las amigas, los retz socials y un ciento de factors de toda mena que fan d'inputs en la educación, socialización y formación d'o pensamiento d'una persona.
Tornando t'a noticia, tot y que me clamó l'atención como a todas, no me facié cruces por lo suyo conteniu. Si mis pais fuesen famosos, podría fer-se lo mesmo titular con yo mesmo. Soi la sola persona d'izquierdas d'a mia familia cercana. Si ixamplamos lo nuclio familiar, n'i hai belatro miembro que comparte tendencia politica, pero en somos bien minoritarias. Cuento que por ixo, nunca no m'ha percutiu que, contradecindo lo de "fillo de fato, cazaratons", bi haiga críos que no nomás no compartamos l'ideario de pai y mai, sino que nos n'haigamos iu chusto ta l'atro cabo. Ni en casa ni en la escuela, un cole no mixto de mosens, me dioron nunca garra influencia pa fer-me royo. Muito menos, independentista. Asinas que lo feito de que la filla de Almudena Grandes siga de Falange me pareixe triste en la mesma mida que me'n pareixe que simplament exista Falange.
La ideolochía no ye qualcosa chenetica. Siempre he creyiu que ixo de "Somos los fillos d'os obrers que nunca no podietz matar" - u la nueva versión de "somos las nietas d'as bruixas que nunca no podietz cremar" - charraba d'os pais y mais ideolochicos, no pas biolochicos. Prou que me siento fillo ideolochico de qui luitoron antes que no yo por las mesmas causas. La familia biolochica influye, pero no determina. Quiero pensar que las personas con qui comparto militancias no i son porque simplament pai y mai les dicioron d'estar-ne. Lo pensamiento politico no ye como las relichions, que en lo 99,9 % se tien u la d'a familia, u denguna. Las ideyas politicas vienen, en lo mío caso y aspero que en lo de muitas mas, d'un proceso de analisi d'a realidat, formación y reflexión interna y d'una busca de solucions pa los problemas individuals y colectivos. Deixemos una vegada mas prechuicios y topicos a un costau y faigamos mas porque i haiga mas fillas de gatas que, en cuenta de cazar ratons, se faigan veganas, fendo en sentiu contrario lo viache ideolochico d'a filla d'Almudena Grandes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario