A privatización d'o sector d'as telecomunicacions ha transformau de tot ista mena de servicios, convertindo as interpresas tecnolochicas en una masa de teleoperadoras comercials sin garra tecnica dezaga con a sola intención de vender y timar. Iste sector ye un d'os que más ha sufriu con o modelo economico y de consumo hechemonico, plegando a estar un zancocho de proporcions cosmicas.
Orange en ye un eixemplo, encara que cuento que atras companyías funcionarán, si fa u no fa, igual. Ya tos he recontau as mias vivencias con ista chentucia, en quatro partes (1, 2, 3 y 4). Podría fer-ne mesmo más, pero lo que quiero ye contar-tos como ganar-les tres arbitraches de consumo y que te tornen parte d'os diners que te son furtando. No ye a solución, que ixa plegará quan as telecomunicacions tornen a estar en mans d'o pueblo, pero a lo menos no nos furtarán tantos diners.
Que ye y como funciona un arbitrache de consumo?
L'arbitrache de consumo ye un proceso que se da entre as consumidoras y as interpresas que sigan adheridas a l'arbitrache quan bi ha un conflicto entre as partes. En o caso d'as telecomunicacions, todas as grans, que yo sepa. No costa garra perra y as "sentencias" (clamadas "laudos arbitrals") son d'obligau cumplir t'as partes. Ye como un chuicio pero sin tanta historia.
O procedimiento prencipia emplindo o formulario que bi ha en ista pachina. A nusatras se nos gosa de quedar chicot, asinas que adhibimos tamién un documento explicando-lo tot con totz os detalles. Antimás se puede adhibir (y ye recomendable) la documentación que calga (facturas, transcripcions d'as charradas, fotos, mails ...). Con toda ixa documentación por duplicau cal ir ta una siede d'a DChA y presentar-lo. Como ya mete que ye ta consumo importa igual que siede trigues, que as funcionarias ya s'encargan de dar-ne treslada. Nusatras gosamos presentar-lo en a que bi ha en a Plaza San Pedro Nolasco de Zaragoza.
En bells diyas t'arribará una carta decindo que si a interpresa ye adherida u no pas y, en o primer caso, avisando de que prencipia lo proceso. A interpresa presentará alegacions que mesmo pueden estar dreitament mentira, como estió en o zaguer caso nuestro. U que sigan interpretacions "divertidas" d'a realidat. A lo menos en o caso nuestro, no facioron guaires poders y simplament dicioron que mentibanos.
Te plegará unatra carta con as alegacions d'a interpresa y dando-te diya y hora ta ir ta l'arbitrache. Isto puede tardar bell mes. Nusatros la presentemos en chulio, plegó ista carta ent'o cabo de setiembre y teniemos l'arbitrache en os Pilars. Puetz aprofitar ta presentar nuevas prebas, si ye que en tiens. Nusatros no tenebanos que adhibir que as nuevas facturas cheneradas malament, pero las levemos dreitament ta l'arbitrache.
A Orange le sobran os chanfles y as teleoperadoras, pero le manca tecnicas y advogadas, pues nunca gosa de presentar-se en os arbitraches. Nusatras en hemos teniu tres y nunca no se i han presentau. Isto significa que a unica voz que sentirá o tribunal será la tuya, por lo que, en primeras, creyerán a tuya parola. L'arbitrache se fa en un edificio oficial que bi ha en "Las esquinas del psiquiatrico". Te posas en una silla debant de dos funcionarios que te dicen de recontar o caso. Les ne recuentas, te fan bella pregunta si les queda dubdas y poco más. Quince minutos como muito. Dimpués te dicen d'aguardar difuera entre que fan l'acta y te la dan a sinyar. En meya hora ye tot presto. A la semana u poco más, te plega en casa la carta d'a D.Ch.A. con o Laudo, por un regular, ganau.
Antiparte d'as demandas de que nos tornasen os diners timaus, siempre hemos demandau "perchuicios" por tot lo tiempo malmeso en gritar a os servicios d'atención a lo client y tal, pero ixo nunca no nos lo dan, porque se vei que legalment no pueden.
O zaguer caso nuestro
En ista ocasión, tot prencipió quan nos gritoron de Orange ta cambiar-nos o decodificador d'a TV. Levabanos dende 2008 con o mesmo. A TV la pillemos quan achustemos a linia de telefono, porque yera o mesmo pre con TV que sin ella. O mozo que me charró nos dició que caleba cambiar o decoder por qüestions tecnicas. Como me los conoixco, a primer cosa que le pregunté estió por posibles sobrecostes. A charrada estió la siguient, en un tono bien cordial:
- Sincusa "¿Va a puyar a factura que pago cada mes?
- No, de feito tos baixará bell poquet.
- ¿Ah si? ¡Qué bien! ¿Quanto?
- Entre uno y dos euros
- Bueno, tampoco no'n ye guaire, eh?
- Bella cosa ye... hehehe.
Sí que me dició que tendría una remanencia d'una anyada y que si en marchaba antes habríanos de pagar 50 euros. "Bueno. un anyet no ye guaire" pensé y accepté. Tampoco no nos dioron a opción de no acceptar, tot cal decir-lo.
Asinas que bell diya dimpués nos plegó lo nuevo decoder y apareixioron canals nuevas. Me pensé que sería una promoción d'ixas que te meten de baldes as canals de pago ta que te faigan goi mientres un mes, y dimpués te claman ta viyer si te i apuntas. Pero quan nos plegó la factura, nos quedemos sin sangre en a pocha en viyer que nos heban puyau a parte fixa d'a conduta que pagabanos 5 euros y que antimás nos ne cobraban atros 10 por as canals de pago que nian heban apareixiu en a charrada con o comercial.
Prou que en gritar-les ta queixar-me, dimpués d'un fascal de minutos charrando con comercials, no m'apanyoron cosa. Ni por mail, ni sisquiá por Twitter, dimpués de que se me fesen amigos os d'Orange quan les clamé timadors.
Ta forro de bota, en revisar as facturas paremos cuenta de que yeran incumplindo un laudo anterior y nos yeran cobrando un euro de más en todas as facturas dende 2010. Asinas que en total, demandemos quasi 100 euros que nos heban cobrau de más, y fa bells diyas nos plegó a carta avisando-nos de que tenebanos razón y de que Orange nos heba de tornar os diners.
No deixetz que tos timen, por favor. L'arbitrache ye un recurso de baldes, facil de fer servir y de buen ganar. A por ells!
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