jueves, 16 de enero de 2020

Las practicas d'a FP. Historias d'un IES publico VII

A pesar d'o nombre d'a sección, en realidat isto la historia de DOS IES publicos. En lo primer que estudié, lo Medina Albaida, facié 3º y 4º de ESO y lo Bachillerato. Veniba d'o 8º d'EGB y yera d'os primers d'a mía cheneración que prebabanos la reforma educativa. La famosa LOGSE. Dimpués me tocó tamién prebar la reforma d'a FP, que tamién suposó un cambio bien gran. Lo segundo IES a on que estudié estió l'Andalán, a on que facié una FP d'Electronica que, con lo cambio educativo que s'heba feito heba pasau a tener lo bamboso nombre de Grau Superior en Desarrollo de Productos Electronicos. Quan deciba lo nombre oficial pareixeba que hese estudiau en lo MIT. Pero no.

Estioron dos anyos bien buenos d'a mía vida. Con bell profesor sobrebueno  y belatro mas zalapastro, unas maneras d'amostrar a saber qué diferents d'o que heba experimentau dica alavez y con un ambient que poco teneba a veyer con lo que heba conoixiu. Tornaba, por desgracia, a estar acompanyau nomás por hombres, en haber-ie nomás una zagala en clase que, antimás, no veniba guaire. De tot isto, iré charrando-ne, pero en iste post me quiero centrar chusto en los zaguers meses d'ixos estudios: las practicas en interpresa.

Heba acabau lo prochecto de fin d'a FP. Un calorimetro que n'heba desarrollau practicament tot lo software. Me diposaba a tener la mía primer experiencia pseudolaboral seria. Ya me pensaba que, malas que rematase ixos tres meses de treballar de baldes, trobaría una fayena rebuena que me permitiría independizar-me, qualcosa que yera lo mío obchectivo dende habe anyos.

Heba de presentar-me en Raxon, una interpresa a lo canto d'o Campus Sant Francho d'a Universidat. Astí yera yo, vistiu con la ropa d'as vodas, que en casa mía m'heban dito que me caleba ir bien atrapaciau. Presto a empecipiar en un mundo laboral que me yera bien desconoixiu. Raxon feba a-saber-las cosas. Cuento que viviría sobre tot d'uns cursos que impartiba, pero la parte que me tocaría a yo yera la d'un servicio tecnico que teneban. Sería aduyando en lo taller a apanyar ordinadors, impresoras y cosas asinas. En las primers semanas aprendié cosas arrienda. Muitas d'as averías que trayeban se solucionaban con formateus y reinstalacions d'os sistemas operativos. Atras, buscando lo component que daba mal y cambiando-lo. Mesmo, de cabo ta quan, nos tocaba fer bell apanyo "artesano" con bell puntico de soldadura y tot. Conoixié buena cosa de modelos d'ordinador con todas las suyas particularidatz. No heba tocau un Mac ni con un palo y me'n farté, d'ateclar-ne. Estioron unas semanas bien pinchas. A l'arreu vinió la segunda parte d'as practicas.

Memory Set yera una gran interpresa que yera a lo canto de Pikolin. Yera naixida en lo cobalto d'as oficinas de Raxon, seguntes deciba lo suyo mainate, y teneban muit buena relación. Me proposoron d'acabar las practicas treballando-ie y accepté. Yera bien belulo y talment creyeba que fer-les ixa "favor" me daría mas puntos pa quedar-me en un treballo que dica alavez me heba feito goyo.

S'acabó treballar una chornada "normal" a vinte minutos de casa. No lo sabeba, pero con lo cambio de treballo empecipiaba una d'as etapas d'a mía vida a on que menos "vida" he teniu. Heba d'amaitinar pa prener lo casetero que me levaba dica lo poligono. Encara que entrabanos bien luego de maitins, los horarios de l'autobús me i deixaban un rato antes, lo que aproveitaba pa fer-me un café en lo restaurant que bi heba a lo canto. A l'arreu veniba entre diez y dozte horas en Memory, mas lo tiempo de tornada ta Zaragoza en l'autobús. Bellas dotze u tretze horas sin vida propia. En la interpresa nos daban un vale pa chentar lo menú d'o diya en lo restaurant, que no yera garra marabilla, pero que con la gana que tenena me importaba prou poco. A truca, malas que rematabanos de chentar, hebanos de tornar t'a fayena. Quan facié pacha con bell companyer que veniba en auto, deixé de tornar ta Zaragoza en lo bus, con lo que recuperaba bells 15 minutos diyarios d'a mía vida.

Lo treballo yera bien facil pero teneba poca relación con lo que heba estudiau yo. Basicament consistiba en fer modificacions en equipos que nos veniban de fabrica. Instalar sistemas operativos, ixamplar memorias, fer cambios de hardware y asinas-asinas. Te veniban con un palet d'ordinadors, les febas las modificacions que calese y los tornabas t'o client. En lo mío departamento, en los momentos de mas fayena, arribemos a treballar tretze personas de vez. D'ixos tretze, nomás tres teneban un contracto laboral. Toda la resta yeranos chent de practicas de diferents FPs u chent que veniba d'atros cursos. Un d'ells, pobrichón, veniba d'un curso de programación en C++ que heba feito en la propia Raxon. Creyeba, por que le'n habrían dito u por simpla lochica que ixo sería lo que faría. Quan le dioron lo cutter y lo destornillador se quedó sin sangre en la pocha, aguardando a que venise l'encargau creyendo que s'heban entivocau. No pas. Astí yeranos quantos chovenotz arredols d'os vinte anyos treballando de baldes pa una interpresa que nos yera formando en la no cosa. Mesmo en bell momento pilloron chent d'ETTs que nian teneba mica formación relacionada con la informatica u la electronica. Un d'ells, que con qui m'encerté treballando en una furnada de Macs que nos vinió, me dició que le heban achustau porque "le feban goyo los videochuegos".

L'encargau, entre que nusatros yeranos limpio treballar, s'adedicaba a chugar a los solitarios que veniban con lo Windows 98. Diz que teneba bella relación familiar con lo gran mainate d'a interpresa y totz suposabanos que asinas yera ya que nos febanos cruces de cómo podeba estar ixe mozo d'encargau de cosa. Quasi una decada dimpués, me lo trobé de profesor de seguridat informatica en la Expo, asinas que raro se me fa que se conseguise acabar sin garra chandrío de bell virus.

En los zaguers diyas que i estié, la puyada de producción que heba motivau que bi ise s'heba pasau de tot. Tenebanos poca fayena y tiempo pa fer corridas de traspaletas por las naus d'arredol d'o nuestro departamento. En un d'ixos diyas, chusto dimpués de chentar, nos avisoron de que veniban "los americanos", que yeran uns mainates de l'atro canto de l'Atlantico con qui cuento que se chugaban bell contracto sucoso. Pero veteme que no tenebanos garra pediu pendient. Lo que heba entrau ixe maitín lo hebanos puesto rematar a tiempo y yeranos aguardando a que venise lo siguient mandau. Asinas que, pa que los americanos nos veyesen treballando, habiemos de fer momenazas. Pillemos cadaún un d'os paletz que hebanos montau ixe mesmo maitín y nos estiemos desmontando y tornando a montar piezas d'os servidors tot lo tiempo que duró la visita. Un d'os momentos mas surrealistas que vivié en Memory Set.

Las practicas me deixoron escamallau. Me feba cruces de cómo se podeba mantener ixe ritmo de treballo. Encara viviba con mis pais, asinas que no heba de preocupar-me de fer la casa ni de muitas atras costodias que teneba la chent que s'heba independizau, asinas que se me feba imposible emancipar-me asinas. Conoixeba, antimás, lo chornal de qui i treballaba y yera bien luent d'o que yo consideraba que valdría la pena lo sobo d''estar-se tantas horas difuera de casa. Con tot y con ixo, torné ta Raxon a veyer "qué bi heba d'o mío". Me pensaba que talment, como heba accediu a marchar ta Memory, me tendrían en cuenta pa quedar-me en lo taller con los ordinadors. Ixe treballo no yera tant malo y, sobre tot, no m'ocupaba tot lo diya. Quan charré con lo chefe quasi se m'esmelicó en la cara. No teneba garra intención d'achustar-me. Nunca no la heban tenida. No aprecisaban a dengún mas mientres podesen tener man d'obra de gufanya a pur de trayer estudiants de FP.

Encara que no lo pregunté, en Memory tampoco no les intresaba. La producción heba baixau y ya pagaban a tres personas, antimás de tener un fluixo contino de chent que i feba practicas de toda mena de cursos, cursetz y cursichons. Me dioron 10.000 pecetas (60 €) "porque heba feito muitas extras" que tasament cubriban lo que m'heba gastau en lo casetero.

Dende bell mes antes ya iba remugando la ideya d'empecipiar estudios universitarios. La familia siempre m'heba animau a fer-lo y la mayoría d'as mías amigas, que heban repetiu 2º de bachillerato, los heban empecipiaus ixe anyo. La mía experiencia en las practicas no estioron lo factor decisivo, pero sí un d'ells. Creyeba, babieco como yera, que lo treballo que trobase con un titol d'universidat sería bien diferent.

Prou que no tot estió negativo. Yera bien choven y encara podeba con ixos ritmos de vida. En ixos meses conoixié tot un mundo nuevo pa yo y pasé muit buens ratos tanto en lo taller de Raxon como en la nau de Memory. Aprendié muito, pero no pas d'electronica u informatica sino d'o mundo laboral que dica alavez me yera desconoixiu. Y tot y que no lo sabeba, encara tendría temporadas en la mía vida a on que treballaría mas horas a la semana.

No hay comentarios: