jueves, 23 de enero de 2020

La buena chent de Manel

Concierto de Manel en Pilars de 2017
La vispra d’o concierto de Manel, en lo perfil suyo d’Instagram amaneixeba una foto d’o cantaire en El pequeño catalán, una botiga zaragozana a pocos metros d’a sala Oasis, que acullió lo suyo concierto lo pasau 10 de chinero. Lo morro se m’iba calentando a mesura que s’acercaba lo diya. Ye una d’as mías bandas favoritas y teneba a-saber-las ganas de tornar a sentir-los en directo.


Per la bona gent, lo suyo nuevo disco, ye unatro chiro de chenialidat d’istos quatre catalans que son contrimostrando que pueden fer lo que quieran y lo farán bien. A qualsiquier que no los conoixca le costará a-saber-lo creyer que qui facioron Els millors professors europeus son los mesmo que graboron iste zaguer treballo. Lo suyo soniu ha evolucionau tanto en ista zaguer decada que perfectament podrían haber iu cambiando de nombre en estar prochectos tant diferents. Ixo sí, siempre fendo-lo de pistón, innovando y mantenendo bells poquetz sinyals d’identidat que les fan reconoixibles.


A pesar d’a cantidat de copias que han vendiu d’os suyos cinco discos, las visitas por istas tierras no son guaire cutianas, asinas que s’ha d’aproveitar toda oportunidat que se tienga pa veyer-los. Y ixo he feito siempre que he puesto.


La primer vegada estió en los Pilars de 2013. La historica sala King Kong iba a ubrir las suyas puertas y Manel yera un d’os grupos estrela pa la nueva devantadera. Manimenos a zaguer hora les denegoron lo permiso por problemas con lo vecindau y lo concierto s’habió de fer en lo Centro Civico Almozara. I estiemos muit poqueta chent. Cuento que no arribaría ni a ciento cinquanta personas. Un luxo poder disfrutar en petit comité d’una colla que empliba salas en Catalunya a chococientos euros la entrada. 


La segunda estió en lo scenario de Los Jardines de Tosos que se metió en 2017 y que lo PP decidió de sacar en istas zaguers fiestas d’o Pilar. Un concierto en horario de vermut, de baldes y a l’aire libre, en un entorno repincho y que tenió como resultau una experiencia prou diferent a lo que somos feitas a veyer en salas y teatros. Con tot y con ixo, i fue menos chent que en ista zaguer ocasión.


La tercer, fa bella semaneta. Bell rato antes d’a hora d’encomience, la sala rebutiba ya de chent. Por tot lo publico, s’ascuitaba a-saber-lo catalán. No deixa de sorprender-me la cantidat de personas d’ixe país que vive en Zaragoza. Antiparte, bell pifolo dando mal, muita moderna y quantas caras conoixidas d’a scena mosical d’a ciudat que tan buen gusto tienen. 


Con Formigues, un d’os temas mas raros y alavez marabillosos d’o suyo zaguer disco, empecipió lo concierto. Continoron a l’arreu buena cosa de cancions de toda la suya discografía. La potencia d’o directo suyo compensó de tot lo mal soniu d’a sala. Sobre lo scenario, lo chuego de luces feba que los mosicos pareixesen brembas d’un teatro chino, bailando y fendo figuras que, en bell momento, recordaban a una paranoia DavidLynchiana. Personalment me quedo con Teresa Rampell, una d’as mías cancions favoritas y que, en lo concierto, fue pa yo un d’ixos extasis mosicals a on que arribas a levitar devantando-te un poquet de tierra.


Antes d’os bises, lo cantaire dedicó unas parolas a la sala Oasis, remerando l’asesinato que bi habió en 1928 y que sobre ixe scenario heba feito lo suyo debut Lita Claver La Maña, figura bien important d’os teatros de El Paral·lel de Barcelona. Por bell motivo que desconoixco, pues no me pareixe un d’os millors temas suyos, lo publico demandó Benvolgut y los catalans acceptoron, servindo pa rematar un concierto sobrebueno. 


Sisquiá sirvan bandas y conciertos como istos pa que tanta chent en Zaragoza y Aragón se saque toda la patacada de prechuicios que puedan tener contra grupos que fan servir luengas que no son lo castellano y l’anglés. Sisquiá sirvan de vesque pa unir mas dos pueblos, lo catalán y l’aragonés, que caminoron chuntos por muitos sieglos y que habrían de seguir fendo-lo. Y, prou que sí, sisquiá Manel contine por muitos anyos fendo mosica y deixando-nos enarcadas con los chiros que faiga en cada nuevo disco.



No hay comentarios: