miércoles, 8 de enero de 2020

Teruel Existe. Apunts d'una investidura (I)

La decisión de Teruel Existe de presentar-se a las eleccions me pareixió una error bien gran. Nunca no soi estau a favor de partius "tematicos" como PACMA. Ni tampoco d'o que goso de clamar "partius gudrón" como PRC que, por un regular, tienen como tot programa politico un mapa d'infraestructuras y poco mas. D'os que evitan posicionar-se politicament, pero quieren entrar en una cambra lechislativa a on que habrán de fer-lo terne que terne. Y abstener-se tamién ye una manera de posicionar-se politicament. Asinas que me pareixen una mentira ya dende lo suyo mesmo planteamiento.

Lo caso de Teruel Existe me tocaba mas de cerca. Ye una organización que i simpaticé muito en los suyos orichens, por qüestions tanto politicas como personals. Creigo que dimpués fue tenendo qualques errors y en zaguers me n'heba distanciau prou ya que me pareixeba que heba perdiu buena parte d'a suya utilidat como ferramienta movilizadera y transformadera d'o territorio. La presentación a las eleccions espanyolas me pareixió la error definitiva ya que convertiba lo que yera, y en la mía opinión, heba de seguir estando, un movimiento social, en un partiu que habría de posicionar-se, querese u no, en toda mena d'afers que no habrían de pertocar-le.

Arriboron las eleccions y Teruel Existe consiguió lo diputau sacando-le-ne a V0X, lo que ye sin dubda una buena noticia. Qualsiquier manera de sacar-le representación a V0X me va a pareixer bien a priori. Teruel Existe ya heba feito mas por aturar lo faixismo que Mas País. Muitas d'as mías amigas, conoixidas y familiars d'o sur se feban bien contentas d'a noticia, encara que yo continaba prou esceptico.

Las declaracions de Tomás Guitarte antes y dimpués d'eleccions en contra d'os movimientos independentistas y soberanistas, la suya reunión con faixistas y la propia naturaleza d'o partiu, me feban barruntar que faría estorbo pa lo gubierno PSOE-Podemos, pero vetemé que una vegada mas m'entivocaba. L'anuncio de que votaría a favor, cumplindo la suya promesa electoral de facilitar lo gubierno espanyol me sorprendió prou. Lo que pasó dimpués, con tot l'acoso d'o facherío ent'o suyo diputau, mesmo mas.

Muitas d'as personas que le heban votau, u que dende atras partes d'Aragón y de l'estau simpatizaban con ixe teruelano que clamaba ricos a los "nacionalistas perifericos" en Salvados, yeran encarranyaus de tot, clamando-le independentista, comunista, satanico y que me se yo que mas. Pintadas, menazas y la vispra d'a votación decisiva habendo-se d'amagar por las carreras madrilenyas completan una historia una mica surrealista y bien propia d'a democracia bananera que ye l'Estau espanyol.

Agora Guitarte amaneixe agora como un heroi d'a izquierda, habendo estau decisivo pa que hue tiengamos lo gubierno espanyol mas royo d'a historia recient. A priori, a lo menos. Manimenos, igual como votó a favor, podría haber-se absteniu u mesmo votau en contra. U, en lo caso de que la dreita hese conseguiu un pacto viable, haber votau a favor d'a suya gubernabilidat. ¿Convertiría ixo a Guitarte a l'inte en un perigloso faixista? Ixe ye precisament lo gran problema de prochectos como Teruel Existe (partiu). Un d'os avantaches d'o sistema partitocratico ye la teorica predictivilidat d'o sentiu de voto en la mayoría de qüestions d'os representants politicos.

Teruel Existe habrá agora de seguir retrantando-se terne que terne y, como he dito antes, abstener-se tamién ye una posición politica. Dirá belún que ye una posición lechitima en tot lo que no afecte a la provincia, pero ye de muit mal determinar qué ye exactament ixo. ¿Qué postura tendrán quanto a politicas lingüisticas? ¿Quál debant d'a memoria historica? Todas dos son cosas muit politizadas y que afectan dreitament -¡ y cómo!- a una provincia con una luenga minorizada y scenario de muitas d'as piors esferras que se facioron en la Guerra Civil y que encara son por investigar.

Que la suya simpla existencia ya ha conseguiu cosas ye indubdable. Muitas mas que no m'hese pensau. Lo sur aragonés s'ha visibilizau y pareixe que se van a prener midas politicas y d'infraestructuras necesarias y importants. Muitos defensors d'os boicots a los cavas y cosas pareixidas han sentiu lo que ye un boicot absurdo en carnes propias. S'ha charrau de Teruel mas en istas zaguers semanas que en las zaguers decadas. Y ixo ya ye muito.

En no tener una ideolochía de partiu, ni sisquiera de movimiento politico, la manera en que Teruel Existe pase a la historia y cambee lo territorio penderá en buena mida d'a capacidat politica de Guitarte, pa bien u pa mal. Lo potencial ye bien gran y sisquiá me faiga cambiar d'ideya de tot lo que he pensau en totz istos meses dende que decidioron blincar a la politica institucional.

No hay comentarios: