viernes, 30 de julio de 2010

Viedan as corridas en Catalunya


A NOTICIA. Con mayusclas y tot. Puestar que sía a noticia de tot lo verano, con o permiso d'a reforma laboral que ya en estió d'a primavera. Viedan parti d'a tortura taurina en Catalunya que, como ye costumbre en tantas atras cosas, va trenta anyadas deban d'a resta de nacions d'a peninsula. Y digo parti, porque de traza vergüenyosa y hipocrita de tot, i quedan legals os correbous y atras trazas de tortura animal. Igual como fa anyadas remanioron legals as barallas de gallos en Canarias.

A noticia me plegó en A Flama y si i hesenos teniu champagne en hese ubierto una buena botella. O movimiento ecolochista, a cucha alternativa u como nos queramos decir no tenemos guaires diyas de noticias tan buenas como istas y cal celebrar-los ta continar con l'animo alto. A dreita espanyola y "aragonesa", a socialdemocracia y tantos y tantos atros son niervudos una atra vegada. Que Espanya se trenca, que no dixar-les torturar animals ye un atentau contra a libertat y tal y tal. Os titulars d'os suyos periodicos fan plorar u redir, seguntes como los pilles. As editorials lo mesmo. A de l'Heraldo habría de fer que Purnas tornase a ubrir Aragón colonial. Levamos una semana de sentir fateras como feba tiempo que no'n tenebanos.

Una d'as cosas buenas surtidas d'a noticia ye que muitas s'han retratau por si tenebanos bella dubda. IU, vía Llamazares u Barrena, refirman a tortura, tot respetando a decisión d'o Parlament. Decisión que no levarían ta Espanya u t'Aragón. Por si beluna pensaba en votar-les, ya sabetz lo que bi ha. Yuste, de CHA, no lo dixa guaire platero, encara que todas sabemos que ixe partiu nunca no ha feito guaires poders por refirmar a luita antitaurina en o pasau, ni en o present. O PSOE y o PSC en a suya muito gran mayoría han refirmau a tortura, con mayor u menor pasión, u con millors u piors argumentos.

Con iste panorama ye normal que tot iste proceso haiga prencipiau y haiga estau empetau dende alacetz socials. Dende una plataforma que ha habiu de fer una ILP (Iniciativa Lechislativa Popular ta qui no lo sepa), no habendo garra partiu que gosase asumir ista luita como suya. Y ye que, me pienso que continamos estando solos y trasversals. Dengún gran partiu (en numer de representants y/u militants) no nos aduyará en ista luita, como en tantas atras (como l'aragonés), asinas que habremos de continar apanyando-nos nusatras.

En a blogosfera, prou que bi ha habiu reaccions arrienda. Dende Banarús, o somarda Florencio, razonaba como Catalunya s'amana ta Espanya con ista decisión, con argumentos tan absurdos como os d'a dreita espanyola. Se felicitaba tamién El Barzal, Kale Borraja, A onsera u l'Esconxuradero. A colla antitaurina oscense, como no podeba estar d'atra traza feba un reportache prou completo con a saber-lo de videos d'as noticias. Inde feba una reflexión que as conclusions suya las comparto en parti, encara que creigo que ixublida toda a rabia contenida de sentir tan y tan asoben como nos criminalizan y mienten en os meyos de comunicación de masas, as esfensoras d'a tortura. Creigo que cal una respuesta, a lo menos, igual de fura. Y nomás cal viyer a respuesta de l'atra parti en forma de enrestida de man d'un torero a la siede d'ERC, u os titulars en periodicos como El Mundo an que saliba, baixo una foto de Carod-Rovira y Montilla o titular "Los animales triunfaron".

Quiero rematar con ixa buena sensación que me dixó a noticia. Con ixa frase d'Artur Mas que comparto de tot, quan deciba que el creyeba que heba deixau una Catalunya millor a la suya catrinalla. Prou que sí, Artur. Y como tamién ye costumbre en iste blog, con bell video mosical de cantas antitaurinas. Un tema que terne que terne tractan as millors y más reivindicativas collas de rock y de mosica de toda mena. Salut y Visca Catalunya! (a tamás d'os correbous). Un trango más entaban, garra trango entazaga.

S.A. Motxalo!

Comando Cucaracha. Medias rosas

Reincidentes. Grana y oro.

No hay comentarios: