sábado, 1 de octubre de 2022

Caesar Augusta #Zaratober 01

Zaragoza ye historia
. Cada vegada que pienso que fa mas de dos mil anyos ya bi heba chent vivindo en los mesmos puestos por a on que transito diya sin atro pienso en todas las historias que han viviu las nuestras carreras. Pienso en cómo sería aquella Salduie pre-romana, probablement un lugarón bien chiquet. En cómo sería l’arribada d’os romanos y la fundación de Caesar Augusta, en si qualcún d’os presents plegaría a esmachinar que dos mil anyos dimpués la ciudat i continaría, con las murallas, las termas, lo teatro u lo puerto como testigos.

Diz que una d’as razons pa fundar aquí una ciudat estioron los suyos rius. En muit poco espacio tiens l’Ebro, la Uerva y lo Galligo. Y no guaire luent, mesmo lo Xalón. Aquí diz que medraba de tot. Una envidia de huerta que tasament en queda bell repui, agora convertiu en explotacions chiquetas u en hobbie d’urbanita que deseya reconectar con la tierra.

M’encantaría poder viachar en lo tiempo y veyer-la en aquellas envueltas, con una parte muit chiqueta construyida de tot lo que ye hue. Con lo riu salvache, antes de que dengún l’entibase. Y charrar con toda la chent que ha viviu aquí en istos dos milenios, preguntar-les si sienten por la ciudat lo mesmo que yo, que me levasen t’os suyos puestos favoritos, que m’amostrasen cómo se viviba. A fe que no se creyerían lo que les recontase yo.

Zaratober va un poquet d’ixo tamién, de contar a lo varrenau que siga vivindo aquí en l’atro 4000, cómo yera la mía ciudat y lo que la quereba.

No hay comentarios: