lunes, 2 de septiembre de 2019

Semper victi (Cantando Vete a Cuba, de Sons of Aguirre)

"La izquierda es como el Córdoba, derrota tras derrota". Vete a Cuba. Sons of Aguirre

Igual como la banca siempre gana, la izquierda siempre pierde. La redota ye un concepto que todas las militants d'a izquierda hemos aprendiu a asimilar como qualcosa cutiana. Estioron bien aplaudidas las parolas de Gabriel Rufián quan deciba "Yo soi d'izquierdas y levo en lo mio ADN la redota". Pareixe una condena biblica, una maldición chitana, cosas de fuerzas que no controlamos. Pero como antimás lo "redotismo" ye antirevolucionario, quasi nian podemos charrar-ne. ¿U sí?

Bella vegadas pareixe que sí, que ganamos, pero alavez las nuestras pantasmas nos fan cayer y perdemos, como siempre. Entramos en ixe estau mental que tant bien describiba A. Córdoba en lo suyo articlo pa El Salto “No pudimos”. En Aragón mesmo prenió forma de partiu, la Izquierda Depresiva Aragonesa. Y acabamos con las nuestras purgas, la chent salindo d’os partius a boticiegas y las consultas d’as psicologas a rebutir de ex-militants demandando las suyas recetas d’antidrepresivos.

Una d’as virtutz acumuladas tradicionalment a la izquierda ye la exichencia con los suyos quadros y con los cumplimientos programaticos. Ixo, que como he dito ye virtut, puet esdevenir un gran problema quan, angluciosas pa cambiar-lo tot, empecipiamos a criticar publicament y de manera bien fura a los nuestros representants, en lo minuto zero de gubierno. Muitas vegadas mesmo con mas rasmia d’a que tenemos contra lo faixismo u lo PSOE. Saber moderar las nuestras criticar y levar-las por los camins adequaus ye qualcosa que habríanos de treballar-nos prou.

Las activistas d’a cucha pareixemos a sobén dichitals. Entendemos la victoria y la redota como 1 y 0. No bi ha garra valor entre ixos dos. U ganamos de tot u perdemos de tot. Y como ganar de tot, por un regular, ye imposible, consideramos toda la resta d’estaus como un zero. Definimos como redota qualsiquier cumplimiento programatico por debaixo d’o 100 %, tot y sabendo que los programas son en muitos aspectos ambiguos precisament pa replegar lo ciento de sensibilidatz diferents que tenemos adintro.

Pa forro de bota, ixe “1”, ixa victoria total, la queremos YA. No concebimos que calga asperar. Nos sentimos tant cargadas de razón que creyemos que toda la resta d’a población veyerá con los nuestros uellos la Verdat de manera tant caboliosa como la veyemos nusatras. No cal aprestar ni dar pasos intermeyos pa arribar a fer que los nuestros cambios no sigan tant efimeros como gosan d’estar.

Ya sé que no tenemos costumbre. Diz que a la izquierda, quan ye izquierda de verdat, le deixan gubernar poco tiempo. L’enemigo ye gran y poderoso. Tien lo cauquerré y los medios de comunicación. La ilesia pa fer-le mitins totz los domingos y lo discurso hechemonico en los zaguers 80 anyos. Asinas que ganamos poco y por poco tiempo. Pero creigo que un d’os retos que habríanos de plantear-nos mas a sobén ye qué fer con las victorias. Cómo chestionar-las mediaticament, pero sobre tot, como chestionar-las internament. Pa no matar-nos, pa no escindir-nos cada diez días, pa no haber de renaixer y fer absurdos procesos de compleganza cada decada.


No hay comentarios: