miércoles, 29 de noviembre de 2017

Lo follet Manel

Feba rato que buscaba a lo suyo follet. Manel levaba bell tiempo despareixiu. Ni rastro bi’n heba en la mochila, an que gosaba d’acubillar-se entre que Eva lo levaba t’a clase.

Lo heba buscau en la caixa d’o Scrabble, porque a Manel l’encantaban los chuegos de parolas. Una vegada, heba desenreligau todas las a’s d’a parola “shawarma” y, limpio estirar-las, las heba transformadas en las escaleras, d’un chuego de “escaleras y esbarizaculos”. Con la suya “w”, y atras dos que ampró de “windows”, fació las guirnaldas que rodiaban lo tauler de chuego. En la “o” dibuxó los numeros d’un dado redondo, que siempre marcaba un siet. Y pa numerar las caixetas d’o chuego, estió toda una nueit cazando los emojis que esvolastriaban de nueitz en los cielos zaragozanos, viachando de mobil ta mobil.

Lo buscó tamién en una lata de Pringles okupada, an que chestionaba un centro social con bell churi d’o barrio y las paixarelas viacheras, que compartiban, en pasar por la ciudat, los suyos conoiximientos adquirius en tierras d’Africa. Le preguntó a lo limaco Chuan, que gosaba de dormir-ie. Quan Chuan leyeba se concentraba a-saber-lo y se podeba viyer las imachens d’o libro salir d’as suyas antenetas. Una Moby Dick flotaba sobre ell, entre que Eva le daba ferrete

- Chuan, Chuaaaaan, Chuaaaaaaaaaaaaaaaaan !!!!

Le caleba triplicar lo numero de vocals cada vez que le chilaba, si quereba que le fese caso. Tot lo mundo sabe que ixe ye lo truco pa fer que un limaco concentrau en la lectura te faiga caso. Pero tampoco no sabeba a on pegaba Manel.

Rechiró, prou que sí, en lo calaixo d’os peducos y, ¡como no!, se lo trobó pleno de perrecallos. Los repuis d’os tallers de costura que feba lo follet. Manel teneba lo costumbre d’instalar-ie una maquina de coser que l’heba amprau a la monyaca Nancy, y se feba, y se refeba, y se recontrafeba ropa de moda folleta, que ye la mas aclamada en toda la carrera. Los folletz chitans, y los marroquis, y los rumanos y los chinos, y d’orichens y culturas mas aluenyadas como los folletz chupiterianos, s’amuntonaban en lo mercau que Manel montaba lo zaguer viernes de cada mes. Astí amostraba las suyas obras, feitas a pur d’esmicazar-le los peducos a la pobra Eva, que bella vegada no adubiba a mercar-ne mas. S’intercambiaban las ropas entre folletz, y conseguiban combinacions que eslucernaban a los muixons que los sobrevolaban. Y chirando chirando, baixaban y las contimparaban con las suyas colors. Sobre tot los mastos, que en tienen mas, y aprofitaban pa presumir-ne. “Porque somos muixons y ropa no nos ne cal, que sino, te lo mercabanos”. De cabo ta quan, mesmo le deixaban bella pluma d’a color mas polida que tenesen, a truca d’o buen rato que les heba feito pasar alufrando ixos repolius vestuaches.

Le preguntó a la peluquera que le feba las rastas. Yera aqueferada, porque los suyos fillos no febar que chugarriar entre las suyas deciseis garras, y no le deixaban fer la ficancia que caldría quan yes tallando los pels a quatre fadas, y pentinando a una minirabosa bambosa que s’aprestaba pa una voda. Entre tallo y tallo, Katrina la doblearanya, le recontó que Manel  no heba iu dende feba bella semana, y que le heba pareixiu raro. Porque Manel, atra cosa no, pero las rastas las teneba siempre bien cudiadas. Les adedicaba firme rato, pa tener-las escoscadicas como cal. Se las adornaba con simbolos de luitas. D’as perdidas, las ganadas y las que quedaban por luitar. La zaguera que se metió, le dició la doblearanya a Eva, estió la d’a campanya que heban empecipiau los coscurros por la suya dignificación. “Ni lo nombre les respetan en zagueras” - deciba que le explicaba Manel entre que Katrina le pasaba lo champu.

“Por aquí no ha pasau hue”, le respondioron los suyos companyers d’a colla de mosica. “Y no ye aqui ni la donzaina, ni lo theremin suyo, asinas que be de tener-los ell”. Lo local d’ensayo yera la caixeta d’una casete de Kortatu. La heban apanyada firme y heban montau un chiquet scenario, pa si bell diya quereban fer-ie conciertos. Un equipo de mosica, feito con los components d’una radio viella, furniba toda la potencia que les feba falta t’as suyas borinas d’as nueitz d’os lunes. Lo heba montau Trunel, un follet que, de estar-se tot lo diya sentau sobre un condensador, heba esdeveniu cibernetico a pur de faradios. Garra d’ells no heba visto a Manel, pero tampoco no pareixeba que les preocupase guaire. “Por lo ríu andará” - deciban entre que escobaban lo local - “volando con bell rodiabalsas, u bufando gaitas”.”¡Que despreocupaus istos mosicos!” - se pensaba Eva siempre.

Eva, caricacha y cansa, empecipiaba a fer-se-ne. ¿A on pegaría Manel? ¿A on sería ixe chugarrín follet que tant buenos ratos compartiba con ella?

Le demandó a Mistoriacoides, lo gato que compartiba la casa suya, que l’amprase un d’os suyos bigotes. De l’almario de Manel, esleixió una d’as suyas capas antiplevia, feitas con embolicallos d’os carambels que le trayeba mai de cabo ta quan. Y con un agarrapizador de luces, estrena de Manel pa la suya fiesta de “prima primavera”, furtó toda la luz roya d’os standby de l’edificio suyo. Ixa yera “la millor manera de fer un reclamo pa folletz”, le heba explicau una vegada. “Si quiers que belun de nusatros vienga a toda vitesa a estar-se con tu bell rato, nomas has de fer servir ixo. Bueno, y un poquet de queso azul, tamién faría honra”. Eva se feba la riseta remerando como Manel imitaba a un churiguet radendo lo queso mientras lo deciba.

S’acofló chunto a la finestra, con lo reclamo de folletz en la suya forcacha. S’ubrió un libro y un hordio, y empecipió a leyer, segura de que Manel i apareixería antes con antes.

No hay comentarios: