lunes, 10 de abril de 2023

Popurri aragonés sin mordaza y montanyés. Tierra de barrenaus 9x15

Entramos de tot en la primavera con un programa a on que han culliu temas arrienda, y ye que l'actualidat ye rusient*, igual como l'actividat social y cultural d'o país. En la parte mosical sentiremos bel tema de dos collas que se prenen descansos, en primeras, temporals: Manel y Smoking souls. Mas cerqueta, tos proposamos conoixer a Chata Flores, qui acaba de recibir lo Premio d'a Mosica Aragonesa a mayor prochección y que, malas que ascuitez lo suyo rap, entenderez por qué. S'imple ista parte con la tercer canción d'o calaixo buenrollero, de man de Lágrimas de sangre.

Nogara celebra, dende lo 14 d'abril, la XXIX edición d'as suyas Chornadas d'as luengas d'Aragón, una cita que arriba toz los anyos pa arroclar a buena parte d'as aragonesofablants de Zaragoza en una ripa d'actividaz arredol d'as nuestras luengas. Repasamos tot lo programa suyo a on que tendremos procheccions, charradas, presentacions de libros u trobadas entre atras cosas. 

La lei mordaza d'o PP, ixa que s'iba a vulcar malas que lo PSOE arribase a Moncloa, contina vichent y, dimpués d'os zaguers acontecimientos, no pareixe que vaiga a derogar-se antes d'acabar lechislatura. Antimás d'una traición a la ciudadanía y a la izquierda y d'un incumplimiento d'os programas d'os partius que fan parte d'o gubierno, ye toda una error estratechica de cara a lo futuro. Leyemos un d'os numbrosos textos que s'han publicau en istos días y en charramos.

L'actualidat aragonesa pasa sin duda por la obra mas polemica d'a lechislatura: la que preba de fer una esferra en Canal Roya pa negocio de bella constructura. La oposición ye ampla y por cada día mas organizada, de cara a planteyar una gran movilización que ature iste zancocho. Damos treslada de beluna d'as convocatorias que i hai pa desfender iste entorno natural y unatro modelo de desarrollo economico.

Istas semanas han teniu firme actividat cuanto a los míos libros. En Zaragoza se presentó a la fin Parola de diaplerona, lo mío nuevo libro en aragonés. T'Andorra viachoron Penchada d'un filo y Hechos de tinta. Los tres, y toda la resta de publicacions mías, los podretz trobar en lo Día d'o libro de Zaragoza. De 9:30 a 10:30 en la paradeta de l'Asociación Aragonesa de Escritores y de 11:00 a 12:00 en la d'Imperium

Aragón rebute d'actividat y los micros de Tierra de barrenaus son ubiertos de tot pa la chent que ascuitaz lo programa. Recordaz que me podez fer plegar cualsequier convocatoria, cronica, resenya, noticia u lo que tos agane pa que en demos treslada en lo programa. TdB tamién lo fas tu.

Recuerda que puez ascuitar toz los programas en Ivoox, Spotify y la web de Radio Topo.

Programa #144

* Lo programa se va gravar antes de l'anuncio de l'alcuerdo de l'Academia Aragonesa de la Lengua pa una nueva grafía pa l'aragonés. Por ixo no se'n charra. A partir d'agora, ista será la grafía que se faiga servir en iste blog.

No hay comentarios: