jueves, 13 de mayo de 2021

De cursa por los mallos

Dimpués de tanto tiempo sin poder salir d'a provincia, y habendo feito la obligada visita a lo lugar, nos feba ganas a-saber-las una miqueta de mont, asinas que fa bell día estiemos por la parte d'os mallos, fendo dominguerismo. Por si servise de consello u ideyas a las lectoras de Tierra de barrenaus, tos deixo aquí la nuestra experiencia que, como siempre que imos por ixa contornada, estió bien buena.

Lo principal, y lo motivo basico pa ir-ie, estió la cursa que nos faciemos lo sabado. Una d'as mas bonicas que he feito en la vida mía. Y ye que los paisaches d'os mallos son uns d'ixos que nos recuerdan lo privilechio que tenemos de vivir en iste país. Empecipiemos la marcheta dende lo lugar de Riglos, acercando-nos t'os mallos. Dende abaixo ya podebanos columbrar la patacada d'escaladors que china-chana iban puyando. Alto, los vueitres chiraban cusirando la redolada. La ideya d'a cursa yera plegar en lo pantano d'A Penya por la foz d'Escalete. Lo camín s'encomienza con firme puyada. En arribar t'alto comprobemos lo cambio de vechetación que i hai entre las dos altarias. Las envistas dende iste punto son de tot impresionants. Lo camín sigue plano con lo que la cansera d'a puyada se recupera de camín. Encara queda rastro de l'incendio d'habe anyos tot y que la vechetación va reconquerindo lo mont a buena marcheta. A las colors d'os buixos se sumaban las d'un ciento de flors que la primavera heba traito, y de buena cosa de paixarelas que esvolastriaban por tot. Pasada la foz, fuemos por lo pantano ent'a central de Carcavilla. Astí se puet veyer tot l'entibo y las obras asociadas que, pa las aficionadas a la incheniería como yo, se tos fará bien curiosa. D'augua n'i heba arrienda, cuento que por las plevidas d'as zaguers semanas, asinas que fuemos camín-camín entre las vía d'o tren y la orilla d'o pantano. La ruta de tornada ta Riglos ye menos plana, pero las costeras no son guaire furas. Aquí empecipiemos a tener bell problema y ye que mesmo  la cursa mas facileta se te puet embolicar. Feba buena caloraza y los dos litros d'augua que portabanos se quedoron curtos pa la seteguera que tenebanos asinas que habiemos de racionar-la. Tot y que no ye un sendero guaire exichent, yera de meyodías y nos deshidratabanos con cada paso. La envista d'os dos mallos, los d'Agüero y los de Riglos, en tornando t'o punto de salida, nos fació bien contentos. Yeranos cerqueta y lo paisache que veyebanos yera tot un present pa los nuestros uellos. Quan a la fin Riglos amaneixió hebanos acotolau l'augua feba tiempo, asinas que sospiremos bien tranquilas en veyer ixas casas. En la fuent, solucionemos la nuestra seteguera pa dimpués acabar lo treballo con unas buenas picheras d'hordio en un d'os bars d'o lugar. A paso tranquilo salioron quatre horas de camín mas los ratos que aturabanos pa veyer bell paixarico u fer un bocau. Una cursa bien recomendable, con intrés cheolochico, botanico y ornitolochico, plena de paisaches que te deixan enarcau.

L'aloix lo tenebanos en Agüero, a on que heba pasau parte d'as mías vacanzas de setiempre y que, de tant bien que estié, me feba firmes ganas tornar-ie. Lo Peña Sola ye un camping muit chicot, con tasament una trentena de parcelas. No i hai garra luxo, pero tien totz los servicios que nos caleba: escusaus y un bar a on que pillar pan, chelo y mesmo fer-nos bell café u biera. Dende chunyo tien una piscina ubierta a on que te puetz capuzar entre que alufras los mallos d'Agüero y te sobrevuelan los vueitres. Un puesto rebonico pa qui no aprecisa toda la parrafiquera de ixautadas que i hai - y lochicament, te cobran - en atros puestos. Lo camping ye a tocar d'o lugar, asinas que ye freqüentau por lo vecindau y, si fas orella, de cabo ta quan se siente encara bella conversa en l'aragonés que i sobrevive malament u en un castellano con a-saber-las parolas y expresions aragonesas.

Pa cenar nos permitiemos lo concieto de baixar ta Morillo. Fuemos t'a Terraza de Yeste, un bar-restaurant aleixau d'a carretera y con un puesto bien agradable pa cenar. En entrar-ie con trobemos con dos personas, de diferents entornos, y que todas dos charran aragonés, asinas que ya nos estiemos de buen capazo antes de empecipiar sisquiá a leyer la carta. La carta ye ampla y tien de tot. Sin embolicar-nos guaire nos demandemos dos entrepan que yeran de pistón. Bell día he d'escribir sobre lo dificil que ye fer-se un buen entropan de bacon y queso, una cosa a priori bien simpla, y lo que disfruto quan lo fan bien, como ye lo caso. Nos quedemos con ganas de tastar las pizzas y las ensaladas, que feban muit buena mina, asinas que habremos de tornar-ie. Regular que trobaremos bella enchaquia. 

Tener a poco mas d'una hora de casa una choya como los Mallos ye toda una suerte y, tot y que ya i hemos estau quantas vegadas, encara nos queda muito a fer-ie. No creigo que tardemos guaire a visitar ixa parte. ¿Talment con cuerda?





 

 

No hay comentarios: