jueves, 11 de julio de 2019

Como vide... El hambre invisible, de Santi Balmes

La mosica y la escritura, bien a sobén, son chirmanetas separadas nomás por las melodías que la primera anyade a la segunda, u que la segunda suchiere a la primera. Los viaches d'autors entre una y atra son cutianos, y todas dos troban inspiración entre ellas. En lo caso de Santi Balmes, conoixiu por estar lo cantaire de Love of lesbian, la linia que fa de buega entre los suyos libros y las suyas cancions ye a saber qué difusa. Fa cancions como libros y libros como cancions, y tot lo fa bien.

Una estrena d'Arale va trayer t'as mias mans El hambre invisible, lo suyo zaguer libro, que teneba firmes ganas d'empecipiar. Fan confeso d'a suya mosica, heba preso bell anyo antes “La doble vida de les fades” con delera y miedo de vez. Siempre que un mosico trescruza la debantdita buega d'a literatura me trobo con ixa inquietut por si lo que leigo me fará burro falso, emporquiando de bella manera la suya obra anterior u, de revés, complementará la suya chenialidat contrimostrando que literatura y mosica no son que diferents soportes pa l'arte de contar historias.

Una vegada mas, puedo sentir-me afortunau d'haber puesto disfrutar d'un libro asinas. Dende la primer pachina me vide agarrapizau por lo viache onirico que nos planteya Santi t'a suya ment. Un trachecto por lo país imachinario de Bruma a on que va conoixendo las diferents partes d'a suya personalidat, pasada, present y futura, que i conviven. Lo libro ye bella mena de biografía – confesión a on que reflexiona sobre diferents aspectos d'a vida de qualsiquier de nusatras: se i tracta la creatividat, lo sexo, lo miedo a creixer, la responsabilidat, l'asunción d'errors... Belún que no lo entendese guaire bien, u que prebase de fer negocio con Balmes, mesmo lo podría calar en ixe horrible repalmar de “Autoayuda” que tienen todas las piors librerías y bibliotecas. Toca qüestions que todas hemos viviu y se fa preguntas que todas nos hemos feito, pero dende una envista y con un luengache machico y realista de vez, como a ormino te trobas en las cancions suyas.

En lo charrazo con las suyas diferents partes d'identidat gosa charrar mesmo con un hipotetico Santi Balmes aburguesau. Parlan de politica, de cómo perderá ixa capacidat esmachinativa en pro d'una vida comoda y aburrida, de l'herencio ideolochico familiar... Fa la parola con lo suyo choven yo poeta y con lo verriondo y mesmo con lo suyo nino, pa amostrar-nos todas las dubdas que ha teniu y encara tien, sin ufrir-nos respuestas chamanicas, marcar-nos camins, ni ufrir-nos un discurso que nos cambie la vida. Simplament reflexiona y, creigo, t'aduya a reflexionar sobre afers que no son los mas importants pa la nuestra sociedat, pero a fe que sí que pa muitas de nusatras en ixe camín perén que siempre femos enta l'autoconoiximiento.

Sin estar un libro sobre Love of lesbian, qui i busque referencias, en trobará quantas. A la suya mosica y tamién a la de muitos d'os que les han inspirau en totz istos anyos: Suede, The Cure, The Velvet Underground y, prou que sí, David Bowie, qui tien mesmo un chiquet cameo.

El Hambre Invisible ye un libro d'ixos que te deixa una sensación placentera d'haber leyiu buena literatura. D'ixos que sabes que tornarás a leyer bell diya, d'os que leyes fendo momos con lo que te trobas en cada pachina, establindo de bella manera un dialogo con l'autor. En la mia opinión, Santi Balmes ye un d'os grans creadors d'istos anyos, y se troba en un momento de mal millorar, pero mesmo ell puet fer-lo. Sisquiá contine por muito tiempo con iste libel.

No hay comentarios: