martes, 20 de septiembre de 2016

A tortilla de mai


O maitin d'antes heba feito una tortilla de trunfas. Con un poquet de cebolla y muito amor, que ye un ingredient que siempre cal en una buena cocina. Cocinar ye una d'as cosas que más goyo me fa de fer en o mio tiempo libre. Ye una d'ixas cosas que foi solet y que goso d'aprofitar pa sentir ixe nuevo disco que tiengo por astí ixuplidau y pa pensar en as mias cosetas. A tortilla, seguntes a tastadora oficial, me quedó de bitibomba. Como pocas en a vida. Penaba, porque yera pa vender-la, pa mirar de quitar bella perra pa una causa.

En o cartel, que vendeba a mia y muitas atras tortillas, meteba "tortilla de patatas de madre". Entiendo lo concepto, prou que sí, pa oposar-lo a "de fabrica". Pero lo contrario a "de fabrica" u a "precocinada" no ye "de mai". En tot caso ye "casera". Porque, por muito bien que cocine mi mai, no ye ella qui la ha feita. Ni ye o suyo papel en ista vida. Y si queremos cambiar os rols asignaus por l'heteropatriarcau, no podemos acumular-le a "la mai" a faina y a exclusividat en a elaboración de tortilla.

Me niego a o rol que me toca d'estar un "fillo imbecil d'o heteropatriarcau" incapable de fer-se una tortilla de trunfas, de mercar-se a suya ropa, de fer-se a maleta u de opinar sobre a belleza d'atro hombre. Me niego a la mia suposada incapacidat de fer dos cosas de vez, como contrimuestro cada vegada que cocino.

Me sorprendió a-saber-lo aquell cartel en un evento pleno de revolucionarias y revolucionarios y que dengún, incluyiu yo mesmo, no tartisenos. Si qui creyemos en o feminismo, y mesmo en l'autochestión y o DIY, continamos con istos mensaches, que no son que bella mena de heteropatriarcau banal, mal andamos.

No hay comentarios: