Escribiba fa uns días sobre los bancos y las queixas que, como usuarias, habríanos de fer-les. Remataba lo post fendo un friendly reminder de que, encara que ye chusto que te queixes por un mal servicio, siempre cal parar cuenta de que yes parlando, por un regular, con una companyera de clase, una treballadora, que no va a heredar lo banco, que no ha decidiu meter-te ixa comisión u que no puedas ingresar diners que los martes impars de luna en mingua y que no gosa poder fer cosa pa cambiar-lo que puyar la queixa a una persona a qui nunca no conoixerás.
En lo mío treballo, entre atras funcions, tiengo la de recibir las queixas d’as usuarias. Beluna mas razonada, belatra mas concietera y unas poquetas sin mica razón. He de decir que, la mayoría d’as vegadas, las queixas son razonables y la chent educada y que, charrín-charrand, tot se puet solucionar. Pasa a sobén que soi d’alcuerdo con la posición d’a clienta en contra d’a interpresa a on que treballo pero que, en no estar la decisión en las mías mans, no me queda atra que fer un protocolario «paso la queixa a dirección» y asperar unas horas pa decir-le por mail u whatsapp lo mesmo que le he explicau ya en persona u por telefono.
I hai un zaguer grupo, bien se vale que a saber que minoritario, de carnuzas que vienen a solucionar los suyos problemas mentals u vitals t’as fayenas d’otri. Dende lo primer momento amuestran una total falta de modos, t’explican cómo fer lo treballo tuyo y te menazan con un ciento de cosas d’as quals sabes que no pueden u no s’atrivirán a fer. Lo millor, si no quiers que lo suyo vereno te chupeixca, ye deixar-les charrar. No quieren solucionar lo suyo problema. Se la bufa lo suyo problema. Quieren chilar-te, contrimostrar la suya posición de poder, sentir-se superiors a belatro por un momento en la suya vida. Asinas que ascuito las suyas faltadas, anyado la información que calga, les digo que prengo nota y poco mas. Quan se cansan, torno t’a fayena y tal día en fará un anyo. Plegar a tener ista actitut me costó un tiempo, ya que antes, como muitas atras, he pasau por las fases de prebar de fer-les venir a plego, de solucionar lo problema suyo a pesar d'os malos modos u mesmo de desfender los intreses d'a interpresas y las suyas normas tot y que no en siga d'alcuerdo.
D’ixa falta de respecto a lo treballo d’otri, d’ixa mala manera d’entender la chusta queixa por un servicio mal recibiu, n’i ha habiu dos eixemplos bien caboliosos en zagueras. L’un, lo de l’ababol pixauto que se metió a grabar a un cambrer d’un kebab pa queixar-se de fateras, fendo-le chantache con que lo yera retransmitindo en directo por lo suyo TikTok. Pa que yo recuperase la fe en la humanidat, y porque a lo zagal se le veye que ye un carafiemo dende lo primer segundo, la reacción d’a chent estió dar-le a lo kebab, a l’atro día, un fascal d’estrelas en las valoracions de Google.
La segunda tien relación con la polemica demanda d’o pasaporte covid en bars d’ocio nocturno. Una d’as conseqüencias buenas d’ixa decisión, nomás d’anunciar-la, ya que en muitos casos sisquiá ha plegau a implementar-se, ye que a-saber-la personas que no quereban vacunar-se por un fuertes principios politicos y morals, los han deixau aparcaus por una de bravas y dos bieras. En l’atro costau ye meter-les un entrepuz a muitos bars chicotz que ya prou tienen con aguantar a seguntes qué parroquianos, que les ha costau fer-les venir a plego pa que no fumen en las mesas y se metan la careta. La compresión d’os clients, igual como en lo mio treballo, cuento que ha estau la norma cheneral. Independientement de que se siga d’alcuerdo con lo pasaporte covid u no, la cambrera no tien la culpa. Ni decidió la lei, ni se la puet blincar y, en lo caso de bars chicotz, se chuega la supervivencia mesma d’o negocio si le meten una pinyora. La reacción, manimenos, de belún estió bien fura, acusando a las hosteleras de faixismo, de colaboración con Bill Gates u de que me sé yo. Plegando mesmo a lo caso de bell lugar d’o País Valenciano a on que, organizadas, van menazando a los bars que lo demandan. Quan s’enteren de que i hai bars que no te deixan entrar-ie si portas vambas, ¿qué no farán? Dimpués de tot lo que han habiu y encara han de pasar las hosteleras, pa forro de bota, les vien una clica a embolicar-les mas la vida y a queixar-se a qui, probablement, nunca no hese meso una mida asinas.
Prou pena ye ya haber de treballar, como p’aguantar cretinos. Si tiens cosas a queixar-te, no te calles pero recuerda que, por un regular, qui ascuita la tuya queixa ye treballadora como tu y como yo. Que ye en lo suyo treballo en ixe momento – probablement no pas tu – y que si no fuese asinas talment no t’atrivirías a tractar-le como le tractas. ¿A que lo tiktoker no le charraría asinas a lo mozo d’o kebab si no fuesen cambrero y client? Porque bell día pillas a bell treballador que leva tot lo día fochando, farto de no arribar a cabo de mes y le vas con ixas costodias y te fote un lapo como lo que le dioron a lo caraanchoa con qui tantos nos hemos identificau bella vegada.
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