lunes, 13 de julio de 2020

Nuevas voces d'Aragón y l'albergue d'Acumuer. Tierra de barrenaus 6x21

Albergue d'Acumuer
Foto: Ana Pelegay
La parte final d'a temporada de Tierra de barrenaus ya ye aquí. Queda nomás quatre programas que plegan con contenius que aspero que tos faigan firme goyo y que servirán pa rematar un anyo raro. Ya soi treballando en la sietena, prou que sí, y aspero las vuestras ideyas, propuestas y aportacions. Pero tanimientres no tos perdatz istos zaguers TdBradio, porque no tos farán burro falso.



En la primer parte charramos de l'aragonés. Qui amamos y estudiamos ista luenga gosamos d'aguardar en candeletas novedatz editorials como la que traigo en iste programa. Nuevas voces de Aragón, escrito por Brian Mott y publicau por Edicions Transiberiano ye un libro que disfrutará qualsiquier persona que tienga intrés por la nuestra luenga. Replega textos y grabacions en aragonés dende Ansó dica Benás y en catalán de norte a sud, antimás de beluna d'as parlas de transición. Juan Pablo Martínez ye miembro d'a editorial y un d'os que treballó en la edición. En la entrevista nos explica bell detalle sobre lo libro, las grabacions, feitas entre 1968 y 2018, u lo propio autor. Un nuevo volumen que anyadir a la nuestra biblioteca d'imprescindibles de l'aragonés.

Lo viache d'o programa nos leva enta Acumuer, un lugar de l'Alta Galliguera a on que Ana Pelegay y dos companyeras chestionan l'albergue d'Acumuer. Un puesto bien desconoixiu pa muitas aragonesas, pero pleno de paisaches y cultura. L'edificio ye l'antiga escuela d'o lugar y dende astí podremos disfrutar d'una zona rebonica. Ana nos recuenta tot lo que podemos fer-ie y nos convida a pasar-ie bell día iste verano.

En la parte mosical, rap y reivindicación se chuntan una vegada mas, pa desfender la sanidat publica debant d'a enrestida de l'alcalde de Zaragoza que planteya un nuevo negocio sanitario pa los suyos amigos. Quatre voces que se devantan contra la privatización d'a salut. D'o calaixo de cancions, en quitamos una versión que se fació fa bells pocos anyos d'un tema que en tien mas de quaranta. Un clasico valenciano que reversionó un d'os grupos mas boriners d'a scena valenciana.

Programa #80

No hay comentarios: