miércoles, 12 de diciembre de 2018

Musicassettes. Historias d'un insti publico VI

Talment m'entivoque. Probablement, de feito. Pero cuento que las nuevas cheneracions, los que agora fan entre catorce y vinte anyos, han perdiu lo concepto d'identidat mosical que tenebanos quan yera mas crio. Afortunadament, en la mia opinión. En l'instituto yo teneba una manera de vivir la mosica, que creyeba que yera la sola manera de vivir-la, pero a escape descubrié que no yera asinas. Dos historietas lo ilustran prou bien, pero antes, contextualicemos.

Ascuitar una mena de mosica yera a soben mas una militancia que un gusto. Las rappers nomás ascuitaban rap, las heavies, heavy, las punkies, punk y asinas asinas. Salir-se-ne yera quasi traición. La resta d'estilos mosicals, pura vasuera. Lo qual me creyaba un problema porque siempre he teniu las orellas pataleras pa tot lo que i entrase. Por lo mio walkman igual te pasaba Depeche Mode que Reincidentes, Manowar que Suede, Tako que Beastie Boys, The Sisters of Mercy que Ska-P. D'estetica pasé por lo jevitronismo y lo rollo siniestro, como tantas atras companyeras, con bell toque punk de cabo ta quan. La mayoría d'a chent que me chuntaba yeran d'ixa coda. Basicament ascuitabanos rock y qualsiquier mosica que sonase en Planta Baja, Atrio, Posturas y DeVizio que yeran los guariches que freqüentabanos. Asinas que la resta de grupos me los ascuitaba yo solet d'amagatons en casa mia.
 
La mosica, quasi toda la mosica, yera pa yo una pasión. Antimás de mercar-me bell disco quan chuntaba perras, la mayoría d'as cosas que ascuitaba iban en formato "cassette gravau". Bella amiga te pasaba l'orichinal - u mesmo ya bella copia - y te lo gravabas en casa. Pa lo que no compartises gustos tenebas las bibliotecas, que gosaban de tener bella chiqueta colección de CDs que podebas amprar por bella semana. Mesmo bi habió un tiempo que s'ubrioron bella mena de videoclubs de CDs que se i podeba trobar cosas mahas. N'i heba uno en la carrera Latassa que visitaba semana par d'atra a on que trobé por primer vegada muitas d'as cosas que agora ascuito.

China-chana la mia colección iba creixendo. Lo repalmar se m'empecipiaba a quedar chicot. Iba trigando los discos que menos goyo me feban y los ficaba en un calaixo, pa continar tenendo a man los que mas sentiba. Pero lo problema espacial, en una cambra prou chicota antimás, me anguniaba. Comentando-lo a una d'as amigas - que le clamaré Milana, p.e.  -  me contó qualcosa que me deixó sin sangre en la pocha. Ella no patiba por espacio, ni heba de fer pocha pa mercar nuevas cassettes virchens a on que gravar-se los nuevos discos que le isen fendo goyo. Teneba un zarpau de cassettes, no mas d'una decena, y iba machacando-los seguntes iban salindo nuevas cancions que le cuacasen. Ixo significaba que no teneba garra canción gravada de mas d'un anyo, u mesmo menos. Nunca no sabié a qué ritmo iba sustituyindo-las. Pa yo ixo yera un crimen. ¡Blasfemia, anatema, herechía! No adubiba a entender que belun podese ir cambiando terne que terne la mosica que ascuitaba, sin tornar nunca a sentir discos anteriors. Que le fese tant poco aprecio a cancions que le heban puesto estremolecer bell anyo antes. Milana iba siempre a la moda, ye claro. Los suyos bars y gustos mosicals yeran atros bien diferents d'os mios y d'os d'a clica nuestra. No sé si ixo tendría relación. Talment en lo rock somos mas fetichistas con ixo d'amuntonar material. En aquellas envueltas ni se m'hese pasau por l'esmo esborrar un d'os mios discos pa gravar-ne unatro dencima. Agora simplament no fa falta.

Las tertulianas viellas, que odian tot lo que les fa recordar la suya edat, se fan la mofla d'una moda que acumulan a la cheneración millennial. Diz que i hai chent agora que, pa adubir a veyer todas las series que s'aprecisa pa estar a lo diya las fa reproducir un poquet mas aprisa d'a velocidat normal de visionau. Por un regular a 1,15x u mesmo a 1,5. Ye qualcosa que entiendo, ya que yo tamién paso pena por no poder veyer tot lo que querría, pero que decidié de no fer. M'estimo mas de veyer una serie menos que de veyer-la malament. Lo caso ye que isto, que hue fa que s'espante tanta chent en rufiertas y retz, ya lo feba una amiga mia. 

Extremoduro tocaba en Zaragoza y quasi toda la clica mia ibanos t'o concierto. A todas nos feba a-saber-lo goyo fueras de una - que le clamaré Martina, p.e. - que no los conoixeba, pero que i veniba por estar-se con nusatras en una borina que se barruntaba fura. Unatra amiga le deixó lo disco de Agila, que yera lo que lo petaba alavez. Bell diya dimpués le preguntó si le heba feito goyo. Martina fació un cenyo de "meh" que estranyó a la que le heba deixau lo disco. "Bueno, pero las letras te habrán molau, que son bien buenas", le dició, a lo que Martina respondió con un "ye que no las he entendidas guaire porque lo he ascuitau a velocidat doble". De nuevas, me feba cruces. ¿Cómo se podeba cometer ixe atentau contra la mosica de Robe, lo nuestro profeta d'aquellas envueltas? Cuento que Martina teneba bella mena de "deber" de ascuitar lo disco antes d'ir t'o concierto que, efectivament, heba cumpliu. Desconoixco si lo concierto le fació goyo u no, pero a fe que no cantó garra d'os temas. Asinas que unatra vegada s'acusa a las millennials de fer qualcosa que ya feba beluna fa vinticinco anyos.

Todas dos me descubrioron que bi heba maneras diferents de relacionar-se con la mosica. Que bi heba chent que no le daba toda la importancia que le daba yo. Mesmo dimpués conoixié chent que la mosica, en cheneral, se la bufaba de tot. Que nian teneba un disco en casa suya. Me contina resultando de dificil entender, ya que iste arte ocupa una parte muit important en la mia vida, pero la mayoría d'a chent no entiende la mayoría d'as cosas que foi, asinas que bienvenidas Milana y Martina, y que faigan lo que quieran con las suyas cassettes, que pa ixo son suyas.

No hay comentarios: