viernes, 3 de julio de 2015

Locals aragonesistas. Tierra de barrenaus radio 1x04

De como plegué a tener a ideyolochía que agora tiengo y a intresar-me por a cultura y a luenga aragonesa, d'a mia identidat politica, cultural lingüistica y nacional, bi ha muitas cosas que han influyiu. Una d'ellas, y bien important, ye estada os locals y bars que i soi estau. A la fin, i he pasau horas a trompicuesco, asinas que bella cosas siempre s'apega.

Con bellas personas que empentoron ixos locals aragonesistas y que los facioron funcionar charremos en o 4º Tierra de barrenaus radio, que ya puetz ascuitar u descargar-te.



Borina, conciertos, apegallos, fanzines, revistas, amigas, parellas, mosica, trobadas, charradas, reunions, pleitos, problemas con a poli u as vecinas, charradas, zorreras, "blancazos", accidents, virolla, chentas, cenas, socalces, vermuts eternos, cabos d'anyo, .... de tot pasaba en ixos locals....

De bien chicorrón, conoixié as dos Espelungas. A primer quasi de casualidat y a segunda por pocas pero intensas nueit. En ixa segunda Espelunga ya prencipiaba a viyer como bi heba atras muitas personas con parellanas inquietutz a las mias, pero que'n sabeban muito más que no yo.

A Penya Borina de Nogara y o Dispierta Fierro estioron os scenarios d'as mias nueitz de cutio por muitas anyadas. En Borina, yera increyible de viyer a cantidat de chent que podeba chuntar-se-ie en una nueit de Pilars charrando aragonés. D'o Fierro, que dimpués esdevendría Casa Lambrote ya en charré fa poco. Tenió un papel central entre una parte muito important d'os movimientos por a soberanía politica y cultural en Zaragoza, como punto de trobada y, prou que sí, de borina.

A Enrestida, que naixió tamién con un esprito más bien boriner, se tornó a escape en una alternativa prou seria como centro social. Ye ixe espacio que sabes que siempre puetz contar con ell y que ferán tot lo posible ta meter-te facils as cosas que quieras organizar. Antimás d'haber feito actos de toda mena y de firme intrés.

No cal ixublidar a Chobenalla, atro important achent aintro de "l'aragonesismo" (sia lo que sía ixo), y que tenió dos locals. Uno en Uesca, a finals d'o sieglo XX, y atro en Zaragoza chusto dimpués de que los fesen fuera de CHA.

Aspero que en istas dos horas, que las pasemos tant bien, tos faigan tamién goyo y tos animen a ubrir un local u a colaborar con a chent que treballa firme ta que podamos disfrutar-los.

No hay comentarios: