sábado, 9 de octubre de 2021

Presión #Inktober 09

A la fin s'ha reconoixiu lo mio treballo y entrega a iste país. Hue me dan la medalla d'o merito profesional. Aspero que no quede aquí, y que iste siga nomás lo primer d'a serie de galardons que m'he ganau. La mía luita contra la delinqüencia y lo terrorismo en todas las suyas formas ha salvau vidas a-saber-las y, dica agora, he estau anonimo, amagau, silenciau.

Luent queda aquell primer caso que tenié. Lo criminal quasi fuye. Lo pillemos en la muga con Francia a on que, en aquellas envueltas, se les acubillaba quasi como herois. Si blincaba la linia que nos separaba d'os gabachos se quedaría libre. Acceleré a tot meter dica que nos acerquemos prou y, con un choque, le facié salir d'a carretera. L'auto nuestro no quedó bien, pero lo suyo yera quasi ferralla. Afortunadament yeran vivos. Astí mesmo, en la marguin d'ixa carretera, no guaire luent de l'auto, le empecipié l'interrogatorio. No aguantó la presión, pero antes d'escrabutar cantó como una cardelina.

La información que le ranqué nos fació firme honra. A l'atra semana ya hebanos cazau bell companyer suyo. “Te lo deixo a tu”, me dició lo mío superior antes de zarrar la puerta d'a cambra d'as mantas. Cuento que ya heba parau cuenta d'as mías estrucias pa los interrogatorios. Iste me costó mas. Quasi se pasan las 72 horas d'incomunicación. Quasi. A la fin rebló, como reblaban quasi totz. La coixera que se le quedó pa cutio le'n acumulemos a una lesión esportiva. No sé por qué, pero d'aquell me quedé un d'os dients que perdió. Me lo trobé en la buchaca dos días dimpués, sin remerar nian que lo i heba ficau, y decidié de fer-ne colección. Dende ixe día m'empecipioron a clamar “lo dentista”.

La mía fama empecipió a ixemenar-se por lo suyo entorno. Lo mío nombre les feba miedo. Si agafabanos a belún, los míos companyers me feban servir como guzpata. “Como no me confieses a yo tot lo que sepas, vendrá lo dentista”. Mas d'un se cagó dencima, me dicioron. A la fin nomás m'ocupaba d'os mas duros, d'os que se resistiban prou, d'os que creyeban que podeban salir d'astí sin parlar.

Tot estió a pocas d'ir-se-ne a la gatatumba por un carnuz. Companyer, pa forro de bota. U ixo se deciba. Un d'ixos que bambian d'una etica y uns comportamientos que sí que se pueden permitir, en tener uns destinos poco mas que administrativos. La suya denuncia fació que s'ubrise una investigación sobre las mías practicas. Bien se vale que la resta d'o cuerpo sí que sabe lo que ye companyerismo. Calió fer cacegar bell informe y fer-les entender a belún d'o que heba pasau por las mías mans las conseqüencias de que explicase que heba pasau en ixe tiempo. Fació falta tamién bella clamadeta a chueces y politicos que entendeban la nuestra fayena. Pero a la fin, aquell afer s'archivó. Poco dimpués, con vientos mas favorables, estricallemos de tot la carrera profesional d'ixe papafiga. Acabó deixando lo cuerpo. Y esvurciau, dimpués de que la suya muller recibise unas fotos a on que amaneixeba en un club con unas senyoretas d'Europa de l'Este. En ixos anyos hebanos aprendiu bien a fabricar las prebas que calese. Ye impresionant lo que pueden conseguir los d'a unidat informatica. Simpaticos, ixos frikis.

Las luitas han iu cambiando en totz istos anyos. No pas los metodos. Tenemos mas cataticos, mas habilidat y experiencia y, encara que metan camaras por tot, siempre quedará lo furgón, lo quarto de mantas u lo cable que falla por “qüestions tecnicas”.

Ya yera a pocas de chubilar-me, pero iste premio de hue, m'anima a polargar lo servicio bell anyo mas. I hai muito choven camamilón que entra en lo cuerpo creyendo-se que la información se consigue con parolas amables, u con las tecnicas de negociación que aprenden en los cursos de formación interna que fan los sendicatos pa financiar-se. Cal amostrar-les, a ixos mas que mas, cómo son las cosas por aquí. Pa que isto funcione han d'aprender las tecnicas. Si no, a saber en qué sociedat viviríanos.

No hay comentarios: