domingo, 10 de octubre de 2021

Esleixir #Inktober 10

- ¿Qué tal plantas, Eva? Aquí te traigo lo costo. ¿Me puedo posar?

- ¡De pistón! Traye, que me'n embolico un. Posa-te, prou que sí. Iste ye un país libre.

- Hahaha. Libre, diz. ¿Quantos te'n has fumau ya?

- Garra. Pasa-me un papel, que me los he deixau en casa. Libre ye. Tu siempre ronyando d'a falta de libertat. Aquí, a lo menos, podemos trigar quí nos gubierna.

- No pas. Ixo no ye esleixir. Nos dan dos, tres, quatre opcions como muito. Y todas se pareixen a la resta en lo esencial. Esleixir ye atra cosa. Ye libertat pa decidir-lo tot.

- ¿Como qué? Iste costo se crema malament, Carla.

- Ya lo sé. En zagueras me lo pasan prou malo, pero ye lo que tenemos. Yo no tiengo libertat pa decidir a qué hora engancho, por eixemplo. Totz los días me devanto a las siet, me pillo lo tramvía, a rebutir d'atras belulas como yo, foi lo trachecto dica la fayena y empecipio a treballar con tasament un café en la fonsera. Lo chefe, ya quan le sale d'as suyas santas bolas, se'n viene a explicar-nos cómo hemos d'estar en lo puesto a on que, con suerte, nos fotemos nueu horas por día. Ell puet esleixir, no pas yo.

- Prou que sí. Porque ell arrisgó las suyas perras y tot lo que tendría pa que la interpresa funcionase. Ell tenió la ideya. Que regular que ha estudiau mas que no tu, que tiens una FP y gracias.

- ¡Ya que hese teniu yo perras que arrisgar! ¡Y que m'hesen pagau los estudios! Osma, Eva, que ya sabes que en casa mía no se gastaba ni en luz. Que d'hivierno yeranos tot lo día con las mantas de cambra en cambra pa escusar-nos la calefacción.

- Pues ya veyes. Agora gracias a lo tuyo chefe podrás fer pocha y bell día vivir millor. Talment mesmo tiengas diners pa ninviar a la filla tuya ta la universidat.

- No pas t'a que fue ell. Con diners, chufletz, que se diz. Lo chefe mío, hereu. Los estudios suyos, pagaus de pai, no a pur de estar-se ueito horas mallando. ¿Y arrisgar? Si tenese yo familia con perretas y una casa t'a on que tornar si me quedase sin no res, tamién arrisgaría. Que no te creigas tu que no tiengo yo ideyas de negocios, u anglucia, u cosas que faría si podese.

- Demanda un credito a un banco. Si les presientas un buen prochecto, regular que te lo financian.

- ¡Au va! No me financian ni l'academia de l'anglés d'a nina. Con los bancos yo no quiero cosa. Que dimpués faltas quatre días de pagar-les y te fan fuera de casa sin aguardar ni a que en saques los quadros.

- ¿No querrás que te den las perras de baldes, por no cosa? Son un banco y un negocio, y les cal, como a totz, fer diners. ¿A qué tu si no cobras, t'encarranyas? Pues ells lo mesmo.

- Prou que sí, pero yo me quedo con cara fata y no me queda atra que ronyar. U tirar de sendicato y vaga, que son horas y horas de mas treballo y zaragatas a embute pa conseguir simplament lo que ye mio.

- ¡Pasa-me lo porro, que ya fa ulor d'ungla! Mira-te, lo que te caldría ye aprender d'o tuyo chefe y d'o tuyo banco. Fer pocha, presentar la tuya ideya, buscar las subvencions ixas que fa lo gubierno, que n'i hai a embute, y te montas lo negocio. Que talment en primeras te calga fer muitas horas – a fe que lo chefe tuyo en fació quan empecipió con la interpresa – pero dimpués podrás vivir con ell, y enganchar a la hora que te pete, y decir-les a los tuyos umpa-lumpas lo que han de fer.

- Tu sí que yes una umpa-lumpa, Eva. D'a patronal y lo capitalismo...

- ¡Noooooo! No empecipies con la retolica tuya, Carla. Que cada vegada que dices capitalismo en bell cabo muere un gatet.

- Hahaha. Que ababola yes. Pasa-me-lo, que agora la ungla que se crema ye la tuya. ¿Sabes qué?

- Di-me, Carla.

- Que si bell día consigo lo cauquerré pa fer-me la botiga que m'he pensau y puedo ubrir-la, t'achustaré a tu pa que i treballes.

- Pues bien contenta que seré d'estar baixo lo tuyo mando.

- Cal que sí, pero ixo no ha de pasar.

No hay comentarios: