miércoles, 6 de octubre de 2021

Esprito #Inktober 06

Diz que los arbitros siempre perchudican a l’equipo d’uno. Que a sobén no exercemos ixa neutralidat que se nos suposa, ni l’esprito esportivo que diz que hemos de cusirar que i haiga sobre lo campo de chuego.

En lo mio caso yera verdat. Antes d’o partiu me feba una gambadetas por la contornada de l’estadio que me tocase de treballar-ie. Trigaba una persona a lo tun-tun, que no portiase garra distintivo d’as suyas preferencias futboleras; ni tapabocas, ni chambretas, ni sisquiá un pin. Me i acercaba y le preguntaba ¿vusté de qué equipo ye? Y a l’equipo que me decise, lo hodeba vivo. Por muit bien que chugasen ixe día, yera raro lo partiu que no conseguiba que perdese. Y ye que tener la chusticia d’a tuya parte ye bien important. Bella vegada, bell equipo, conseguiba blincar-se todas las trampas que le meteba y ganaba lo partiu. Alavez, pa la siguient que me tocase arbitrar-los, no repetiba lo procedimiento. No preguntaba a dengún. Feba tot lo posible pa equilibrar la mía cuenta personal y que perdese. Nunca no me venceban dos vegadas. A la fin acababan perdendo.

Como lo metodo yera puro azar nunca no m’acumuloron que le tenese quimera a tal u qual equipo. A totz les feba zancochos. Simplament se creyeban que yera mal arbitro. Se preguntaban, alticamaus, como podeba haber plegau en primer división. Contaban muitos que tendría bell parient, u contraparient, u amigo, u amant, entre la chent encargada de trigar los arbitros de primera. La verdat yera que, dica arribar en la categoría d’honor heba estau tot un profesional. Equidistant, riguroso, agudo. Ni chugadors ni aficionaus podeban meter un pero a las mías actuacions. Sí pas los hooligans, que a ixos iguals les tien lo que se veiga en las imachens de televisión ni en lo campo, que tot lo que perchudique a lo suyo equipo lo consideran inchusto. Pero la resta, lo que teneban lo minimo d’obchectividat exichible a un verdader aficionau a lo futbol, teneba bien buena opinión de yo en las divisions mas baixas.

¿Que por qué lo feba? ¡Qué me sé yo! Lo d’o futbol d’agora no me feba goyo. Tant espectaclo, tant podriu por los diners, con tot ixo d’as casas d’apuestas y los equipos en mans de cheques arabes u d’interpresarios que no i veyeban que un listau de posientos contables. Pero no yera ixo. Tot ixo ya lo sabeba quan accepté lo puesto. Estió como un concieto. Una maneras de divertir-me en lo mio treballo, de comprebar qual yera lo mio poder y las conseqüencias d’aplicar-lo a la guingorria. Con lo cenyo bien serio le quitaba l’amarilla a belún entre que m’esmelicaba por adintro con los suyos chilos y protestas uns segundos antes de quitar-le-ne la segunda por faltar-me. L’estrapalucio de l’afición fendo-se alcordanza de mi mai, mi pai y parients de dica quarto grau yera pa yo una sonata d’ixas que te levan dica paisaches primaverals, que te sientes en bella mena d’Edén si zarras los uellos y deixas que la mosica te i transporte.

Duró poco, ye claro. En bella ciudat tenioron la ideya de declarar-me persona non-grata. Muitas d’ellas no las hese visitadas nunca si no por lo treballo mío. ¿Qué se creyeban? Vai, aquí lo lugarón mas fierizo se creye que ye París y contimpara la suya ermita con Notre-Dame. A l’arreu, quantas ciudatz les fueron copiando. En casa mía me metié un mapa politico d’a peninsula y iba clavando una chincheta en cada cabo que me refusaba pa ir a visitar-lo malas que tenese bell rato. Dimpués, allí, como la mayoría no me reconoixeba, me gosaban tractar prou bien, como a un turista mas. Me gronxiaba con cada gracias y por favor d’os cambreros suyos, u d’os treballadors d’os museus y las oficinas de turismo.

A la fin pasó lo que heba de pasar. En un d’ixos puestos que no i yera bienveniu, una clica de carnuces, totz bien fuertes, con los brazos fendo ixos arcos de qui no puet pegar-los a lo cuerpo en tener-los rebutients de musclos, me fotioron firme sobo. Me deixoron feito un zarrio, pobre de yo. Me quedé con quatre dients menos y tarde quasi un anyo en recuperar-me de todas las lesions. Pa forro de bota, me sacoron la licencia d’arbitro. Ya no podría chuflar ni en los partius de solters contra casaus. Teniemos chuicios a-saber-los. Contra la federación y contra los animals que m’abatanioron. Y d’ixo vivo agora: d’as indemnizacions que la mía advogada - una choya de zagala, gana los chuicios mas embolicaus, si queretz tos paso lo suyo contacto - me consiguió.

Me dedico a las mías cosas. Foi maquetas, leigo muito, totz los dias foi gambadetas por la ciudat… cada tres u quatre meses viacho ta bell cabo. D’ixos a on que soi “grato”. Y he trobau nuevas aficions como comentar en internet lo malos que son restaurants que nunca no he visitau u clamar a la policía pa denunciar delitos que no existen. Lo futbol no lo he tornau a veyer. Agora m’aburre.

No hay comentarios: