martes, 5 de octubre de 2021

Cuervo #Inktober 05

Diz que entre los animals mas intelichents d’a Tierra, i son los cuervos. Siempre se m’ha feito curioso que tiengan un puesto en ixa lista. I hai, en ixe salón d’a fama d’a sapiencia animal, muito bicho que las suyas capacidatz son caboliosas. Nusatros, prou que sí, y atros monos de toda mena. Tamién los delfins y las ballenas, que tanto goyo nos fan quan chugarrían con nusatros. Los cans, ye claro, que mesmo les entrenamos pa que treballen de policías, u de guías pa los ciegos u pa que faigan la fatera que pertoque. N’i hai d’atros curiosos tamién, como los pulpos, que diz que mesmo puede ubrir potes, con ixos tentaclos que a tot s’agarrapizan. Pero lo d’os cuervos siempre m’ha deixau sin sangre en la pocha.

Guarda si tienen la capeza chicota los muixons. Astí ye imposible que i culla guaire. Manimenos, en ixe crapacinet tant menuto, diz que se preixina d’estratechias pa resolver problemas relativament embolicaus. Y ye verdat. He visto videos que fan cosas que companyers mios d’especie no sabrían fer. ¡Que en lo nuestro taxón tenemos cada elemento que pa qué!

Aquí, en Zaragoza, de corvidos no n’i hai que dos: la gralleta y la picaraza. De corviellas, cuervos y gais, te cal marchar t’o campo pa veyer-ne. Pero de picarazas n’i hai a embute. Por tot. En totz los barrios, en los parques y en lo bell meyo d’a ciudat. Las picarazas, fatín-fatiand, pueblan toda la urbe. Igual como las palomas, pero dando menos mal. Y estando muito mas polidas, ixo ni se discute.

Siempre m’han feito goyo, con ixos reflexos azuls en la coda. Blincando u caminando, seguntes les convienga. Aterrizando d’ixa manera tant elegant, controlando cada chiro pa cayer en tierra suaument. Quan leyié lo d’a intelichencia, la mía envista sobre las picarazas cambió. A millor, en primeras. Empecipié a esmachinar-me-las preixinando lo que fer. La suya uellada, dica alavez muerta, como de Funko-Pop, se me feba analisadera, como si en cuenta d’estar buscando bell cuco pa minchar fuese planeando fer-se con la chefatura d’un hipotetico gubierno picarazo.

La intelichencia, como bien sabemos los humans, se puet fer servir pa lo mal. Pa ferir, pa matar, pa que lo pior de nusatros prenga lo control y sigamos innecesariament cruels. Aquell día descubrié que las picarazas son intelichents d’a mesma manera que nusatros.

En frent d’a botiga a on que treballo bi ha un chiquet parque a on que las picarazas no son mica estranias. Sentiba lo suyo soniu a soben. Pero ixe dia pareixeban esgramacar mas que grallar. Feban firme estrapalucio, asinas que salié d’a botiga a veyer qué pasaba. De maitins no bi ha guaire actividat, asinas que no yera problema que deixase lo mio puesto bell rato. La scena que trobé me enarcó. Una d’as picarazas yera picotiada, con lo tozuel quasi calvo, y heba perdiu quantas plumas d’a coda. Atras tres le enrestiban terne que terne. Una baixaba, le foteba con lo suyo duro pico en la foyeta, u en lo cuerpo, u le empentaba, y pasaba lo redolín a la siguient, que feba lo mesmo. Las que no yeran atacando se quedaban, limpio chilar, mirando-se-la fito-fito. M’esmachiné ixa mesma scena si fuesen humans y se me cheló la sangre. ¡Au va! ¡Marchatz, deixatz de dar mal a ista pobreta!, chilé a las maltractadoras. Con la chaqueta agafé a la victima d’as suyas picadas. Tasament se teneba. La fiqué en la botiga, en una caixa, con un poquet d’augua y una mica d’o pernil dulz d’o sandwich que m’heba levau pa almorzar.

En rematar la chornada se’n vinió ta casa mía. Astí le curé una mica las feridas, la escosqué y prebé de que minchase. Una amiga, que sabeba d’ornitolochía, m’aconselló como cudiar-la y, poquet a poquet, fue recuperando-se. En bell par de semanas consiguió esvolastriar por casa. Iba torpe y se fotió bell truco con las paretz. Normal, d’atra man, en una casa chiqueta como la mía. Yera plegau lo momento de deixar-la marchar. La fiqué en la mesma caixeta que heba feito servir pa rescatar-la y la liberé en lo mesmo puesto que la heba trobada. Voló bien. Se’n puyó ta un d’os esbarizaculos que bi ha pa los ninos y me pareixió que, dende astí alto, me gralló un gracias. Si de verdat son tant listas como se diz, creigo que estió conscient d’o que heba feito por ella.

Poco me duró l’alegría. Tres días dimpués amaneixió muerta en la puerta d’a mía botiga. Lo suyo calavre yera en lo bell meyo, bien vistero, fendo-se imposible d’ignorar. Quan la vide, se m’esbaró una glarima por lo caixo. ¡Con lo que m’heba costau de que se recuperase! Talment beluna d’as curas no la heba feita bien de tot. U yera masa ferida pa sobrevivir por muito que fese. Agafé lo corpichón d’a mía quiesta au. La deixaría en una d’as vasueras d’a plaza y prebaría d’ixuplidar-la pa. Quan me chiré, cinco picarazas se me miraban dende alto. Dende farolas u las brancas de bell arbol me cusiraban. Calladas. Sin tartir. Con ixos uellos, ausents de vida, clavaus en lo muixón por portiaba en la man. En ixos crapacinetz, tant menutos que ye increible que puedan acullir tanta intelichencia, feban plans contra yo, por haber polargau talment la vida d’a suya enemiga. Lo sabeba de bella manera. Fue dica la vasuera sin deixar de mirar-me-las, caminando a moniquet, prebando de no fer garra movimiento que podese fer-les pensar que las menazaba. Las picarazas tienen picos fuertes y duros. Talment no me matasen, si m’atacaban entre todas, pero buen zancocho me podeban fer. Quitar-me un uello, por eixemplo. Dixé lo calavre en la vasuera y torné t’a botiga. Adintro ya yera seguro. Chusto antes de zarrar-se la puerta, todas cinco facioron un gralliu. “Las cosas de picarazas se solucionan entre picarazas”, me pareixió que deciban.

Inspirau en la historia recontada en lo blog Tierra de barrenaus: https://barrenau.blogspot.com/2017/06/arya-la-picaraza.html


No hay comentarios: