martes, 19 de octubre de 2021

Bucle #Inktober 19

Greta saludó a lo detector de personal. Entraba en la botiga un día mas a la mesma hora. Saludaba a Raúl, qui le daba lo relevo un día mas a la mesma hora. Le explicaba las fayenas por fer. Las mesmas día sin atro. Y empecipiaba lo suyo aburriu turno.

Por cada día se le feba mas duro, mas canso. Ya levaba masa tiempo en Spathings, feriando cataticos a toda la galaxia. En los primers tiempos, quan la achustoron, tot yera nuevo, ilusionant. Descubriba terne que terne nuevos dispositivos, de mal trobar en los planetas que heba viviu antes, con utilidatz que nian heba esmachinau. Los exploradors, la sección d'a interpresa que viachaba de mundo en mundo mirando nuevas – y viellas pero desconoixidas – tecnolochías, le recontaban historias apasionants. Pero agora, dimpués de tantos anyos, tot lo que teneba en la botiga le pareixeba zarrios. Cosa no le sorprendeba. Entraba, vendeba, mercaba, controlaba las comandas, atendeba a los alpacers que nunca no gastaban ni un credito, avisaba a los ladrons de que les yera veyendo antes de clamar a las autoridatz, feba caixa y marchaba ta casa.

Remeraba, totz los días, ixa viella canción clasica d'a Tierra. Charraba d'a rutina y los treballos. ¡Te agachas, lo abres, lo pones y pom! deciba la letra, escrita en un dialecto muerto feba sieglos. “Fe-te un firiulano totz los maitins y veyerás la vida d'atra manera”, le deciba siempre Raúl quan la veyeba tant caricacha en lo cambio de turno. “Yo lo foi y ya me veyes”, y exacheraba lo riso patantón que siempre feba.

No bi heba guaire fayena quan ixe client entró. Yera un humán normal, d'un planeta bien terraformau a on que no heban patiu las mutacions d'atros puestos. Se le veyeba sano, altero, con presencia. Portiaba un gambeto largo y, sobre los huembros carriaba una mochila d'esporte.

- ¿Mercar u vender? - preguntó Greta si nian saludar, como teneba de costumbre dende feba tiempo.

- Vender – respondió con una voz grau y agradable.

Quitó d'a mochila un aparato no guaire mas gran que la suya man. Lo deixó, con cudiau, sobre la bancada. Greta fació uellos. Por primer vegada en muito tiempo teneba debant d'ella qualcosa que no conoixeba. La curiosidat que siempre heba teniu y que en zagueras remaniba castigada en bell cantón fosco d'a suya personalidat, fació tranya, invadindo cada celula d'o suyo cuerpo.

- ¿Qué ye isto?

- Un trencabucles. Se me fa raro que en un puesto tant prestichioso como Spathings no lo conoixcatz – respondió somarda lo client.

- Pues no, no podemos estar en tot, pero a fe que lo tiengo en lo catalogo, asinas que no te creigas que me puetz trapaciar – mintió – Cuenta-me, ¿pa qué vale y por quanto lo quiers vender?

- Un trencabucles, como ya puetz entrefilar-te, vale pa trencar bucles temporals. Si atendietz un poquet en las clases de Quantica d'a escuela ya sabrás que i hai chent que, de cabo ta quan, se queda entrascada en un bulce temporal que ha de repetir terne que terne. Ye un fenomeno prou común en seguntes qué zonas d'a galaxia. Puet estar de bella hora, d'un día, una semana, u mesmo de toda una vida. Gosa estar un infierno y son de muit mal trencar. Ista maravilla fa que se trenque lo bucle y la persona que lo ye patindo pueda salir-ne.

Lo tornó a agafar y lo devantó en l'aire.

- Y mira-te, tien totz los controls en perfecto estau. Tasament s'ha feito servir una decena de vegadas. Funciona de pistón. Fabricación buena. Los millors materials.

- ¿Quanto quiers? - preguntó entre que lo suyo tozuel empecipiaba a establir la estratechia de negociación si lo client deciba un pre masa alto.

- Setanta mil creditos.

Ixo yera una estrena, se pensó. Tot y que no servise pa guaire, nomás por coleccionismo, podría enguerar-lo a bell friki galactico con sindrome de Diogenes. Con tot y con ixo recatió. No guaire, no quereba perder lo tiempo encara que no tenese cosa a fer con ell.

- ¡Au va! No n'i hai guaires, como iste, y sé que lo puetz vender facil por mesmo doscientos mil creditos.

- Ya sabes, porque tu mesmo me l'has dito, que por ista parte no i hai guaire chent en entrascada en bucles temporals. ¿Sabes quanto tiempo lo habré de tener en l'almagacén, si ye que nunca en sale?

- Anunciatz-lo. Veyeretz como lo vendetz de camín.

- Ixo ye mas cauquerré. Te puedo dar cinquanta mil como muito.

Lo trencabucles acabó cambiando de mans. Lo client comprebó que los diners s'heban transferiu correctament y se despidió amablement de Greta.

- Torna si quiers fer mas negocios – le dició entre que saliba, como le heban amostrau a decir en lo curset de formación.

Se'n fue ta l'almagacén. Un d'ixos espacios paradoxicos que yeran mas grans por adintro que no por difuera. Yera lo cutiano en todas la botigas Spathings, una tecnolochía no guaire conoixida que les feba firme honra pa poder amuntonar tanto catatico.

Enchegó lo trencabucles. Pa fer-le la ficha d'entrada heba de prebar si funcionaba bien. Fació lucetas bell segundo y se quedó en modo d'aspera. Toquitió bell botón, sin saber pa que serviba. En primeras tot pareixeba en orden. No teneba manual ni ideya de cómo de conseguir-ne un. Si ixe obchecto hese figurau en la base de datos d'a interpresa l'hese sabiu. Activó una palanqueta chiqueta y un flash iluminó la sala entera por un segundo, eslucernando-la. Tardó quasi un minuto en tornar a veyer-ie. “Rai, le'n deixo a lo departamento d'investigación que endevine como funciona lo zarrio iste si ye que de verdat funciona. Y si no, igual me tiene. ¿Qué pueden fer? ¿Fer-me fuera?”, pensaba entre que lo ficaba en una caixeta y lo catalogaba.

La resta d'o día estió como totz los días d'a suya vida dende feba anyos. Vendió, mercó, controló las comandas, atendió a los alparcers que nunca no gastaban ni un credito, avisó a los ladrons, fació caixa y marchó ta casa. A l'atro día Raúl le asperaba con lo cenyo d'haber-se preso un firiulano de mas.

- Harión ye aquí, Greta. Ye veniu a charrar con tu

“¿Qué querrá iste agora? Aspero que no siga por lo trencabucles. Cinquanta y cinco mil creditos puedo conseguir por ell. De perdas no en tendremos. Lo mío chefe no me puet decir res.”

Entró en la sala de reunions, a on que le aguardaba aquell chonflo y baixet executivo. Portiaba l'uniforme d'a interpresa, como siempre, con lo logo mas gran d'o normal pa deixar claro la suya posición adintro d'ella. No feba mala cara asinas que Greta se relaxó. Harión yera un chefe exichent, sí, pero simple como un chuguete de fusta. La suya cara avisaba siempre d'o que veniba a decir. Sin dubda trayeba buenas noticias, pero no sabeba si pa ell u pa ella. Totz dos se posoron y lo chefe prenió la parola.

- Hemos analisau la tuya solicitut, Greta. Ya nos sincusarás por haber tardau tantismo a fer-lo, pero en zagueras hemos estau bien aqueferaus, ya lo sabes. Lo contracto pa limpiar la orbita de Gradote nos ha levau a-saber-la fayena.

Greta ni remeraba de qué le yeran charrando. ¿Qué solicitut?

- Hemos decidiu que sí

“¿Que sí a qué?” se preguntaba entre que Harión se devantaba solemne d'a silla y le tendeba la man,

- Manyana mesmo te puetz incorporar a lo cuerpo d'exploración, como nos demandés. Si aprecisas tiempo pa zarrar cosas en lo planeta, te podemos deixar bells días y t'anyadiremos en belatro viache. Igual tiene. Ya sabes que en salen todas las semanas.

Greta no remeraba haber feito la solicitut. U talment sí. Talment en bell día d'ixos aburrius, mirando-se lo boletín interno d'a interpresa, heba empliu bell formulario. ¿Qué importaba? ¡Iba a fer-se exploradora! Saldría d'o sistema, veyería galaxia, trobaría nuevas civilizacions y cataticos. S'acabó “Te agachas, lo abres, lo pones y pom!”.

Efectivament, s'heba trencau lo bucle.

Iste relato ye parte d'a serie Spathings, inedita a día de hue, feito de propio pa l'Inktober 2021. 













No hay comentarios: