jueves, 14 de octubre de 2021

Caparra #Inktober 14

M'encanta l'arquitectura d'os lugars d'ista val. Ixos tellaus de losa con las vesants tan costerudas pa que no se i amuntone la nueit, con ixos espantabruixas que t'arrociegan a tiempos d'antes mas. Las paretz feitas de piedras grans y no pas de tochos como alla en tierra plana. Las carreras feitas pa personas y no pas pa autos. ¡Vai, si m'agradaría vivir aquí!

¿Qué porta la canyeta en la boca? Traye, traye... ¿Qué quiers, Tina? ¿Que te l'aviente? ¡Tira! Mira-te-la qué feliz. Chugarriando, sin correya ni costodias. Que a fe que pilla bella caparreta, pero ya lo solucionaremos. Aquí sí que podría tener una casa gran. Con chardín y hortal y de tot. Y una cambra ampla, a on que i cullisen repalmars arrienda y tener los mios libros ordenaus y en traza. Como la que teneba yayo. Encara me foi cruces de por qué la vendería. Deixar isto, tant rebonico, con tanto espacio, que pareixe que toda la val siga tuya, pa marchar ¿t'a on? Ta un lugar mas abaixo, mas gran, mas fiero y a on que no duró ni dos anyos. Totz los medicos que bi heba, totz ixos servicios, no valioron res a l'hora de fer-le revilcar, de sanar-le d'as malotías que ya trayeba. ¡Ya que s'hese quedau aquí! Hese muerto igual, pero mas feliz, que los zaguers meses no feba que ronyar y plorar.

Talment teneba razón, y isto no ye tot ideyal, como nos repetiba. Istas costeras que i hai por tot se le feban bien duras dende lo d'o chenullo, y ye cabolioso que allá abaixo, en estar tot bien plano, no se i heba de fer tanto si saliba de casa a fer-se una gambadeta. Talment, como deciba la peli ixa, istos lugars no son pa viellos.

Yo, manimenos, me trobaría de pistón. Astí i hai una casa que se loga. Mira-te, Tina, ¿que no viviríanos de butibamba aquí? Tot lo mont pa tu, y dimpués en casa, debant d'a chimenera, tu escamallada de corricar por astí y yo tranquileta, leyendo en silencio, sin que lo mobil me sonase terne que terne.

Pero claro, ¿de qué iba a vivir yo aquí? Podría pillar-me lo bar, que diz que fa meses que zarró y dengún no lo quiere prener. No lo faría mal. D'experiencia en hostelería, no me'n falta. ¿Y deixar lo treballo de Zaragoza? A pai le da un mal. Siempre que me'n queixo me diz que aguante, que bell día empecipiaré a puyar en la interpresa y plegaré a directiva y todas ixas falorias que se fa ell en lo suyo tozuel. Sigue con lo cuento ixe de Fuleno que prencipió en un banco de botons y acabó de president. ¿Cómo se lo puet creyer? ¡I hai vegadas que ye tant belulo! Mira-te, Tina, qué balconada tant rebonica tien la casa ista que logan. ¡Las plantetas que podría tener-ie yo! No como en Zaragoza, que se me muere tot en no tener brenca luz la carrerota.

A la fin tot isto no son que suenios, miraches, chugarrinas. D'a ciudat, no me'n moveré. Nunca no he estau guaire garrispa.

¡Puto mobil! Atra vegada tremolando. Ixo ye d'o treballo, que pa tot lo de demás lo tiengo silenciau. ¿Qué querrán agora? ¿Que no me pueden deixar ni un cabo de semana tranquila? A veyer... Correu de recursos humanos. Regular que malas noticias. Nunca no escriben pa decir-nos ni que cobraremos mas ni que treballaremos menos. Hibo, que lenta va la conexión aquí. ¡Au va, decarga-te ya! ¿Cómo? ¿Que me fan fuera? ¿Un ERE?

¡Tina! ¡Tina! ¿A on yes?

¡Ah, aquí! Bien se vale que la tuya escanyutadera se siente por toda la val. ¿Qué veyes? ¿Lo bar? ¿Te fa goyo iste puesto, verdat?

¿Sabes, Tina? Talment habrías d'ir fendo-te a iste lugar.

No hay comentarios: