lunes, 25 de noviembre de 2024

No quiero entrar en lo tuyo guariche con maripis (1/2)

De chovenón saliba de borina por lo Rollo: Planta Baja, Atrio, Posturas, DeVizio, Piramys, Buitaker, etc. Ixa yera la ruta por la que nos movebanos las que querebanos ascuitar mosica diferent a la d’as radioformulas. Ni en ixos guariches, ni sisquiá en la resta de bars pijautos d’a zona, te meteban garra entrepuz pa entrar-ie, fueras d’o requisito d’edat. Y en muitos, nian ixo. Un día vinioron ta Zaragoza uns amigos d’a mía parella d’alavez. Quereban ir ta no sé do, talment la Oasis, pero la mía memoria falla mas que un proceso de compleganza d’a izquierda, asinas que puet estar cualsequier atro puesto. Un d’els se me miró y paró cuenta: “con ixa farcha no le van a deixar entrar-ie”. Vestiba si fa u no fa como agora. Vaquers d’o Pryca, chambreta de bel grupo de mosica y maripís baratos. Dica alavez me pensaba que ixo que agora claman dress code yera cualcosa de Madrit. U d’Ibiza en tot caso. No sabeba que en Zaragoza existise puestos a on que se discriminaba por lo vestuache. No bi habió debat. “Pues imos ta belatro puesto”, dició de camín unatra persona. Y asinas rematemos en un bar pijauto, pero no pas tanto como ixe a on que no quereban deixar-me entrar con maripis.

El Canto del loco se’n queixaba, d’ixa discriminación, con ixagrín y pena, en una penible canción: Quiero entrar en lo tuyo guariche con maripis, que no se me miren mal en pasar. Nunca no la he entendida guaire porque yo no quereba ir t’o puesto ixe. En primerías, porque yera una mierda de puesto a on que meten la mesma mierda de mosica que en cualsequier atro, pero cobrando-te una mierda de biera a pre de whisky. Pero sobre tot porque no quiero entrar en un puesto a on que no te deixen entrar por ir vestiu de tal u cual manera. A on que no soi bienveniu u a on que no son bienvenidas las mías amigas. La oposición a ixos garitos no ye encerrinar-se en entrar-ie. No i hai cosa adintro que m'interese. La oposición ye deixar-los vuedos y fer-te la fiesta difuera con las tuyas compas y amigas.

Espanya ye una discoteca y tien un gorila prou chungo. Pa entrar-ie, te cal cumplir con un dress code. Yo nunca no he quiesto entrar-ie, m’estimo mas de quedar-me en lo mío Planta Baja particular, a on que soi bienveniu y a on que puedo estar como soi sin que dengún no me diga ni pon ni me faigan cambiar-me lo calcero ni engalafetar-me. Si no me quieren, a yo u a beluna d’as mías, no los quiero.

I hai chent que quier entrar-ie, que mesmo pasa por l’aro y se cambea las vambas por uns nauticos u zapatos de tacón si fa falta. Pero a lo gorila le han iu dando mas y mas autoridat y agora ya lo dress code ye mesmo mas rigoroso. Ni ganando titols de futbol te deixan entrar-ie, en la disco, si barruntan que has portiau calcero de mal espanyol. A Jenni Hermoso le niegan un pabellón por no amostrar-se prou espanyoleta. A Lamine Yamal le viedan la entrada t'a disco por no tener lo pantone de piel adecuau. Me pregunto si les queda ganas de pasar t’adintro u se les ha pasau ya. Si han entendiu, como yo facié fa muito, que millor no estar en ixa disco, que difuera se ye muito millor, que si por lo que fuese conseguisen acceder-ie, las suyas amigas que no haigan ganau titols de futbol se quedarían difuera y una disco sin las tuyas amigas ye una buenya a on que bailas sola u con la ripa de carnuzos que ya i yeran.

Metaforas aparte, la espanyola, mas que una identidat nacional, en ye d’ideolochica. Una identidat que cuento que Michael Billig definiría como banal. Toz en l’estau espanyol la tenemos “por defecto” (fueras de Euskal-Herria, Catalunya y bella excepción mas en la resta de territorio). De cría no te planteyas atra cosa. Pa cambiar-la cal un proceso que no ye cutiano, una reflexión de quí yes, cómo te sientes, con qué te identificas y quí serían los tuyos companyers de viache. La mayoría d’os espanyols en son porque nunca no s’ha planteyau no estar-ne. Igual como, en menor mida, pasa con los cristians. I hai un porcentache altismo de qui se’n declara que sisquiá conoixe los prencipios basicos d’a suya relichión, los dogmas, los preceptos, los mandamientos… Prou que ni s’ha leyiu la Biblia ni va ta ilesia fueras de bel día sinyalero u pa vodas, baltizos y comunions. Son cristians “por defecto”, porque ye lo que toca.

I hai a-saber-la chent con ixa identidat nacional espanyola que anima a la selección, que se mete pulseretas en lo maniquiello, que se fa contenta d’os logros esportivos, que se fa argüellosa d’a siesta, lo flamenco, Almodóvar u la dieta mediterrania, por decir bella cosa. Chent decent, que nunca no se plantearía votar a los nazis, ni discriminar a dengún por lo tono d’a suya piel u los suyos orichens familiars. No los conoixco, pero talment Jenni y Lamine en sigan, d’ixa chent, pero cuan miran d’entrar en la disco, se les miran las vambas y los deixan difuera. Y fan un poder y preban de razonar con lo gorila y mesmo claman a l’amo d’a disco y les dicen que ixe ye lo guariche que les fa goyo, que no quieren jopar t’o Rollo. Pero no lo fan venir a plego. No i son bienvenius por muito que miren de vestir-se como los d'adintro.

Podemos, Sumar y atros han mirau de fer ixa identidat espanyola alternativa, tolerant, ubierta, sin las toneladas de caspa de l’atra. No les ha iu guaire bien con ixo. Probablement m’entivoque, como en cuasi todas las mías prediccions politicas, pero me pienso que ye una vía muerta, que invertir tiempo y esfuerzos en creyar ixa identidat alternativa ye malfurriar enerchías, que si creyemos en las identidaz como factor aglutinadors de fuerzas, cal explorar-ne atras mas funcionals, realistas y efectivas.

No, yo no quiero entrar en lo suyo guariche a on que no les fa goyo las mías maripís. Difuera se ye muito millor. 

(continará)

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